سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                                                                               

"دروازه های Oblivion در حال گشوده شدن است"
...من 87 سال پیش متولد شده ام و 65 سال است که امپراطور Tamriel هستم، ولی در تمام این مدت هیچوقت حاکم رویا های خود نبوده ام...

شرکت توسعه دهنده بازی یعنی Bethseda Softworks به طور کامل می دانست که از بازی خود چه می خواهد. از سال 1996 این شرکت به دنبال یک دید منحصر به فرد بود. دیدی که شرکت، سبک RPG را در آن می دید. یک چیز عظیم، دنیایی بی پایان با گیم پلی باز (منظور سیستم انتهای باز در مورد داستان و طریقه ی به پایان رساندن مراحل و بازیست) و گنجایش بسیار زیاد عالم بازی که گیمر ها را برای ماه ها سرگرم کند.
اولین کوشش ها برای دستیابی به این هدف The Elder Scrolls II: Daggerfall بود. یک بازی با باگ ها و مسائل تکنیکی که بعضی ها را ناراحت، بقیه را خشمگین و عده ی زیادی را هم مجبور به کنار گذاشتن بازی کرد اما در این بازی ذوق و خلاقیتی خوبی به کار رفته بود. کوشش بعدی که در سال 2002 صورت گرفت نسخه دیگری از بازی به نام Morrowind بود که البته پیشرفت خوبی داشت. این بازی به صورت خطی بود و داخل شدن در آن راحت، اما فقط دنیای بازی بزرگ و ژرف بود. گرافیک پیشرفت کرده بود و گیم پلی بازی نیز بهتر شده بود. اما برای این بازی هم با تمام موارد فوق همان مشکلات نسخه قبلی یعنی بی مهری گیمر ها تا حدودی تکرار شد.
جهشی سریع به سال 2006... شرکت مذکور به تازگی بازی جدیدی از سری The Elder Scrolls به نام Oblivion را روانه بازار کرده است. این بازی بسیار عالی است. کمی خطی است و نسبتا راحت اما حتی از سری قبلی هم عمیق تر و بزرگ تر است. اگر چه این بازی بسیار عالی است اما باگ ها و مشکلات تکنیکی هنوز هم در آن به چشم می خورد و این موضوع ممکن است خیلی ها را تا حدودی برنجاند.

جستجوی آزادی درTamriel
Oblivion در مکانی در Tamriel اتفاق می افتد. یک دنیای خیالی متشکل از مخلوطی از انسان های معمولی، Elf ها و Orc ها، در کنار موجودات غیر معمول دیگر مانند نیمه شیر ها و حتی نژادی سوسمار گونه به نام Argonian و ... که هر یک دارای خصوصیات متفاوتی می باشند، ولی این ها همه چیز نیست. در ابتدای بازی در مسیر داستان بازی کمی از قابلیت های بازی به شما آموزش داده می شود و می توانید آنها را امتحان کنید. به عنوان مثال می توانید موجودات را با شمشیر، تبِرکمان و یا چند جادوی مختلف بکشید، قفل ها را باز کنید، با مخفیکاری پیش بروید، جیب بزنید و تعدادی دیگر از امکانات بی نهایت Oblivion را امتحان کنید. هنگامی که شما کمی در بازی پیش رفتید، به شما این امکان داده خواهد شد که انتخاب کنید چه شخصیتی می خواهید داشته باشید. در این مرحله مقداری Class از پیش تعیین شده است که می توانید آنها را انتخاب کنید، یا می توانید Class مورد نظر خود را بسازید. همچنین شما باید انتخاب کنید که در چه ماهی به دنیا آمده اید (که به صورت فلکی های مختلف مشخص می شود). در هر ماهی که به دنیا آمده باشید، نقاط قوت (و بعضا ضعف) خاص خود را خواهید داشت. البته هنگام انتخاب اول زیاد نگران نباشید! تا وقتی که در تونل های زیر زمینی زندان در حال تمرین و آموزش هستید می توانید در مورد این مسائل بیشتر فکر کنید، هنگامی که می خواهید برای بار اول وارد دنیای بازی شوید، به شما امکان داده خواهد شد که هر چیزی را می خواهید عوض کنید. از ماه تولد گرفته تا تنطیماتClass و حتی نژاد و نام خود را. پس از آن شما وارد دنیای عظیم بازی خواهید شد تا راه خود را در این دنیا پیدا کنید.
اصولا سری بازی های Elder Scrolls بدین گونه است که هر فرد چندین بار کاراکتر جدید می سازد و مدتی با آن بازی می کند. پس از چندین False Start فرد کاراکتر مورد علاقه خود را شناخته و می تواند مستقیما آن را ساخته و بازی اصلی را با آن شروع کند.




این بازی مانند بازی های پیش از آن با یک بازیکن که به جرمی در زندان است آغار می شود. اگرچه شما زیاد آنجا نمی مانید چرا که شما در خواب پادشاه آمده اید و ناجی شما کسی نیست جز امپراطور Tamriel (با صداپیشگی پاتریک استوارت)، کسی که از دست آدم کش های مرموز فرار کرده است و تنها راه از بین بردن دروازه های Oblivion را در شما جستجو کرده است. کمی جلوتر متوجه می شوید که گروهی مرموز به نام Mythic Dawn که افراد پرستشگر Daedric Prince به نام Mehrunes Dagon هستند تمامی پسران پادشاه را کشته اند ولی در سوءقصد به جان پادشاه ناکام مانده اند. برای بازیکنان Morrowind نام Mehrunes Dagon آشنا است. مجسمه ای که در پاداش به انجام کاری برای وی به بازیکن یک خنجر جادویی اهدا می کرد.
هدف این گروه از کشتن پادشاه و پسران وی، متصل کردن بخش اهریمنی دنیا یعنی Oblivion به دنیای واقعی است تا از این طریق بتوانند بر Tamriel حاکم شوند. در زمان های گذشته راه ورود از Oblivion به Tamriel توسط جادویی قوی بسته شده است. هر بار که امپراطور جدیدی از سلسله Septim به سلطنت می رسد وی با حضور در Golden Tower و همراه داشتن Amulet of Kings مرکز این جادو یعنی Dragonfires را روشن می کند . با سوءقصد به جان امپراطور این آتش ها خاموش شده و افراد گروه Mythic Dawn می توانند درهایی به سوی Oblivion باز کنند که گیمر بعد ها در همه سرزمین Tamriel با آنها روبرو خواهد شد.
طبیعتا بعد از مرگ امپراطور این وظیفه گیمر است تا راه حلی برای جلوگیری از تجاوز Oblivion پیدا کند. یا شاید هم نه!! یکی از مزایایی که این سری بازی داراست آزادی غیر قابل انکار آن برای گیمر ها است تا به آنچه که آرزو دارند عمل کنند. این آزادی در Oblivion نیز وجود دارد. اگر گیمر بخواهد می تواند از داستان اصلی دور شده و هرگز به آن باز نگردد. بنابراین آنها برای انجام بازی کاملا آزادند. به راستی یکی از جنبه های عالی بازی امکان قدم زدن و لذت بردن از دنیای بزرگ بازی و کشف تمام چیزهای جدید طی هر جست و جو است.
بخشی از آزادی های بازی مربوط به توسعه شخصیت های بازی، کیمیاگری (ترکیب آیتم ها) و سیستم جادوگری بازی است. توسعه شخصیت ها نسبت به عناوین نسخه قبلی چندان فرقی نکرده. بر عکس سایر سیستم های RPG سیستم ارتقا شخصیت گیمر به صورت دلخواه و امتیازی نیست. در عوض توانایی های گیمر در حین تمرین افزایش پیدا می کند.
گیمر هر چه بیشتر از ضربات شمشیرش در بازی استفاده کند مهارت های او در جنگ به وسیله شمشیر بیشتر می شود. جادو های معمولی و جادوهای ترکیبی نیز پیشرفت پیدا می کنند وقتی که در بازی صورت های مختلفی از جادوهای پیش ساخته، آیتم های جادویی و شربت های قدرتمند وجود دارد. سیستم دستی راحت برای ساخت آیتم ها و جادوهای دلخواه به معنی آزادی کامل گیمر در این زمینه است. این موضوع بدین معنی است که توسعه ی شخصیت ها تا درجه زیادی مبتنی بر چگونگی بازی گیمر در طی بازی است، نه تصمیم گیری های شخصی او و ساخته های بدون اطلاع او در مراحل بازی. این همیشه راحت نیست که شما مجبور باشید یک شخصیت با توانایی مشخص را در ابتدای بازی انتخاب کنید و بعد توانایی های او را بالا ببرید بلکه شما می توانید در این بازی فقط با تمرین یک جنگجو را کاملا تغییر داده و او را به یک دانشمند تبدیل کنید و این عـــــــــــــــــــالی است.
در مورد افزایش مهارت ها نیز نسبت به بازی قبلی تفاوت های چندی را شاهد هستیم . در این بازی هر مهارت دارای پنج سطح است که بر اساس قدرت شخص در هر یک از آنها قابلیت ها و ویژگی های خاصی به وی داده می شود . این سطوح به ترتیب عبارتند از:
Novice(0-25) - Apprentice(25-50)- Journeyman(50-75) - Expert(75-100) - Master(100)

به عنوان مثال شخصی که در قابلیت Sneak دارای درجه Apprentice باشد در هنگامی که در حال Sneak و بدون دیده شدن اقدام به حمله کند 3X Damage می زند.




نکته دیگر در Oblivion این است که بر خلاف Morrowind دیگر طلا به اندازه زیاد در دست شما نیست. در آن بازی پس از مدتی از شروع بازی گیمر پول زیادی به دست می آورد و می توانست تا هر چه که بخواهد خریداری کند . همچنین می توانست تا آنجا که می تواند از Trainer ها استفاده کند و قابلیت های خود را افزایش دهد. در این نسخه از بازی در هر درجه تنها می توان پنج بار از Trainer ها استفاده کرد. در بازی چهار Guild وجود دارد که می توانید در آنها عضو شوید که هر کدام از آنها داستان خاص خود را دنبال می کنند. شما با پیشرفت در این گروه ها می توانید به مقام ریاست یا استاد اعظمی آن گروه برسید! اگر شما در دزدی، جادو، مبارزه یا جنایت! مهارت دارید، در این بازی گروهی صرفا برای شما وجود خواهد داشت، البته برای عضویت در این گروه ها باید مهارت خود را به نمایش بگذارید. به عنوان مثال اولین ماموریت برای عضو شدن در گروه دزدان این است که باید یک شی را دزدیده و نزد کسی ببرید. نقطه جالب توجه این است که دو نفر دیگر در این مرحله با شما رقابت می کنند، ولی نگران نباشید اگر یکی از آنها زودتر از شما شی مورد نظر را یافت، شما می توانید شی را از او نیز بدزدید! همچنین شما می توانید در Arena شرکت کنید، جایی مانند رزمگاه گلادیاتور ها. شما می توانید روی جنگجو ها شرط بندی کنید و یا وارد مسابقات شده، روی جان خودتان شرط بندی کنید!
همچنین به نظر می رسد تمام آنهایی که در Tamriel حضور دارند، روزی به کمک نیاز خواهند داشت حتی خود شما. شما می توانید با تمام موجودات عاقل (به جز راهزنها) صحبت کرده، با آنها دوست شوید تا آنها با شما درد دل کنند و یا می توانید از آنها کمک بخواهید و اگر آنها از شما کمک خواستند به هر صورتی که مایلید به آنها جواب بدهید.
در دنیای بازی Oblivion همه نوع خرابه، غار، پایگاه، مخفیگاه و ساختمان مجلل یافت می شود، بعضا مکان هایی یافت می شوند که داستان و سرگذشت خاص خود را دارند، و بعضا در آنها گنجینه هایی نیز هست که از آن ها به شدت مراقبت می شود.
یکی از قابلیتهای جالب در بازی صبر کردن است. شما می توانید هر ساعت را در یک ثانیه طی کنید! برای صبر کردن، هم می توانید ایستاده صبر کنید هم می توانید بخوابید. البته خوابیدن مزایای بیشتری دارد زیرا باعث می شود انرژی و سلامتی از دست رفته شما باز گردد. البته اگر تحت تعقیب باشید یا خطری در کمین شما باشد، نمی توانید صبر کنید یا مسافرت سریع انجام دهید. همچنین برای خوابیدن حتما باید رختخوابی مهیا باشد!! البته اگر دزدکی وارد خانه ی مردم بشوید نمی توانید بخوابید! همچنین اگر دستگیر شوید و به زندان فرستاده شوید با یک کلیک می توانید از زندان بیرون بیایید. می توانید تمام طول حبس خود را بخوابید!
یکی از نقاط قوت بازی هوش مصنوعی شخصیت هاست. به عنوان مثال اگر با زندانبان یک شهر طرح دوستی بریزید و سپس به زندان بروید دوست شما حامی خوبی برایتان خواهد بود. اگر با هم سلولی خود دعوا کنید (حتی اگر مقصر شما باشید) زندانبان به سرعت وارد عمل شده و حساب طرف مقابل را تصفیه می کنند. پس بیاد داشته باشید: یکی از عوامل موفقیت در Oblivion شخصیت و محبوبیت شما نزد مردم است.
برای دارندگان سیستم های PC بسته مکملی پس از انتشار بازی به منظور دانلود قرار داده می شود. این یک بسته مکمل قوی است که گیمر ها بوسیله آن می توانند ظاهر بازی را تغییر دهند. دنیای بازی را بهتر کنند و حتی مراحل شخصی خود را بوجود بیاورند. البته بدون این بسته مکمل هم به طور حتم لذت کافی را از بازی خواهید برد.




دنیای واقعی Tamriel
یکی از جنبه های جالب توجه بازی احساس واقعی بودن دنیای آن است. شلوغی بسیار جالب ابتدای بازی در هنگام فرار از زندان منظره بسیار زیبایی را بوجود آورده و درک گیمر از هر چیزی که می تواند ببیند را واقعی می کند.
دنیای Tamriel واقعا عظیم است و حتی یک سانت هم خالی از کارها و چیز های جالب نمی بینید. مراحل Oblivion مانند سایر بازی های خطی سبک RPG بزرگ، دوست داشتنی و زیبا هستند. صرفا شما با انجام دادن بخش ها و مراحل اصلی موجود در بازی 90% از کل بازی را از دست می دهید که البته همین 10% هم بیش از 40 ساعت از وقت شما را خواهد گرفت. این اغراق نیست و بازی کردن Oblivion به طور کامل ماه ها شما را سرگرم خواهد کرد و نه فقط چندین روز.
اگرچه عظمت محیط بازی در سایه ی طراحی عالی محیط، ماموریت ها، و گیم پلی مناسب اصلا آزار دهنده نیست اما کمک دهنده های مسافرت سریع هم برای گیمر فراهم شده و این به گیمر ها اجازه می دهد به وسیله نقشه به سرعت به نقاط قبلی که رفته اند برگردند. که این یکی از مشکلات موجود در Morrowind را برطرف کرده بود. برای مقایسه این دو بازی می توان به چگونگی مسافرت در دو بازی معروف World of Warcraft و Guild Wars اشاره کرد که در اولی می توان از تعداد محدودی teleporter استفاده کرد ولی در دومی می توان از هر نقطه به هر شهری که قبلا به آن وارد شده بودید سفر کرد. همچنین جهت یابی در بازی وجود دارد که گیمر را برای جابجای در محیط بازی بسیار کمک می کند. به هر حال این ابزار جهت یابی به زیبایی با محیط بازی همراه شده اند.
از زیبایی های Tamriel این است که هیچ کدام از ماموریت های آن غیر طبیعی نیستند، همه ی آنها از یک سیاست سرچشمه می گیرند، کیفیت روابط موجود در بازی. کارهایی که انجام می دهید با یکدیگر رابطه دارند و بر روی همه چیز تاثیر می گذارد.




ماموریت های جانبی و حتی موقعیت های اتفاقی همه و همه با یک داستان اصلی در رابطه هستند. مثال مورد علاقه ی من یک اتفاق است که طی آن من یک مجسمه پیدا کردم که آن را برداشتم و فروختم و با کسی صحبت کردم که 11 عدد از این مجسمه های کم یاب را از من می خواست. او نظری در مورد مکان مخفی شدن مجسمه ها نداشت، فقط آنها جایی در دنیای بازی بودند...همین!!!...این یک ماموریت خیلی بزرگ بود که طی آن بخش بزرگی از دنیای بازی باید زیر و رو می شد و تازه وقتی من این ماموریت را به پایان رساندم شخص دیگری در شهر امپراطوری از من خواست تا آنها را برایش بدزدم!!!
این نوع از ماموریت های مرتبط به هم در همه جای بازی وجود داشت. بعضی وقتها گیمر ها شایعاتی در مورد دزدی در شهرها می شنوند و مواقع دیگر که از باران به داخل یک خانه اشرافی پناه می برند ناگهان متوجه می شوند که صاحب خانه به طور مرموزی ناپدید شده (که به هر حال این کار را شما در زمان و مکانی دیگر انجام داده اید)
شخصیت هایی که در ماموریت های مختلف وجود دارند کاملا مطابق شخصیت و موقعیتشان در دنیای بازی هستند. وقتی که گیمر ها ماموریت ها را به پایان می رسانند، روی دنیای بازی هم تاثیر می گذراند. وقتی که یک مغازه دار می میرد مغازه ی او تعطیل می شود. شهر ها با هم می جنگند و خط ماموریت ها به خاطر اقدامات گیمر تغییر می کنند.
در آغاز بازی بزرگی آن به شما احساس بازی، بازی های همیشه آنلاین را القا میکند و گیمر می تواند رشد کند و دنیای بازی را واقعا تغییر دهد. در واقع دامنه ی اختیارات شما هیچ وقت تمام نمی شود. بنابراین شما اگر می خواهید جستجو کنید و چیزهای جدید کشف کنید، بازی ای که از آن صحبت می شود بهترین انتخاب شماست.




تکنولوژی Tamriel
یکی از جذابیت های مهم بازی تکنولوژی به کار رفته در ساخت آن است.
گرافیک بسیار زیبا و صدای بسیار عالی ارزش بازی Oblivion را دو چندان کرده. شما می توانید به وارث امپراطوری کمک کنید یا اینکه با انگیزه های شخصی خود پیش روی کنید. شما در این بازی واقعا نقش آفرینی می کنید چیزی که خیلی از بازی های RPG اخیر از آن غافل شده اند. این بازی برعکس تمام بازی های MMORPG است که کاراکتر ها مثل علف در آنها سبز می شوند و گیمر های دیگر آنها را ساخته اند و بازی را از آن انباشته کرده اند یا مثلا بازی های خطی ژاپنی که در آنها شما بیشتر ناظر هستید تا عامل.
گرافیک بازی از نظر تکنیکی و طراحی متحیر کننده است. نورهای پویا و کوه های طبیعی به راحتی دنیای آن را به دنیای بسیار زیبا تبدیل کرده است و حتی در چیز های دیگر هم این قدرت فوق العاده گرافیکی به چشم می خورد. درخشش طلایی و گیج کننده ی خورشید در هنگام غروب و ترسی که از راه رفتن آهسته در محل زندگی موجودات مخوف به گیمر دست می دهد، رقص سایه ها در نور لرزان مشعل و ... همه و همه گواه قدرت گرافیکی این بازی است.
متاسفانه، همه ی این تکنولوژی پیش رفته احتیاج به سیستم قدرتمندی دارد. به سیستم های ضعیف اصـــــــلا فکر نکنید. این سیستم ها ممکن است که بازی را اجرا کنند اما نمی توانید آنرا به راحتی بازی کنیدو از بازی لذت ببرید. حتی به عنوان مثال با سیستم نسبتا قوی (AMD Athlon 3200+, 1GB Ram, Geforce 6800) هم من برای اینکه به فریم ریت خوبی برسم مجبور شدم رزولوشن را پایین بیاورم و تعدادی از جلوه های گرافیکی را خاموش کنم.
خب از بحث گرافیک خارج می شویم و به هوش مصنوعی می پردازیم. شخصیت های بازی بر اساس زندگی متداول ما و نیازهای اولیه کارهای خود را انجام می دهند و با ملاحظه ی این وضعیت شما احساس بهتری از زنده بودن را در بازی تجربه می کنید.
اگر چه هوش مصنوعی بازی به باور پذیرتر شدن آن کمک شایانی می کند اما همیشه این وجه از بازی خوب به نظر نمی رسد. برای مثال شما می توانید به خانه ی دیگران وارد شوید و برای گفت و گو آنها را بیدار کنید و البته وقتی آنها بیدار می شوند طوری رفتار می کنند که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده. یکبار من مقدار خیلی زیادی غذا از خانه ی یک نفر دزدیدم و دیدم که آنها برای پیدا کردن غذا به تکاپو و تقلی افتاده اند! وضعیت زنده بازی، من را برای محافظت دنیای آنها از Oblivion بیشتر تحریک کرد. البته بعضی وقتها هم شخصیت های بازی نسبت به رفتار ما به بن بست بر می خورند و آن طور که باید برخورد مناسبو طبیعی صورت نمی گیرد. نگهبانان ناگهان ظاهر می شوند بدون اینکه کسی آنها را خبر کرده باشد، شاید البته موضوع از آنجا آب بخورد که یکی از آنها شما را هنگام باز کردن قفل در دیده است. هر چند شخصیت های بازی دوست داشتنی هستند اما آنها برای حفظ جان خود تلاش چندانی نمی کنند.
مسئله دیگر این است که در تمام این دنیای به اصطلاح زنده شما حتی یک دستشویی هم نمی توانید پیدا کنید!
در Oblivion محیط اغلب آنطور که شما از کار خود انتظار دارید عکس العمل نشان می دهد. اگر شما احساس خوبی نداشته باشید شخصیت های بازی از وضعیت بیماری شما سوال می کنند و یا شخصیت های بازی شما مانند یک قهرمان با شما برخورد می کنند اگر فقط یک بار آنها را از خطر دروازه های Oblivion و نابودی دنیا نجات داده باشید. در بعضی موقعیت ها شخصیت ها از شما و شمشیرتان می ترسند و یا اگر از آنها دزدی کنید آنها نگهبانان را برای دستگیری شما فرا می خوانند. نکته دیگر اینکه واقع گرایانه بودن و باور پذیر بودن همیشه جالب نخواهند بود. شما آزادید که هر کاری را انجام دهید اما آیا تا به حال سعی کرده اید در منطقه ی حفاظتی یکی از نگهبان ها وقتی مستقیم دارد به شما نگاه می کند جیب او را بزنید؟
البته نظر به اینکه همه ی این مشکلات در این بازی وجود دارد اما به طور شگفت آوری شما نمی توانید مشکلات بیشتری در بازی پیدا کنید.




کنترل بازی هم بیشتر به نظر می آید که برای XBOX360 طراحی شده تا برای سیستم های PC و واقعا چرا تنظیمات کنترل به آن راحتی و خوبی که باید طراحی نشده؟ یا مثلا چرا من نمی توانم هر کلیدی را که می خواهم برای اینونتوری خود قرار دهم؟ یا مثلا چرا نقشه را نمی توانم به صورت تمام صفحه در آورم؟
در بعضی مواقع هم باگ هایی در بازی رخ می دهد و ذکر این نکته هم لازم است که بازی با کارت های گرافیکی سری FX مشکل دارد، یا در بعضی مواقع کرش می کند و به محیط Desktop بر میگردد. در مورد انیمیشن ها هم ترجیحا صحبت نمی کنم و کشف بقیه مشکلات را به عهده شما میگذارم... موارد موجود در Oblivion از تمام بازی های RPG قبلی بهتر است و ساخت بازی به بهترین وجه صورت گرفته است کیفیت داستان و عکس العمل های شخصیت ها.
از مبارزات نفس گیر تا پیدا کردن جزییات ریز در بازی. باز کردن قفل ها، سیستم کیمیاگری و عاقبت ساخت جادوهای شخصی و آموزش تمام رنگی بازی با فایل PDF، تمام کتاب های بازی را شما می توانید بخوانید و در نهایت همه ی این چیز ها با هم آمیخته شده اند تا Oblivion را برای مدت های مدید به یکی از بهترین و ماندنی ترین و طولانی ترین بازی ها تبدیل کند.
البته نداشتن بخش مولتی پلیر برای بازی ای به این بزرگی کمی ناراحت کننده است.

و در نهایت عظمت Oblivion
با تمام نظرات فوق برای من خیلی سخت است که خودم را در مقابل Oblivion کنترل کنم و واقعا سخت است که بازی RPG را در حد و اندازه Oblivion بتوانیم پیدا کنیم.
خالقان Bethesda دنیای بی نظیر و بسیار زیبایی را خلق کرده اند و دنیایی باورنکردنی را برای لذت بردن از اوقات بیکاری برای شما فراهم کرده اند پس مطمئن باشید که بعد از خرید بازی مدت ها احتیاجی به بازی های دیگر ندارید    http://www.ehsangame.parsiblog.com


+ نوشته شده در  چهارشنبه 87/6/6ساعت 1:1 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [354]
بازی [374]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

439066: کل بازدیدها -

36: بازدیدهای امروز -

57: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM