سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد وبررسی Need for Speed ProStreet
سازنده EA Black Box
انتشار دهنده Electronic Arts
تاریخ انتشار 31 نوامر سال2007
سبک بازی شبیه سازی ماشینی
سطح یادگیری آسان
زمان یادگیری 15 دقیقه
سن پیشنهادی بالاتر از3سال
پلتفورم ها pc, Xbox 360, PlayStation 3, PlayStation 2, Wii

نقاط قوت: گیم پلی بسیار سهل

نقاط ضعف:انتخاب صدای شخصیت های بازی افتضاح،شخصیت پردازی در بازی افتضاح ،تبلیغات بیش از حد،ساخت بازی تکراری ، کسل شدن بازیکن از بازی و جلوگیری از ادامه دادن بازی

شروع :بازی NFS10rostreet آخرین بازی از سری بازیهای محبوب نید فوراسپید است که توسط گروه Electronic arts تهیه و تنظیم شده است و در تاریخ 31 نوامبر 2007 انتشار پیدا کرده است و امروز می خواهیم این بازی را نقد وبررسی بکنیم. بازیهای کامپیوتری هر روزه در حال پیشرفته و روز به روز نو آوریهای جدید در این زمینه می بینیم ...بازی نید فوراسپید از آن بازی هایی است که به آن عادت کردیم ولی این عادت کردن نباید بگذارد که هر سری از این بازی را بدون فکر بازی کنیم... سری جدید نید فور اسپید باز شما را به حال وهوای نید فوراسپیدهای اولیه در کنسول پی اس می اندازد و شاید تنها توفیر این بازی از این نظر گرافیک بالاتر نسبت به قبل باشد...انگار مسئولان این بازی پیر شده اند که بازی به این ضعیفی در سری بازی های نید فوراسپید تزریق کرده اند؟؟

مقدمه:این واقعا کار آسونی نیست که هر سال یه بازی رو دوباره بسازید و هنوز جذابیت خودش رو داشته باشه؟چه دلیلی داره یه بازی هر ساله و هر ساله به بازار بیاد؟؟مردم واقعا دوست ندارن بازیهای تکراری انجام بدن.. فکر کنید شما الان دوست دارید همون موست وانتد عالی رو با گرافیک بالاتر بازی کنید ؟؟مطمئنا اصلا خوشتون نمی یاد و اصلا از این بازی بعد از یک بار تا آخر رفتن زده خواهید شد؟من به عنوان یه فردی که همیشه سری نید فوراسپید رو تجربه کردم پشیمونم که این سری رو گرفتم سری که شما رو یاد سری قدیمی بازی در پلی استیشن می اندازد و قدرت ادامه دادن بازی را از شما می گیرد.شرکت Ea این بار سعی کرده از سازندگان جدید برای ساخت بازی استفاده کند تا شاید بازی متفاوتی را درست کند، اما واضح است این سری از بازیها دقیقا هم خط با سری های ابتدایی بازی است.آنها مشکلات گرافیکی و زمینی بازی رو حل کردند و از نظر آنلاینی نیز روی بازی کار کردند ولی...بازی اصلا برای شما سرگرم کننده نخواهد بود و زود در سطل زباله بازیهای بدرد نخور شما جا خواهد گرفت. در بازی تبلیغات به قدری زیاد هستند که با دیدن این بازی حتی شما تبلیغات پنج دقیقه تلوزیون وسط فیلمهای مختلف رو بیشتر می پسندید؟؟و این باعث این می شود که شما فکر کنید مورد آزمایش تبلیغاتی مسئولان Ea قرار گرفته اید؟؟ در پایین بیشتر به جزئیات بازی پی می برید.



نید فور اسپید آمد ولی نه آنطور که انتظار داشتیم؟

داستان:متفاوت بودن دو سری قبلی از نظر داستانی بسیار بازی را عالی کرده بود این بار هم کاراکتر اصلی بازیRyan Cooper را خواهید دید، او بعد از دو سری که در مسابقات مخفی و غیر قانونی شرکت کرده است این بار سرش به سنگ خورده است و در مسابقات رسمی می خواهد با رقیبان خود رقابت را آغاز کند. در بازی هنوز از صحنه های فیلمی در دموها استفاده می کند و خط داستانی را از همین طریق می خواهد به شما بفهماند.یک چیزی که در مورد شخصیت اول بازی می تونیم بگیم که اصلا جای تشکر برای سازندگان بازی نداره صدای واقعا بد شخصیت اصلی بازی است که بهتر بگوییم افتضاح و هولناک است.البته این صحنه خیلی کم هستند و بهتر است نادیده گرفته شوند.

گیم پلی:بازی NFS10rostreet بازی از سری بازی های نید فوراسپید است که می خواهد گیم پلی جدید را برای شما تداعی کند ولی آیا سازندگان موفق به این کار شده اند؟همه فکر می کردند سازندگان بازی به جز درست کردند حالت سرگرم کننده در گیم پلی بازی قصد دارند که بازی را بیش از پیش به واقعیت نزدیک کنند و حالت زیباتری به یک مسابقه شبیه سازی بدهند ولی انگار همه اشتباه کرده اند گیم پلی کاملا ساده و سهل است و اصلا حالت واقع گرایانه را در بازی نخواهید دید بیشتر انگار دارید آتاری دستی بازی می کنید تا در یک مسابقه مهم با سرعتی زیاد حرکت می کنید؟البته این نقص نیست ولی با صحبتهای ابتدایی مسئولان سازنده بازی کاملا متفاوت است.

این بار تفاوتی را در بازی خواهید دید ، تفاوتی شگرف نسبت به دو سری قبلی این بازی ، تفاوت از آنجایی منشاء می گیرد که در دو سری قبلی شما مشغول مسابقات غیر قانونی بودید ولی این بار تمام مسابقات قانونی است پس خبری از پلیس و تقیب و گریز آن و جذابیت حاصل آن تعقیب در بازی کاملا از بین رفته است.پس همین تفاوت در گیم پلی نیز تاثیر دارد. زیرا دیگر نه در اتوبانی شلوغ رانندگی می کنید و نه پلیسی وجود دارد پس می توانید با سرعت بیشتری حرکت کنید.پس دیگر نباید منتظر اشتباهات رقیبان خود یعنی برخورد با ماشینهای دیگر و یا درگیری با پلیس باشید باید فقط و فقط به مسابقه ای طول و دراز فکر و تمرکز کنید. قسمت آپگریدی Performance tuning در گیم پلی بازی تاثیر خوبی دارد زیرا باعث می شود کنترل راحت تر و بهتر می شود.



گیم پلی خوب و ساده است ولی واقعی نیست؟

حالتهای مختلف مسابقه ای:در بازی prostreetحالتهای گوناگونی در بازی حاکم است که شاملrag, Grip, Speed, Drift می شود که به یکی یکی این حالات مسابقه می رسیم.

Drag: یک مسابقه طولانی است که کمترین طول مسابقه در این حالت 1.4مایل است و بازی حالتی خطی دارد یعنی از خط شروع آغاز و به خط پایان ختم می شود. ولی این سری حالتهای گوناگونی دارد.مسابقه هایdrag در بازی بسیار زیاد هستند،این حالت هم یه ذره جذاب است،اما حالت داغ کردن و از کار افتادن لاستیکها در بازی آمده است که با تشکر از سازندگان مجبور هستید هر سه دور لاستیکهای خودتان را عوض کنید؟؟پس این حالت را کمی کسل کننده می کند.

Grip:این مسابقه بهتر بگوییم یک مسابقه دایره ای شکل است.حالت Grip، حالت استاندارد مسابقه ای بازی است که شما باید با هشت راننده دیگر دست و پنجه نرم کنید و هدف اصلی شما این است که بازی را اول بشوید. بقیه حالتهای بازی به این حالت است که باید با سریعترین سرعت ممکنه و یا کوتاهترین زمان به چک پوینتها (ایست بازرسی ها) برسید و یا با بهترین زمان در کلاس ماشینی خودتان.

Speed:این حالت مسابقه ای تماما به سرعت و کنترل شما بستگی دارد. شما باید در مکانهایی که مشخص شده با سرعت حرکت کنید و بعد جمع و میانگین سرعت شما در کل محصوب می شود و بعد کسی که از همه در مکانهای مختلف سریع تر بوده برنده می شود.

Drift:حالت Drift در بازی باز هم برگشته است.حالتی که شما باید با پیچ و تاب دادن ماشینتان امتیاز بگیرید ولی این حالت در بازی اصلاح شده است و به ظنر جالب تر از سری های قبل می آید.



مسابقه هایی وجود دارد که در آن ماشینهایی با مدلی خاص با هم روبه رو می شوند

هدفی عجیب:تنها هدف شما در بازی این است که یک روز پیروز را داشته باشید و فقط و فقط باید در بازی ها اول شوید،یعنی حتی دوم شدن هم در این بازی اهمیتی ندارد؟ در حالی که سازندگان دم از واقع گرایانه بودن بازی می زنند ؟ پس اگر بازی واقعی است چطور می شود همه را اول شد ؟ برای رفتن به قسمت های جدید شما باید تعداد زیادی مسابقه های تکرای انجام دهید و همه را اول شوید تا یک حالت جدید بازی را باز کنید.بعد از هر برد به شما نشان داده خواهد شد که چقدر امتیاز گرفتید و یا چقدر سریع رفتید و چقدر آسیب دیده اید.



هدف اصلی بازی اول شدن است پس با هر ماشینی که دارید مجبورید که اول شوید؟

دلایل تکراری و کسل کننده بودن بازی:تا موقعی که در بازی برای شما اتفاقی نیفتد هیچ احساس تنوعی نخواهید کرد و همیشه دلسرد به ادامه بازی هستید. اتفاقات و تصادفات هم باید گفت در بیشتر موارد تکراری هستند، شما فقط می خواید سریع برید و این حالت همان حالت قدیمی در بازی است ولی یک مشکل جالب اینجاست شما در مسابقات طولانی مسیری را رفته اید و بعد ناگهان یک حادثه باعث می شود که کلا از مسابقه کنار بروید و از اول بازی را شروع کنید؟؟بازی به صورت خسته کننده ای رشد می کند و حتی آهنگهای بسیار سریع و تند هم شما را هیجان زده نخواهد کرد؟؟بعضی از ماشین ها که باید آنها را با رفتن مسابقات مختلف باز کنید مانند Lamborghini وZonda ماشین های فوق سریع هستند ولی در 50 مسابقه اولیه با ماشین های نه چندان جالب باید مسابقه بدهید.در هیچ مسیری در بازی راه مخفی دیده نمی شود؟پایان رسیدن بیشتر مسیر ها برای شما کسل کننده و یکسان به نظر می رسد.دورها هم که در بعضی موارد بسیار مشکل شده است و انگار ماشین لیز می خورد و مشکل اساسی تر وجود نداشتن پلیس است،یعنی دلیل و تحریکی برای ادامه بازی وجود ندارد؟تبلیغات هم که همینجا باید گفت که خیلی زیاد است و با اعصاب شما بازی می کند.وجود دود غیر واقعی ، صدمه دیدن ماشین ها باعث به وجود آمدن حالت ناخوشایندی در بازی شده است. دیگر بازی به شما یک حس عظیم سرعت حتی با این گرافیک خوب نمی دهد و دیگر خبری از آن حس نید فوراسپیدی نیست؟



تیزرهای تبلیغاتی بسیار زیاد هستند طوری که سرسام آور خواهند بود

باز کردن ماشینهای جدید و آپگرید کردن: در بازی هم می توانید ماشین جدید بخرید و هم آپگرید کنید ولی چیزهای عجیبی در این قسمت می بینید که کاملا زده خواهید شد.هر قسمتی از ماشین را که می بینید می توانید آپگرید کنید هر چه پول بیشتری بدهیدمی توانید وسایل بدنی قوی تری بخرید و با این کار صدمه کمتری به ماشین شما در برخوردها خواهد رسید.در بازی شما می توانید سقف ، شیشه ها ، بدنه ، اگزوزها ، رینگها و هر چیزی را که فکر می کنید قادر به آپگرید کردن است را روی ماشین خود بگذارید ولی پولی که بعد از برنده شدن در مسابقات به شما داده می شود به قدری زیاد نیست تا بتوانید از پس مخارج آپگرید کردن به خوبی بربیایید.. در قسمت خرید ماشین هم کاملا بی انصافی شده است و قیمت واقعی ماشین ها بر روی آنها گذاشته شده است طوری که شاید غیر ممکن باشد با پولی که بازی به شما بدهد بتوانید ماشین سریع مورد نظر خود را خریداری کنید؟؟چیز واقعا خنده داری که در بازی است بعضی از ماشین های مخفی رو می تونید خریداری کنید یعنی اینکه با دادن مقداری پول واقعی به شرکتی خاص ماشینی را در بازی باز کنید؟؟ که این مسئله یکی از اون مسائل عجیب و غریب است که فقط به دنبال سود و تبلیغات است.



ماشینهای سریع و خوب قیمتهای بسیار بالایی خواهند داشت

ماشینها و مکانهای بازی: در بازی 55 نوع ماشین مختلف وجود دارد، که تنها 7 عدد واقعا و کاملا مانند مدل واقعی بازی هستند که این هفت ماشین هم به درخواست شرکت نیسان و با پولی که این شرکت داده است ساخته شده اند. ماشین ها از نظر گرافیکی خوب هستند و هر قسمت آن به صورت جزء جزء طراحی شده اند طوری که هر کدام نسبت و شدت ضربه را حس و با آن نوع ضربه تغییر حالت خواهند داد. بازی در مکانهای زیادی اتفاق می افتد که از آن جمله می توان به San Diego،Nevada،Europe،Autobahn اشاره کرد که شرکت EAقسمت های مختلف این شهر ها را در شهری واحد به نام Texas World Speedway جا داده است. در مناطق مختلفی شمارانندگی خواهید کرد که شامل جنگلی یا کویری هستید و همیشه نیست که درخت بینیدو در بعضی محل شما ش-ا-هد قسمت های کوهستانی نیز هستید که گرافیک خوبی دارند و بعضی قسمتها که خاکی هستند خاک را به خوبی بلند می کنند.در وسط راه شما تابولهای زیادی را خواهید دید که بیشتر آنها نقش تبلیغاتی را ایفا می کنند ولی بعضی از آنها علائمی هستند برای اینکه دورها یا مسیر را به شما نشان دهند.



در مکانهای مختلفی ماشین سواری صورت انجام خواهد گرفت حتی در زیر باران و در زیر نور فرقی ندارد

گرافیک: گرافیک بازی نسبت به سری های قبلی پیشرفتهای خوبی را از خود به نمایش گذاشته است ولی باز هم مشکلاتی دارد. در بازی شما قادر خواهید بود به راحتی شکستگی های روی زمین را در بعضی جاده ها به راحتی بینید .ماشین با جزئیات خوبی که دارد لذت بخش خواهد بود ولی در موقعی که کمی سریع بروید افت فریم را خواهید دید حتی با کامپیوتر های بسیار قوی نیز افت فریمی به وجود می آید پس مشکل از کامپیوتر شما نیست بلکه مشکل از بخش فریم بازی است . در بعضی قسمت ها شما می توانید بالونهایی را در اسمان ببینید،آسمان خوب طراحی شده است و حالتهای ابری ، آفتابی به خوبی درست شده است ،درختان کنار خیابان هم خوب هستند ولی عالی نیستند.در سطح خیابان در جای جای همیشه شما آسفالتی یکسان نخواهید دید در بعضی مکانها آسفالتها ضد شده یا ترکدار هم هستند و حتی ممکن است در بعضی جاها شما خط هایی رنگی وسط خیابان را هم خورده شده یا رنگ پریده ببینید.جای لاستیک ها به خوبی روی زمین وجود دارد و باقی می ماند ولی چیز واقعا غیر طبیعی دودی است که انگار از درون دودکش خانه ای بیرون زده است واصلا قصد تمام شدن ندارد البته در بعضی موارد این حالت وجود دارد.هر چه از گرافیک بگوییم نمی شود گفت بد است گرافیک از نسخه قبلی خیلی بهتر است ولی هنوز هم عالی نشده است.ر مورد نور-پردازی هم بازی خوب عمل کرده است که نورها به خوبی توسط ماشین منعکس می شوند و خوب ساخته شده اند.و حتی در بعضی مکانهایی که خیس هستند شما می توانید بازتاب ماشین خود را ببینید.



دود کاملا ناواقعی است و جا لاستیکهای روی زمین را هم می بینید( مسابقه خوب است ولی هیچ چیز ویژه را نخواهید دید)

در بازی صدمه دیدن در بازی به خوبی رعایت شده است و باید شما اگر آسیب جدی دیده باشید ماشین خود را تعمیر کنید. در بازی حالتی به وجود آمده است که طبق اسیبی که ماشین داده اید روی کنترل بازی نیز تاثیر می گذارد و شما در بازی کاملا متوجه خواهید شدکه مشکلی در سیستم ماشین به وجود آمده است.در بازی با کوچکترین برخورد قسمتی از ماشین شما صدمه خواهد دید البته بسته به نوع ضربه شاید رنگی از ماشین شما بپرد ولی اگر ضربه بسیار محکم باشد ممکن است قسمتی از ماشین تو برود؟؟که این به فیزیک خوب بازی برمی گردد.در صورتی که بسیار محکم به ماشین یا دیواری برخورد کنید شیشه جلوی ماشین خورد می شود و چیز جالب اینجاست هیچ یک از این آسیب دیدگی ها درست نمی شود یعنی در مسابقه بعدی نیز پابر جاست مگر اینکه شما ماشین خود را تعمیر کنید؟؟چیز واقعا مسخرهای که در بازی است قسمت بیمه است که یک نوع تبلیغ بیمه های مختلف است یعنی شما با مقداری پول ماشین خود را بیمه می کنید و بعد از آسیب دیدگی بیمه ماشین شما را برای شما تعمیر می کند.



در عکس بالا سپر ماشین تاب برداشته است و شیشه کنار شکسه شده است

صدا گذاری:صدا گذاری در بازی ProStreet اصلا خوب نیست.که این بیشتر برمی گرده به مشکلاتی که گویندگان بازی دارند که واقعا ضدحالی عظیم در بازی است.شما در بازی اصلا از گویندگان بازی لذت نخواهید برد بلکه نعرهای آنان باعث بر هم خوردن تمرکز و اعصاب خوردی شما خواهند شد؟صدای ماشین ها خوب است اما اصلا تنوع در صدای موتور ماشین های مختلف را نمی شنوید؟موسیقی هم مانند سری قبل بازی اصلا هیجان انگیز نیستند و انگار سازندگان بازی سال به سال بدتر از قبل می شوند(موست وانتد خیلی عالی، کربن خوب، پرو استریت متوسط) ؟شما آهنگها را انقدر زیاد به صورت مکرر و تکراری می شنوید که ترجیح بدهید به آپشن رفته و کلا صدای اهنگ بازی را قطع کنید؟؟



صداهای ماشین ها خوب هستند ولی صدای موتورها متنوع نیستند و موتور ماشینهای متفاوت یک صدا دارد؟

نتیجه: نه داستان خاصی بر بازی حاکم است، نه پلیسی است که به دنبال شما بیفتند، نه آهنگهای بازی جذاب هستند که شما رابه جلو بکشانند؟؟ ProStreet فقط یک بازی مسابقه ای معمولی و ساده است،که نه تنها چیزی از دیگر بازیها بیشتر ندارد حتی شاید کمتر هم داشته باشد؟خرید کردن یا نخریدن این بازی در دست شماست و ما هم کاره ای نیستیم ولی تجربه کردن این بازی برای شما دلچسب نخواهد بود..امیدوارم از سیمز47 راضی باشید و باز هم به ماسر بزنید.

سیستم مورد نیاز برای بازی:

حداقل:256 رم، 128 گرافیک

متوسط:512 رم،256 گرافیک

سیستم پیشنهادی:1گیگ یا بیشتر رم،512 گرافیک

Microsoft Windows XP / Vista, 2.8 GHz processor (3.0 GHz for Vista), 512 MB of system RAM (1 GB for Vista),8.1 GB of free disk space, MB graphics card with DirectX 9.0 Shader 2.0 support (nVIDIA GeForce FX 5950 / ATI Radeon 9500 or better), 8x DVD drive, 512 128 Kbps .for online play, keyboard and mouse

امتیازات:

گرافیک(نور پردازی، بعد و فیزیک، جزئیات):10/8

صداگذاری(آهنگها ، صداها):10/6.5

گیم پلی(نوع ماشین سواری):10/7.5

امتیاز نویسنده به بازی:10/5.5
 
امتیاز کل از 10 نمره: 6.8 متوسط       
http://www.ehsangame.parsiblog.com
+ نوشته شده در  شنبه 87/6/16ساعت 1:31 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494242: کل بازدیدها -

15: بازدیدهای امروز -

4: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM