سفارش تبلیغ
صبا ویژن
                                                                                                                                
قبل از آنکه سراغ جزییات و گرافیک بازی برویم ا  ز تجهیزات ، سلاح ها و دشمنان موجود در Doom 3 صحبت خواهیم کرد.

چراغ قوه : یکی از تجهیزاتی که در طول بازی بسیار از آن استفاده خواهید چراغ قوه می باشد. با استفاده از چراغ قوه در مکانهای بسیار تاریک بازی تجهیزات مختلفی از قبیل سلامتی و یا زره را بدست خواهید آورد. در ضمن با استفاده از این وسیله می توانید به دشمنان نیز آسیب برسانید.

PDA : یک کامپیوتر شخصی جیبی می باشد که یکی از اساسی ترین وسایل شما در طول بازی را تشکیل می دهد. شما توسط این وسیله می توانید اطلاعات بسیار مهمی را از PDA سایر افراد دریافت کنید و کد اکثر درهای بازی نیز در PDA شما موجود خواهد بود. حتی با استفاده از این وسیله و دریافت اطلاعات مربوط به یک شخص می توانید از دری که فقط منحصر به او می باشد بگذرید. صفحه مربوط به PDA را با فشردن دکمه Tab می توانید مشاهده کنید. در این صفحه اسم افراد در سمت چپ قرار گرفته است و شما با کلیک کردن بر روی هریک از این نامها اطلاعات کاملی را در مورد آن فرد بدست می آورید. به طورخلاصه در PDA همه چیز وجود دارد ، از اثر انگشت گرفته تا مأموریت های داده شده توسط UAC !


مشت : در زمانی که فشنگ های سلاح شما به اتمام رسیده است می توانید از مشت استفاده کنید. فکر نکنید که هیچ فایده ای ندارد بلکه می توانید دشمنان خود را از قبیل Walking Dead با بهره گیری از تاکتیک " بزن و فرار کن" به سادگی نابود کنید .

اره برقی : یکی از تنها سلاحهای سرد بازی را تشکیل می دهد و در هنگامی که مهمات شما به پایان رسیده است می توانید از اره برقی که در نابود کردن دشمنان خوب نیز عمل می کند استفاده کنید.

Pistol : ابتدای بازی را شما با هیچ سلاحی شروع نمی کنید. ولی اولین سلاحی که در اختیار می گیرید Pistol می باشد که آن را در مرحله Mars City Underground بدست می آورید. در برابر سایر سلاحها از قدرت بسیار کمی برخوردار می باشد ولی می توانید برای صرفه جویی در تیر سایر سلاحها و در برابر دشمنان نه چندان قدرتمند خود از Pistol استفاده کنید.

Shotgun : یکی از بهترین سلاحهای موجود در بازی می باشد. این سلاح در هر بار هشت فشنگ در خود جای می دهد و با توجه به آنکه سریع Reload می شود ، کمک بسزایی در طول بازی به شما می کند. با استفاده از Shotgun در نبردهای نزدیک اکثر دشمنان خود از قبیل Hell Knight را به راحتی هرچه تمام تر نابود خواهید کرد.

MG-88 Enforcer : یکی از سلاح های خودکار بازی می باشد. این سلاح در هر بار 60 فشنگ در خود جای می دهد و به سرعت Reload می شود. از این اسلحه بیشتر در مجادله های دور استفاده می شود. فشنگ های این سلاح قدرت چندان زیادی ندارند و در مجموع MG-88 Enforcer یکی از سلاح های ضعیف بازی را تشکیل می دهد.

Chain Gun : سنگین ترین سلاح بازی می باشد. برای آنکه سلاح شروع به شلیک کند باید از یک ثانیه قبل دکمه مربوط به شلیک را فشار بدهید. از Chain Gun در مجادله های دور استفاده می شود و دشمنان را به راحتی از پای در می آورد.

Grenade : هرچند که در طول بازی خیلی کم از نارنجک استفاده خواهید کرد. ولی در بخشهایی از بازی که جانوران در یک مکان تجمع کرده اند کمک بسزایی به شما در جهت نابود کردنشان می کند. نارنجک های بازی پس از پرتاب در طی مدت زمان سه ثانیه منفجر می شوند و محدوده سی متری را پوشش می دهند.

Plasma Gun : یکی از قویترین سلاحهای موجود در بازی می باشد. این اسلحه توسط گروه ساخت اسلحه Mars City ایجاد شده است. Plasma Gun ، هم در مبارزه های نزدیک و هم در مبارزه های دور می تواند به سادگی دشمنان را از پای در آورد. این اسلحه در اواخر بازی کاربرد بسیار زیادی دارد و شما را در گذراندن مراحل بازی کمک خواهد کرد.

Rocket Launcher : از این اسلحه در هنگام مجادله با جانوران عظیم جثه و سرسخت می توانید استفاده کنید. همانطور که مطلع هستید از Rocket Launcher در مبارزاتی که از دور انجام می گیرد باید استفاده کرد زیرا در غیر این صورت به همراه دشمنان خود شما هم نابود خواهید شد !

BFG 9000 : این اسلحه که توسط گروه UAC با دقت هرچه تمام ساخته شده است از قابلیت بسیار بالایی بهره مند است. این سلاح می تواند دشمنان شما را که در مسافت دوری قرار دارند به سادگی نابود کند. اما متأسفانه در اواخر بازی این سلاح را بدست می آورید به همین دلیل سعی کنید تا در برابر دشمنان خود در اواخر بازی از BFG 9000 استفاده کنید.

Soul Cube : سلاحی از تمدن های باستانی که از آن برای مقابله با نیروهای اهریمنی استفاده میشده است. این اسلحه که در اواخر بازی از آن شما می شود جنبه حیاتی دارد و زمانی می توانید آن را به صورت فعال در بیاورید که با سایر سلاحها موجوداتی را کشته باشید. مهمترین و تنها تکنیکی که این سلاح دارا می باشد این است که در هنگام شلیک بلافاصله دشمن مقابل شما را به خاکستر تبدیل می کند و تمامی انرژی آن را به شما می دهد. به عنوان مثال اگر با این اسلحه به Hell Knight شلیک کنید علاوه بر آنکه این موجود را به سادگی از پا در می آورد ، سلامتی شما را نیز به حداکثر خود می رساند.

بعد از بررسی سلاح های موجود در بازی نوبت به بررسی دشمنانی که در طول بازی با آنها مواجه خواهیم شد می پردازیم. شما در Doom 3 با جانورانی که یکی از یکی ترسناک و رعب آورتر است مواجه خواهید شد. تمامی این دشمنان از جزییات گرافیکی بسیار بالایی بهره مند می باشند و از طراحی بسیار هوشمندانه برخوردار هستند. به هر حال در این قسمت به بررسی تک تک جانوران و موجوداتی که با آنها در طی مراحل مختلف مواجه خواهید شد می پردازم :

Walking Dead : شما با این جانوران از همان ابتدای بازی برخورد خواهید کرد و برای اولین بار آنها را در Mars City Underground خواهید دید. بعضی از این جانوران از نزدیک به شما صدمه می زنند و گروهی دیگر از آنها با اسلحه هایی که در اختیار دارند درصدد کشتن شما برخواهند آمد و هرچه وارد مراحل جدیدتر بشوید با شکل پیشرفته آنها که چاق می باشند و یا اره برقی حمل می کنند مواجه می شوید. این طرز موجودات خیلی سرسخت بوده و شما را بسیار اذیت خواهند کرد. برای کشتن جانورانی که کند حرکت می کنند از مشت استفاده کنید (جهت صرفه جویی در مهمات). برای آنهایی که به شکل سرباز هستند و در مسافت نزدیک می باشند از Shoutgun و اگر در مسافت دور هستند از Chain Gun استفاده کنید. این گروه موجودات شامل موارد زیر می باشند :

1- Zombies : زشت ، تنبل و کند هستند. هدف این موجودات تبدیل کردن انسانها به موجوداتی شبیه خودشان می باشد.

2- Commando/Chaingunner Zombie : سربازانی از جهنم که مجهز به سلاح Chaingun هستند. این قاتلان جهنمی به مارس فرستاده شده اند تا تمامی موجودات زنده را یافته و نابود کنند.

3- Z-Sec : اینان زمانی از محافظین توانمند لابراتوارهای UAC بودند ولی اینک از قالب دوست به دشمنانی کینه توز و انتقام جو تبدیل شده اند.


4- Chainsaw Zombie : آنها زمانی جزو گروه فنی تشکیلات UAC بودند که مسایل و مشکلات فنی پیش پا افتاده را حل و فصل میکردند ولی اینک در گوشه و کنار با اره برقی های همراه خود برای شما ایجاد دردسر میکنند.

5- Flaming Zombie : این موجودات فاقد چشم و بینی هستند و با پرتاب شعله های آتش درصدد نابودی هرآنچه که در اطراف است می باشند. آنها را بلافاصله نابود کنید و اجازه نزدیک شدنشان را ندهید.


Demons : موجوداتی جهنمی که شامل موارد زیر می باشند :

1-IMP : گروهی از موجودات که در اکثر مراحل بازی با آنها برخورد خواهید کرد. IMP ها می توانند در مجادله های دور گوله های آتش را به سمت شما پرتاب کنند و در مجادله های نزدیک با پنجه خود شما را به دردسر بیاندازند. طبق تحقیقاتی که UAC انجام داده است IMP ها دارای حدود 15 الی 20 چشم بر روی سر خود می باشند و از دقت و سرعت عمل بالایی برخوردار هستند. برای کشتن IMP ها Shoutgun می تواند انتخاب خوبی باشد.

2- Pinky Demon : نیمی زنده و نیمی مکانیک ، این موجودات گاو مانند مظهری از جهنم هستند که با شاخ های تیز خود قادر به وارد کردن ضربات مهلک می باشند و با استفاده از دندان های تیز و برنده خود قادر به قطعه قطعه کردن هرآنچه که در سر راهشان قرار گیرد ، می باشند.

3- Lost Soul : این موجودات بصورت گروهی حرکت میکنند و دارای هیچ عضوی جز سر نمی باشند و با استفاده از شعله های آتش گرداگرد خود قادر به صدمه زدن می باشند. وقتی که صدای زبانه های آتش آنها را شنیدید سعی کنید که در جایی مطمئن مخفی شوید در غیر اینصورت مجبور به نابود کردن تک تک آنها هستید.

4- Hell Knight : عظیم جثه ترین جانوران موجود در بازی را شوالیه های جهنم تشکیل می دهند. در اواخر بازی به صورت مداوم با آنها روبرو خواهید شد و نابود کردن شوالیه های جهنم که از لحاظ جثه دو برابر شما می باشند ، کار چندان آسانی نخواهد بود. شوالیه های جهنم به کندی حرکت می کنند و در مقایسه با Revenant ها قدرت ضعیف تری دارند ولی در عوض از مقاومت خوبی بهره مند می باشند. برای نابود کردن این جانوران در مجادله های نزدیک از Shoutgun و در مجادله های دور از Plasma Gun کمک بگیرید.

5- Trite : این گروه جانوران از خانواده عنکبوت ها می باشند و سر آنها به صورت معکوس بر روی پاهای عنکبوتی شکل سوار می باشد. ممکن است تعداد بیست عدد از آنها را یکجا ببینید. اگر بتوانید مسافت معینی را بین خود و این جانوران ایجاد کنید ، همگی آنها را با استفاده از Pistol نابود خواهید کرد.

6- Tick : این گروه نیز از خانواده عنکبوت ها هستند و معمولا بصورت گروهی از بین درزهای دیوارها و یا از بین نرده ها به شما حمله ور میشوند ، این جانوران جزو یکی از ضعیف ترین دشمنان به حساب می آیند و نابود کردن آنها کاری سهل و آسان است.

7- Cherub : موجودی جهنمی با شکل و شمایل نوزاد و بالهایی همچون حشرات و پنجه هایی آهنین و برنده در واقع آنها یک کابوس تمام عیار هستند. سعی کنید از تماس نزدیک با آنها خودداری کرده و در اولین فرصت نابودشان کنید.

8- Wraith : موجوداتی که بسیار با IMP ها شباهت دارند و گاه و بیگاه با آنها اشتباه گرفته میشوند. آنها قادر هستند که در یک آن به سرعت برق و باد خود را به نزدیکی شما منتقل کنند و با ضربات مهلک خود شما را به کام مرگ بفرستند به همین دلیل نابود کردن آنها دشوار است.

9- Mancubus : این موجودات در ردیف همنوعان خود جزو سخت جان ترین ها هستند. این موجودات پرسر و صدا ، بدقواره و بسیار کند هستند به همین دلیل هدف آسانی می باشند ولی نابود کردن آنها کمی به درازا میکشد .

10- Maggot : آنها جانورانی دوسر ، نسبتا ضعیف اما فوق العاده سریع می باشند . بهترین راه از بین بردنشان استفاده از Shotgun می باشد.

11- ArchVile : متولد شده از آتش جهنم ، اینان ابلیسانی خبیس و دارای قدرتی منحصر به فرد می باشند که قادر به فراخوانی دشمنان دیگر برای شرکت در نبرد علیه شما هستند. وقتی که یکی از این موجودات را مشاهده کردید خود را برای مبارزه با چندین دشمن آماده کنید.

12- Revenant : این دسته از جانوران به شکل اسکلت هستند و در هر شانه خود از یک وسیله پرتاب کننده راکت استفاده می کنند. هنگامی که تعداد آنها به بیش از دو برسد کار شما برای شکست دادن آنها بسیار سخت خواهد بود و با مشکلات بسیاری برخورد خواهید کرد. برای کشتن Revenant ها اسلحه Soul Cube بهترین انتخاب می باشد. اما اگر از این اسلحه نمی توانید استفاده کنید سعی کنید با بهره گیری از Chain Gun و شلیک کردن به صورت مداوم آنها را از پای درآورید. Revenant ها از آن دسته جانورانی هستند که به هیچ وجه نسبت به مبارزه با آنها علاقه مند نبوده و همواره برای شما دردسر ایجاد خواهند کرد.

13- Cacodemon : این جانوران شناور قادر به گاز گرفتن های مهلک هستند ولی از آنجایی که به کندی حرکت میکنند به سادگی قادر به شکست آنها می باشید. با شلیک می توانید آنها را از خود دور کنید ولی باید در مقابل گلوله های آتشین آنها موضع مناسب اتخاذ کنید.

لازم به ذکر است که در طول چند بخش از بازی روبات هایی که جهت دفاع ساخته شده اند شما را در جهت نابود کردن دشمنان کمک خواهند کرد. این روبات ها که به سادگی نابود نمی شود از توانایی های بالایی برخوردار بوده و دشمنان را به سادگی از پای در می آورند.
Doom 3 در کنار تمامی ویژگی های جالبی که در خود گنجانده است دارای ضعفهایی نیز می باشد. یکی از این ضعف ها در کنترل بازی و چرخش دوربین است که کمی مشکل ساز است ولی به هیچ وجه آزار دهنده نمی باشد. یکی دیگر از ضعفهای بازی را می توان در داستان نه چندان جذاب آن دانست. لازم به ذکر است که هوش مصنوعی بازی در سطح بسیار خوبی قرار دارد و دشمنان شما با توجه به هر عملی که از خود نشان دهید واکنشی سنجیده و حساب شده به خرج می دهند. چه بسا در طی بازی به دفعات دشمنان شما را غافلگیر کرده و هیجان بی نظیری ایجاد می کنند که باعث ترس و دلهره می شود. در ضمن بازی Doom 3 از چهار درجه سختی برخوردار می باشد که در هر کدام از این درجات هوش مصنوعی از توانایی های ویژه برخوردار می باشد.

موزیک ها و صداهای حاکم بر بازی بی نظیر است. موزیک های بازی نقش بسیار عمده ای را در بالا بردن هیجان بازی ایفا کرده اند و شما را غرق در بازی می کنند. علاوه بر موارد فوق افکت های صوتی به کار رفته در بازی در طول بسیاری از مراحل شما را پشت کامپیوتر و بازی Doom 3 میخکوب کرده و به اندازه کافی شما را به وحشت خواهند انداخت. صدای کاراکترها و شخصیت ها نیز با بهترین کیفیت ممکن صداگذاری شده و کوچکترین نقصی در آن دیده نمی شود.

اکنون به بررسی موفقترین و بی نظیرترین بخش بازی یعنی گرافیک Doom 3 می رسیم. همانطور که در طول نقد و بررسی اشاره کردم طراحی شخصیت های بازی به ویژه دشمنان شما به شکل بی نظیری انجام گرفته است. به قدری طراحی شخصیت ها طبیعی می باشد که بارها بارها در طول بازی از جای خود پریده و به صورت وحشت زده به انجام بازی ادامه خواهید داد. طراحی اسلحه های بازی به شکل بی نظیری صورت گرفته است و همه چیز در گرافیک بازی بیان گر قدرت طبیعی گرایی Doom 3 می باشد. از جعبه های موجود در بازی گرفته تا موجودات و دشمنانی که در طول بازی با آنها مواجه می شوید ، همه و همه صاحب بالاترین جزییات و بهترین گرافیک ممکن می باشند.

در مجموع بازی Doom 3 همانطور که انتظار می رفت یک بازی بی نظیر و یادآور خاطرات گذشته نسخه های قبل خود بود و به عقیده من یکی از بهترین بازی های اکشن روانه شده به بازار در طول امسال بود. البته باید بگویم سبکی که Doom 3 دارد به طور قطع مورد پسند خیلی از افراد قرار نخواهد گرفت ولی برای طرفداران سبک اکشن بهترین گزینه خواهد بود. در پایان باید به این نکته بسیار مهم در مورد Doom 3 اشاره کنم و آن این است که شما نباید انتظار تحول و نوآوری خاصی را در روند این بازی داشته باشید بلکه Doom 3 ارایه ای مدرن از همان بازی کلاسیک سالیان گذشته می باشد. زیرا هیچگاه سازندگان بازی نمی توانستند تغییراتی که باعث منحرف شدن مسیر اصلی این بازی شود در آن ایجاد کنند و خیلی ها را از آنچه که در خاطر خود داشتند دلسرد کنند.فراموش نکنید که Doom چیزی بیشتر از یک Doom نیست.              http://www.ehsangame.parsiblog.com

+ نوشته شده در  چهارشنبه 87/6/6ساعت 2:33 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494588: کل بازدیدها -

11: بازدیدهای امروز -

15: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM