سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی بازی Race Driver GRID

نام عامیانه فارسی

مسابقات رانندگی "گرید"

سازنده Codemasters
انتشار دهنده Codemasters
پلتفورم ها PC,PlayStation 3, Xbox 360,DS
نقد بر روی پلتفورمهای PC, Xbox 360
سن مورد نیاز بازی بیش از 8 سال
سبک بازی

مسابقه ای(ریسینگ)(Racing)

زمان یادگیری 15 دقیقه
درجه سختی بازی متوسط
امتیاز به بازی 10/8.8 ( عالی) (اطلاعات بیشتر در آخر نقد)

شروع:یک ریسینگ خوب...

همیشه در همه جا ادعاهای بی خود و دانستن خود در صدر یک چیزی دلیل بر برتری نیست و این مسئله را بارها و بارها به چشم دیده ایم ، وقتی شرکت بازیسازی فقط قصد این را دارد که با نام بازی خود، بازی را به فروش برساند ، ان موقع است که شما به عنوان یک گیمر باهوش هرگز به اسم بازی نگاه نمیکنید که چه چیزی باشد، NFS باشد یا اینکه یک نام دیگر!! بازیی بهتر است که با فکر ساخته شود و با اینکه تبلیغی در کنارش نباشد بتواند همه را راضی کند، و ممکن است بازی امروز نیز، یکی از آن بازیهایی باشد که شما را راضی نگه دارد...

مقدمه:سرعت، سرعت،سرعت...

سرعت، سرعت و باز هم سرعت فقط مواظب باشید سر پیچ ها تصادفی نکنید زیرا مانند بازی Burn out ماشینتان بی ریخت خواهد شد!!این بازی یک پروژه جدید و ادامه بازی DIRT است و میخواهد قدرت واقعی شرکتCodemaster را در ساخت ریسینگهای با نوآوری را نشان دهد....که این بار با نام جدید یعنی Grid توانسته یک بازی عالی را در سبک ریسینگ به وجود بیاورد...نتیجه کار این گروه واقعا خوب به نظر میرسد و وقتی شما صدای تکاف زیبای ماشین خود را میشنوید خود را در درون پیست مسابقه ای میبینید که جذابیتهای خاص خود را همراه خواهد داشت... و با صدای بلند فریاد میکشید این یک مسابقه واقعی است!!!

داستان....عادت شما این است که بعد از مقدمه بریم سر داستان چه کنیم که این بازی داستان خاصی ندارد و باید گفت کلیشه یک راننده ساده تبدیل شدن به یک راننده ماهر(البته پولدار) در بازی به کار گرفته شده است از همین رو ما امتیاز داستان را در نقد برداشته و جذابیت و کارایی ها را نمره میدهیم(البته فقط در این نقد) که امیدوارم راضی باشید...( در کل چون بازی ریسینگ است زیاد به داستان خاص احتیاج ندارد و باید جذابیت خود را روی پیست مسابقه نشان دهد.)

گرید یعنی یک مسابقه واقعی با مشکلات واقعیش که ممکن است هر لحظه برای شما به وقوع برسد...

گیم پلی:طبیعی تر و جذاب تر...

گرید را باید در قسمت گیم پلی از بازیهای هم سبک خود جدا دانست و بازی پر شده است از جزئیات جدید و ماشینهایی با کنترل طبیعی...

در بازیهای ریسینگ اهمیت ویژه و اساسی را گیم پلی بازی مشخص میکند... در این بازی با ماشینهایی واقعا عالی و واقعا واقعی رو به رو هستید که از لحاظ مختلف میتوان آنها را بررسی کرد که میخواهیم به جزوء جزوء آنها بپردازیم...اول به این میرسیم که ماشین ها دارای فیزیک کاملا عالی هستند و هر کدام(جدا میتوانید به راحتی متوجه بشوید) دارای وزن به بخصوصی نیز هستند ... ماشین ها واقعا زیبا روی جاده ها حرکت میکنند و شما در رو به روی خود یک ماشین واقعی را شاهد خواهید بود...این بازی کاملا  simulator (شبیه سا‍زی شده) ماشین ها و کنترل ماشین ها را درست کرده است ولی بازی هم سرگرم کننده و هم واقعا یک شبیه ساز واقعی اتومبیل است و این یک کار ویژه، بازی را نشان میدهد ... این بدین معنی است که شما میتوانید به زیبایی کنترل ماشینها را به صورت خیلی طبیعی(سخت) در دست بگیرید ولی امکاناتی که گیم پلی به شما میدهد این سختی را به سمت شیرینی میبرد...شاید شمایی که این نقد را میخوانید میگوید این که خیلی سخت است رانندگی واقعی با گیم پد، با کیبورد!!!خوب معلوم است هر چیزی که تناسب مناسبی نداشته باشد آدم را دل زده میکند و سازندگان بازی هم به زیبایی این را متوجه شدند و در کنار یک حالت شبیه سازی واقعی یک حالت جذاب را تجربه خواهید کرد که در کمتر بازیه دیگری شاهد آن خواهید بود... هر چند بازی سختر و واقعی تر از بازیهای هم سبک نشان داده است و واقعا یک ماشین سواری واقعی به نظر میرسد طوری که با کوچکترین حرکت شما ماشین عکس العمل نشان میدهد و به نظر یک شبیه سازی عالی میرسد که البته در اوایل کمی زجرآور است ولی کم کم بهتر میشود چون جذابیتهایی در گیم پلی هست که در دیگر بازیها نبوده است.

 

                                                                                           


رانندگی با ماشینهای تقریبا واقعی با کنترل واقعی شما را راضی خواهد کرد...

شما در ابتدا در بازی یک راننده مبتدی هستید که باید با مسابقات مختلف خود را به بالاترین حد این بازی برسانید ولی صبر کنید فکر نکنید با همان نوع ریسینگ سابق رو به رو هستیم باید گفت تغییرات شگرفی را در این سبک از بازیها شاهد هستیم ... بگذارید کمی بیشتر توضیح بدهم اول شما در درون یک گاراژ کوچک هستید که میتوانید ماشین خود را در انجا ببینید چیزی که هست شما اول زیاد پول ندارید پس باید مسابقه بدهید ،اینکه از کجا مسابقات را شروع کنید نیز در دست شماست در بازی شما میتوانید در سه منطقه ژاپن، آمریکا و اروپا بازی را شروع و پیگیری کنید ولی در کل باید بدانید بازی از هر جا که شروع شود خطی نیست و شمایید که ادامه بازی را میسازید ... در بین بازی وقتی کمی پیشرفت کردید چند نفر را استخدام میکنید و بعد بدون دق دقه از اینکه اشتباه شما باعث باختتان شود شما میتوانید با تکیه بر توانایی های یار خود به او امیدوار باشید تا مسابقه را برای شما پیروز شود و یک پولی هم به شما برساند ...ولی صبر کنید گاراژ شما کوچک است و طبق اندازه گاراژ شما میتوانید ماشین در آن داشته باشید پس باید گاراژ خود را پیشرفته تر کنید و آن را بزرگتر کنید ولی مسئله ای که اینجا شاید برای شما سوال باشد این است که در بازی چقدر آپگرید کردن ماشین وجود دارد؟؟ در جواب این سوال باید گفت هیچ و هیچ و هیچ!!! این یعنی سازندگان بازی به شما این را میخواهند بگویند که شما یک راننده هستید همین و بس و شما با ماشینهای از قبل اسپورت کامل شده رو به رو هستید و این یک نکته مثبت و هم منفی در بازی است، مثبت از آنجایی که شما به جای آپگرید بی خود ماشینتان با پولی که جمع میکنید راننده و هم تیمی و همچنین ماشینهای قویتر میخرید ولی نکته منفی اینجاست که همه ما ایرانی ها با بازیهایی که موجود است عادت کردیم ماشین خود را به قول معروف اسپورت کنیم و به جاده بزنیم ولی این بازی میخواهد این عادت را از ما سلب کند ولی به نظر من فکر خوبی است ،زود قضاوت نکنید ،امتحان کنید حتما خوشتان می آید چون بازی از همان اول مانند آخر بازی های ریسینگ قبلی است چون همه ماشینها قوی هستند و همیشه جذابیت در بازی به چشم می آید... از اینها بگذریم شما در طول بازی توسط گروه های دیگر بازی نیز دعوت به همکاری میشوید و با پولهای گوناگون میتوانید به آن گروه ها وارد شوید و در آنجا به استخدام آن گروه خاص بروید.

                                         

                                                             

ماشینهای از قبل اسپورت شده قدرت خاص خود را دارند و مسابقه با آنها دلچسب است...

شما در بازی مسابقات گوناگونی را انجام میدهید تا بتوانید به سطح اول بازی برسید و تماما ، در طول بازی شما مسابقات مختلفی را شاهد هستید، در جاده های بسیار طولانی که باید حتی تا 30 دقیقه به رانندگی ادامه دهید و یا در جاده های کوتاه و کم مسافت... مسئله بسیار باحال و جذاب بازی حالت سه قسمتی است یعنی اینکه سه منطقه (همان اروپا، ژاپن و آمریکا) بازی هر کدام دارای مسابقات و ماشینهای مخصوص خودش است و اینطور نیست که شما با ماشین مسابقه ای ژاپنی که خوراک دریفت کشیدن است به آمریکا بروید و در مسابقات خیابانی شرکت کنید!!! پس می بینید در درون بازی هر قسمت شاهد مسابقات مختلفی هستید و از هر کدام از مسابقات نیز لذت خاص خود را میبرید در درون بازی شما شاهد تماشاچیان در هنگام عبور از مسیرهای مسابقه نیز هستید که به زیبایی دارای بعد هستند و شما را تشویق میکنند پس در این بین جو گیر نشوید و راه خود را درست ادامه دهید!!! مسئله بعد در این قسمت این است که شما هیچ موقع متوقف نیستید و همیشه به صورت ازادانه به سه نقطه دنیا سفر کرده و مسابقه میدهید و باید بدانید بر خلاف بسیاری از بازیها حتما لازم نیست همیشه اول شوید و طبق مقامی که می آورید امتیاز و در نهایت پول در میاورید پس از همین رو بازی بیش از پیش جذابتر و به واقعیت نزدیک تر شده است.دریف کشیدن در بازی در ژاپن یکی از قسمتهای جذاب بازی محسوب میشود و واقعا لذت بخش خواهد بود.... همچنین باید به تنوع ماشینها نیز اشاره کرد که واقعا جالب توجه هست و هم از ماشینهای خیابانی و هم ماشینهای مسابقه ای استفاده شده است و در کل بیش از 40 نوع ماشین در این بازی موجود است.از جمله ماشینهایی که میتوانید استفاده کنید ماشینهای فورد و چوی در آمریکا، نیسان و تویتا در ژاپن و همچنین بی ام و و فراری در اروپا اشاره کرد و باید گفت تقریبا تماما به صورت رانندگی واقعی درست شده اند که با یک حرکت در فرمان ماشین( حرکت دادن کیبرد یا گیم پد) باعث تغییر جهت میشود و باید گفت کنترل بازی از نوع سخت ولی جالب طراحی شده است.


                                                                                                                

 

دریفت کشیدن سخت است ولی در این بازی گرفتن هر امتیازی ممکن است!!!

چند نکته واقعا جالب دیگر...

در مورد افرادی که استخدام میکنید با دقت رفتار کنید مثلا افراد متخصص در کار خاصی که در آن کمبود دارید یا وارد نیستید را استخدام کنید یا بهتر بگویم اگر قصد استخدام فردی را دارید آن که سرامد تر است را دست چین کنید نه اینکه هر کس که ارزان تر است با اینکه خوب هر کسی که ماهر تر باشد گرانتر است ولی این باعث میشود که شما در مسابقات شانس بالاتری برای پیروزی در ان مسابقه خاص داشته باشید.به نظر من این قسمت از بازی که میتوانید در بازی یار برای خود بگیرید بسیار جذاب و عالی است.یک نکته دیگر در گیم پلی بازی توانایی انتخاب اسم شماست حالا این یعنی چی؟در اوایل بازی وقتی که شما اسم خود را وارد میکنید میتوانید از لیستی که در بازی است اسمهایی را انتخاب کنید و اگر شانس بیاورید اسم مورد نظر شما هم شاید درون آنها باشد و با انتخاب آن اسم از این به بعد در بازی با آن نام شما را صدا میکنند، حالا بعد از انتخاب این نام شما، در بازی با آن نام صدا میشوید و تمام دیالوگهایی که در بازی یاران شما با شما دارند دقیقا با همان نام صورت میگیرد...که یکی از نکات ویژه و جدید بازی محسوب میشود... در ضمن یاران شما در بازی به شما کمک میکنند و در بعضی موارد نوع و پیچ و حالت مسیر رو به رویتان را به شما زودتر گوش زد میکنند تا شما با حواس جمع تری به سمت آن مانع پیش بروید... نکته جالب دیگر بازی را باید دوربین صفحه فرمان نامید که دقیقا انگار خود را یک راننده میبینید و حتی میتوانید آینه بغل را نیز به زیبایی ببینید و حتی دنده عوض کردن!!! که بسیار جالب توجه است.علاوه به همه اینها سختی بازی دقیقا در دست شماست و قبل از بازی شما سختیه بازی را مشخص میکنید و هر چه بازی را در درجه سختی بالاتری انتخاب کنید امتیاز و در نتیجه پول بیشتری برای شما بدست می آید... نکته جالب دیگر این است که در بعضی موارد جاده کاملا مستقیم است و جو انسان را میگیرد که با سرعت بسیار زیاد این مسیر را برود ولی مواظب باشید سرعت بسیار بالا به چرخ ها، موتور و بیشتر اجزای درونی ماشین صدمه میزند و شاید از نظر ظاهری شما متوجه مسئله ای نشوید ولی بعدها متوجه عاقبت کار خود خواهید شد!!!


                                                                      
                  

دوربین داخل کابین واقعا عالی است و یک دوربین برای افرادی که میخواهند یک بازی کاملا واقعی را تجربه کنند مناسب است

 

                                                                  

اگر ماشین شما داغون شد نگران نباشید به عقب برگردید!!!

محیطهای مختلف برای رانندگی در بازی، شب، روز....

بازی همان طور که گفتم در سه منطقه مختلف در دنیا انجام میشود و شما شاهد محیطهای گوناگون زیادی خواهید بود ، و رانندگی در این محیطهای مختلف جذابیتهای بیشتری را برای شما خواهد داشت و بازی را از تک نواختی و رانندگی در یک محیط و یک حالت بیرون می آورد...بازی در محیطهای ساختمانی ،در محیطهای کارخانه ای و حتی محیطهای کوهستانی اجرا میشود و از همه جالبتر عبور سریع از گوشه جمعیتی است که برای شما هورا میکشند و همچنین طراحیهای زیبایی که در اکثر محیط بازی وجود دارد از جمله محیطهای هنری بازی محسوب میشوند... حالا به یک شب در مسابقه میرویم تا ببینیم چه خبر است؟؟ بله بازی حالتی دارد که حتی میتوانید در شب نیز رانندگی را انجام دهید، رانندگی در شب در نور چراغهای زرد ، قرمز و یا سفید بازی جذابیتهای بسیار بالایی را برای شما بوجود می آورد و هر چند در آن سرعت بالا در بازی شاید کمتر به این نکات توجه کنید ولی نورهای ماشینتان به چه زیبایی جلوی ماشینتان را روشن کرده است و ماشینهای دیگر که چقدر زیبا در نور چراغهای خیابان برق میزنند!!!
                                                            
                 
                                              

محیطهای بازی متفاوت و زیبا هستند و همچنین طرفدار ان که چقدر زیبا شما را تشویق میکنند...

در آخر قسمت گیم پلی باید گفت اگر میخواهید باتجربه تر وارد این بازی شوید و بتوانید لذتش را ببرید باید قبل از آن یک بار DIRT را بازی کرده باشید تا بتوانید لذت بیشتری از بازی ببرید ، و در کل میتوان گفت با گیم پلیی تقریبا شبیه بازی DIRT با پیشرفتهایی در خور نام نسل جدید رو به رو هستید.

گرافیک بازی:نوپردازی استادانه، فیزیک خیره کننده...

گرافیک بازی از همان موتور گرافیکی بازی dirt استفاده کرده است ولی اسم موتور را تغییر داده اند و ego نام گذاری کردند تا پروژه ای جدید با نام Grid را شاهد باشیم ...البته باید گفت اینقدر در این موتور تغییر و ارتقاء داده اند که چیزی از موتور قبلی باقی نگذاشتند!!! بازی از نظر گرافیکی واقعا عالی درست شده است، و یکی از بهترین نکات بازی همین گرافیک بازی محسوب میشود که البته بدون نخس هم نیست! از جمله نکات موفق در گرافیک بازی میتوان به دود در بازی اشاره کرد که در موقع تکاف ها بسیار طبیعی جلوه میکند و همچنین دود کمی که در هنگام گاز دادن به بیرون از اگزوز می آید نیز کاملا طبیعیست و میتوان درس خوبی برای بازی چون NFS باشد!! چیز دیگر هم جای لاستیکها روی زمین است که بسیار فوق العاده و طبیعی درست شده است و حتی در دور بعد هم جای لاسیتک ماشینتان که از دور قبل بر جا مانده است را شاهد هستید.مسئله بعدی فیزیک بسیار بالای بازی است که یک ماشین واقعا عالی را به همراه یک مدل گرافیکی قدرتمند مخلوط کرده است و شما تقریبا میتوانید یک ماشین واقعی را در مسیر مسابقه ببینید که با هر حرکت شما به زیبایی به آن طرف و اینطرف میرود و تمام اجزای ماشین در حال حرکت دیده میشود و خواهید دید که کمک فنرها تماما در حال حرکت هستند و متحیر خواهید شد، چرخها چقدر زیبا به سمتی که شما اشاره کردید منحرف میشوند و ماشین چقدر زیبا تکاف میکشد و از همه جالبتر سر خردن ماشین روی زمین است!! همون طور که شما در طول جاده بسیاری از مسائل گوناگون و متفاوت را خواهید دید من به آسمان هم بسیار دقت کردم باید گفت آسمان بسیار زیباست با آن ابرهای طبیعی و واقعا آبی آسمانیش ...که هیچ موقع برای شما یکسان نخواهد بود و در آسمان هم مسئله گوناگونی را شاهد خواهد بود!! چه در شب ، چه در روز!!

جزیئات گرافیکی بازی بسیار بالاست...

از اینها بگذریم به مسئله ویژه ای به نام تخریب پذیری میرسیم که بسیار عالی است هر ضربه طبق قدرت و طبق زاویه آن میتواند بلایی بر سر ماشین شما بیاورد که بسیار جالب است ، مثلا اگر با سرعت 80 در حال حرکت هستید و با کم دقتی به یکی از ماشینهای رقبا بزنید خواهید دید چه بلایی سر شیشه جلو و جلوبندیه ماشین می آید !!! ماشینها دارای ضربه گیر هستند ولی برخی برخوردها باعث از بین رفتن درها و حتی خوردن شدن کامل شیشه های بازی میشود و باید گفت با یکی از مهیجترین و چشمگیرترین تخریب پذیریهای بازی های ریسینگ رو به رو هستیم، هر چند در این قسمت یک باگ در کنسول ایکس باکس360 دیده شده است و در صحنه های آسیب دیدگی شدیدن فریز شدن بازی دیده شده است که یکی از دلایل کم شدن نمره ما در این قسمت همین است(البته در کل فریز شدن وجود دارد ولی در صحنه های تخریب بیشتر است)... در کل شما در مواقع تصادفات احساس واقعی بودن را درک خواهید کرد ، برای درک بیشتر در موقع تصادف دوربین داخل کابین را انتخاب کنید!!!


                                                                    

طبق نوع ضربه و همچنین سرعت و نوع جنس ماشین ها تخریب پذیری گوناگون است...

نوپردازی و همچنین سایه زنی در روز و شب کاملا متفاوت و هر کدام ویژگیهای خود را دارا هستند، در روز ابرهای آبی و همچنین ابرهایی که در سرعت بسیار بالای ماشین شاید کمتر به چشم بیایند و نور اصلی را خورشیدی که در آن آسمان آبی است برای بازی بوجود می آورد و چقدر طبیعی است نور خورشید در بازی و واقعا میتوان گفت یک نور شدید خورشید است!! پس باید معلوم شود نتیجه این نور در تقابل با سایه چقدر زیبا در می آید و آنجاست که شاید مرز بین واقعیت و مجازیت را فراموش کنید و خود را در پیستی با نورپردازی و سایه زنی استادانه ببینید و خواهید دید حتی درختان کنار جاده نیز سایه تولید میکنند ...در روز شاهد این نخواهید بود که چراغهای ماشین ها روشن باشد(خوب اصلا منطقی نیست) ولی در شب یکی از ارکان نورپردازی همین چراغ ماشینها به همراه چراغ های خیابانها محسوب میشود و البته نباید دور نمای بازی(چراغ ساختمان ها و...) را نیز از قلم بیندازیم زیرا همه اینها دست به دست هم خواهند داد تا نورپردازی زیبایی را برای شما تولید کنند... در شب نور به زیبایی حتی توسط سطح جاده نیز تا حدودی انعکاساتی را برای شما در بازی تولید میکند و همان حالت نیز در طول روز نیز شاهد آن خواهید بود یک انعکاس زیبا از محیط بر روی ماشین و شیشه آن دیده میشود و همچنین برق زدنهایی که ماشینها را چشم نواز تر از قبل خواهد کرد.

      روز آسمان آبی و نورپردازی و سایه زنی کاملا متفاوت است...

در مورد تماشاچیان که در وسط مسیر مسابقه آنها را خواهید دید باید گفت کاملا سه بعدی هستند و هر چند که زیاد قیافه درست و درمونی ندارند ولی با آن سرعتی که از بغل آنها عبور خواهید کرد برای شما دلچسب خواهد بود ولی اگر مثل من قصد اذیت کردن سازندگان را داشته باشید کمی در این قسمت آهسته کنید و تماشاچیان را دید بزنید حرکاتشان زیاد جالب نیست!!!

گرافیک تقریبا در دو نخسه pc و xbox360 یکسان است و شاید حتی گرافیک high بازی در pc کمی بهتر از x360 نیز باشد و اگر آن فریز کردنها را نیز در نظر بگیرید بهترین انتخاب بین این دو نسخه  از نظر گرافیک pc خواهد بود!!! هر چند بازی با دسته x360 دلچسب تر خواهد بود،ولی من بیشتر با pc حال کردم!!!       

صداگذاری:گوش نواز و در بعضی موارد گوش خراش!!!

صدای گذاری بسیار پویا ، شنیدنی و متنوع است و شما در طول بازی آهنگهای مختلفی به گوشتان میخورد که هر کدام در منطقه و مسابقه خاص خود پخش میشود و باعث یک افزایش جذابیتها و دوم اینکه یک نیشکون برای شماست تا به سمت جلو بروید و مسیر جاده را هر چه سریع تر بپیمایید. صدای سایش لاسیتک ها بر روی جاده ها بسیار زیبا و طبق سرعت میتوانید سایش های وحشتناک و گوش خراش تری را بشنوید از اینها گذشته شما شاهد سر و صدا و تشویق تماشاچیان خواهید بود که بسیار زیبا در موقعی که شما با سرعت از کنار آنها میگذرید صدای آنها را خواهید شنید.... و همچنین آن حالت انتخابی اسمها( البته اسمها خارجی هستند ولی یک اسمی که دوست دارید را انتخاب کنید بسیار جالب است) که بعد با همان اسم در طول بازی صدا میشوید نیز بسیار پر هیجان و جذاب است و اسم خود را بارها و بارها خواهید شنید و باعث افزایش هیجان و جو گیر شدن شما خواهد شد!!! در موقعی که چندین ماشین در یک مسیر و در همان موقع به تماشاچیان میرسید واقعا شلوغی بسیار وحشتناکی ایجاد میشود که گوش خراش خواهد بود!! صدای تک آف ماشینها ، صدای موتور ماشینها کاملا متفاوت و باید گفت با مسابقه ای متفاوت این بار رو به رو هستیم که پر شده از صداهای در بعضی موارد گوش خراش و در بعضی موارد گوش نواز!! در موقع تصادفات نیز شاهد یک صداگذاری زیبا و البته بیشتر گوش خراش و نزدیک به واقعیت هستیم در ضمن هر دوربینی که در بازی انتخاب کنید به اندازه فاصله و... که با ماشین دارد صدای بلند تر و با حالت متفاوتی را خواهید شنید.


                                                       
                                                         
                                                         
                            http://www.ehsangame.parsiblog.com                                        


+ نوشته شده در  یکشنبه 87/6/24ساعت 3:0 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494241: کل بازدیدها -

14: بازدیدهای امروز -

4: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM