سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقد وبررسی بازی far cry 2



با سلام خدمت به گیمر های عزیز می دونم که این بازی دیگه می قدیمی شه است ولی به خاطر گرافیک این بازی بدم نیومد اسم این بازی هم در آرشیو بلاگ ما باشه  شاید هنوز کسانی باشند که این بازی رابازی نکرده باشند . به خاطر این عنوان فکر نکنید که مطالب ما قدیمی هستند .........




درسال 2004 بود که اولین شماره ی بازی با سر صدای کم عرضه شد . در آن زمان تبلیغات وسیع دو بازی DOOM 3 و Half Life 2 در زمینه ی گرافیک خیره کننده و ... جائی برای جولان دادن هیچ بازی FPS دیگری را نمی داد . تنها چند وقت قبل از عرضه ی این دو بازی بزرگ Ubisoft و Crytek بازی Farcry رو بر روی PC عرضه کردند . این بازی بهترین گرافیکی رو داشت که در تمام بازی های کامپیوتری دیده شده بود . حتی DOOM 3 و Half Life 2 هم توان رقابت با این عنوان بزرگ را ( در زمینه ی گرافیک ) نداشتند . این بازی در زمینه ی گیم پلی هم تا حد بسیاری خوب عمل کرد و به آن لقب The Most Exciting Shooter Since Half Life ( جذاب ترین بازی شوتر از زمان هاف لایف 1 ) رو دادند . فضاهای بزرگ و آزادی عمل نسبی در بازی در کنار نورپردازی عالی و طراحی جنگل های استوایی عالی در بازی باعث شد که فارکرای به یکی از بهترین ها تبدیل شود . تا چند سال بعد حرفی از ادامه ی فار کرای خبری نشد تا اینکه شرکت Crytek از یوبی جدا شد و به EA پیوست ... اما بازی فارکرای هنوز هم در انحصار یوبی بود بنابراین خیلی از گیمر ها فاتحه ی این بازی رو خواندند . یوبی سافت هم که نمیخواست عنوانی به محبوبی فارکرای رو از دست بده ساخت FARCRY 2 رو به یکی از بهترین های خودش یعنی استدیوی مونترال یوبی سپرد . استدیویی که عناوین بنامی چون Assassin’s Creed ، Splinter Cell و ... رو در سابقه ی کاریش دارد .



داستان :
شما در بازی یکی از شخصیت های مختلف بازی رو انتخاب میکنید که هر کدام از آنها دارای پیشینه ای خاص هستند .
داستان بازی در سال 2020 در قاره ی آفریقا به وقوع می پیوندد . در آن زمان آفریقا مانند تگزاس قدیم شده . منابع این قاره ی زیبا باعث شده عده ی زیادی جاه طلب برای کسب قدرت و ثروت به این قاره بیایند . شما نیز در نقش یکی از این انسان ها وارد این دنیا ی عجیب در قاره ی آفریقا میشوید . هدف شما بدست آوردن طلا ، پول و الماس در سطح بی نیازی است .
البته رفته رفته اتفاقاتی در این دنیا می افتد که باعث میشود هدف های دیگری در کنار هدف اصلی تان داشته باشید ! دو گروه در این قاره با هم سر منابع و معادن و خلاصه پول مبترزه میکنند و شما در این میان باید با آنها دشمن بوده یا به آنها کمک کنید ... کلا هر تصمیم شما در بازی بر چگونگی داستان تاثیر خواهد داشت ...


در بازی خبری از زامبی ها و هیولاهای نسخه ی قبلی نیست و به جای آن با محیطی کاملا واقعی طرف هستید .
قبل از عرضه ی بازی همگی این بازی رو رقیب اصلی بازی Crysis میدانستند . اما پس از عرضه مشخص شد که این بازی هنوز هم جا برای پیشرفت دارد تا به عناوین غولی در صنعت گرافیک مثل کرایسیس برسد . به هر حال نرسیدن به کرایسیس اصلا به این معنی نیست که گرافیک بازی ضعیف است ! گرافیک بازی به راحتی قابل رقابت با تمام عنواین روز بازی های کامپیوتری است و از بسیاری از آنها بهتر ! موتور پایه ی بازی Dunia است که از پیشرفت دادن موتور Cry Engine 1 به وجود آمده طوری که تقریبا تمام کد های این موتور عوض شده اند .
در این موتور نور پردازی و سایه ها عالی کار شده . آفریقا را میتوان منطقه ای از جهان دانست که انواع مدل طبیعت رو در خودش داره و سازندگان بازی هم همگی رو به خوبی طراحی کرده اند ( مانند کویر ، جنگل های انبوه ، جنگل های ساوان ، دریاچه های سرسبز و مه گرفته و ... )


یکی از قسمت های موتور گرافیکی که سازندگان خیلی روی آن مانور داده اند قسمت طراحی آتش است . شما با آتش زدن یک جنگل ملاحظه میکنید که چگونه آتش کم کم به بقیه ی نقاط سرایت میکند و ... عمر آتش ایجاد شده اگر منبع سوختن وجود داشته باشد حدود 30 تا 40 دقیقه است و بعد آتش کم کم از بین میرود و خاکستر از جسم سوخته شده باقی میماند که طراحی آن از ابتدا تا انتها چشم گیر و عالی است . انفجار ها در بازی زیبا ولی اندکی فانتزی اند . تمام اجسام در بازی کاملا پویا و قال تخریب اند . با ایجاد شدن یک انفجار بزرگ در یک کلبه ی چوبی میبینید که چه طور به زیبایی چوب ها به اطراف پرتاب شده و کلبه نابود شده است .

تمامی منابع نور از نور خورشید و لامپ ها گرفته تا نور آتش همگی از نوع Dynamic Light میباشند و به صورت Real Time هستند . و باعث خلق محیطی زیبا تر و پویا تر میشوند .
علاوه بر این سایه ها در بازی همانطور که گفته شد عالی طراحی شده و کاملا تحت تاثیر محیط بازی میباشند . مثلا اگر در جنگل ها در بازی بروید و موقع وزیدن باد به درختان نگاهی بیندازید میبینید که سایه های آنها هم به زیبایی تکان میخورند .
مدل شخصیت ها خوب طراحی شده اند و صورت دشمنان در بازی جزئیات خوبی را دارند اما بی روح طراحی شده اند . شخصیت های کلیدی هم به بهترین شکل در بازی طراحی شده اند . مدل حیوانات در بازی با دقت فروان طراحی شده است و حیوانا از پرنده و چارپا ها ( مثل گو خر و ... ) گرفته تا خزندگان و دیگر موجودات عالی طراحی شده و به مدل واقعی بسیار نزدیک اند
.
مه در بازی به خصوص در مناطق دارای رود یا دریاچه و جنگلی و به خصوص در اوایل روز بسیار عالی طراحی شده است و سازندگان به خوبی از فیلترهای Volumetric Layer استفاده کرده اند .
انیمشن های شخصیت ها خوب طراحی شده اند و دشمنان علاوه بر داشتن فیزیک بدنی عالی ( که نسبت به محل برخورد گلوله عکس العمل های متفاوتی رو نشان میدهند ) انیمشن های جالبی رو اجرا میکنند که بسیار خوب است .
بازی هم بر روی DX 9 و هم بر روی DX 10 اجرا میشود . البته خیلی تفاوتی بین این دو ورژن نیست !
صداگذاری :
موسیقی بازی خیلی خوب کار شده است . موسیقی هیجانی زمان های درگیری و موسیقی با تم آفریقایی و کمی عربی بازی رو بسیار جذاب کرده است . ضدای NPC ها در بازی زیبا هستند و صدای شخصیت ها به قیافه شان میخورد . البته دشمنان در بازی دیالوگ های تکراری زیاد استفاده میکنند که البته به دلیل طولانی بودن این بازی این مسئله زیاد به چشم می آید . صدای انفجار ها و شلیک ها از دور مبهم و جالب و از نزدیک مثل واقعیت گوش خراش هستند . صدای اسلحه ها از مدل واقعی گرفته شده است و به جو واقعی بازی کمک کرده است .
صدای طبیعت در یک کلام عالی است . در جنگل ها صدای انواع موجودات ریز و دشت و به علاوه صدای وزش باد رو هم میشنوید که خیلی جذاب و گیرا کار شده است . در شب ها هم سکوت ترسناکی در جنگل ها میباشد که گه گاه با صدای حیوانی در آمیخته مشود که واقعا جذاب است . صدای وسایل نقلیه در بازی هم خوب کار شده ولی خیلی شبیه به هم هستند ( برای وسایل نقلیه مختلف ) .
کلا بازی در زمینه ی صدا مانند خیلی از بازی های دیگر استدیوی مونترال قوی ظاهر شده است .
گیم پلی :
اصلی ترین بخش بازی گیم پلی آن است . شما در بازی Farcry 2 حدود 30 ساعت ماموریت های اصلی و جانبی رو تجربه خواهید کرد که در این ساعات بازی میتواند انواع و اقسام اکشن دوست ها را ارضا کند .
مثلا کسانیکه عاشق مخفیکاری هستند میتوانند بازی رو به صورت مخفیانه ( البته تا حدودی ) پیش ببرند و آنهایی که علاقه به قلع و قمع کردن دشمنان با Sniper رو دارند هم میتوانند به لطف محیط های بزرگ بازی از هد شات کردن و کشتن دشمنان لذت ببرند . آنهایی هم که علاقه به Run & Gun دارند که به لطف سلاح شعله پخش کن و وجود آر پی جی به وفور در بازی دنیا به کامشان است .
بازی یک سری ماموریت های اصلی دارد که داستان اصلی بازی را پیش میبرد و یک سری ماموریت های جانبی که اکثرشان کسل کننده میباشد .
سلاح ها در هر بازی Shooter ی حرف اول رو میزنند . در این بازی شما شاهد انواع و اقسام سلاح از AK و Snipe و RPG و Machine Gun گرفته تا انواع و اقسام نارنجک و نارنجک های دودزا و گلوله پخش کن و انواع بمب های ساعتی .
سلاح های بازی خوش دست بوده و متنوع میباشد و کاملا بازی کننده رو راضی میکند .


وسایل نقلیه هم از قایق موتوری گرفته تا جیپ و ماشین های نظامی و غیر نظامی و کایت هم در بازی گنجانده شده که البته کنترلشان کمی سخت و در بعضی موارد بسیار اعصاب خورد کن میباشد .
شما میتوانید مراحل رو در هر ساعتی از شبانه روز که دوست دارید انجام بدهید . البته انجام مراحل در شب برای کسانیکه عاشق مخفیکاری اند توصیه میشود . در بازی یک سری مکان هایی وجود دارد که میتوانید ماموریت گرفته و انجام دهید و خود شخصیت اول بازی هم یک کلبه دارد و میتواند در آن کلبه خوابیده و سر ساعت مشخصی بیدار شود و به این ترتیب کسانیکه فقط دوست دارند ماموریت ها را در شب انجام دهند هم راه چاره ای دارند (به جای انتظار ) !
هوش مصنوعی در بازی خیلی خوب کار شده و دشمنان عکس العمل های زیبا و بسیار طبیعی از خود نشان میدهند . مثلا شما اگر یکی از دشمنان را مورد اصبت گلوله قرار دهید و او زخمی شده و به زمین بیفتد سرباز دیگر ناگهان به سمت او نمیدود و جان خود را به خطر نمی اندازد بلکه ابتدا شرایط را بررسی کرده و اطراف را نگاه میکند سپس کم کم به سمت دوست خود آمده و او را کول میکند تا به جای امنی ببرد .
قسمت دیگر هوش مصنوعی عالی بازی برای NPC ها میباشد . آن ها عکس العمل های متفائتی را در برابر اعمال شما از خودشان نشان میدهند . شما اگر با شخصی دوست باشید و در موارد حساس در حال شکست خوردن و کشته شدن باشید می بینید که شخص اگر حضور دشاته باشد به شما کمک خواهد کرد .
علاوه بر این اگر شما در بازی مردم را اذیت کنید میبینید که به خوبی با هم متحد شده و دخلتان را می آورند .
البته در مبارزه های مستقیم دشمنان عکس العمل های جالبی نشان نمی دهند و خودشان را در تیررس شما قرار داده و به راحتی کشته میشوند .
در تعقیب و گریز های با اتومبیل نیز آنها خوب عمل کرده و با این قضیه مشکلی نخواهید داشت .
سیستم درمان بازی هم خارق العاده طراحی شده است و به این صورت است که وقتی شما آسیب میبینید باید در جائی پناه بگیرید ، سپس شخصیت اول بازی به زیبایی خود را به کمک جهبه کمک های اولیه به روش های مختلف درمان میکند مثلا با دست گلوله را از بدنش در می آورد و ...
در کل گیم پلی بازی زیبا و به یاد ماندنی طراحی شده که میتواند مدت ها شما را سرگرم کند و با وجود نقص هایی که دارد اما هنوز هم یک عنوان بسیار خوب میباشد .

 درکل اگر هنوز این بازی را امتجان نکرده اید حتما برای یک بار هم که شده است امتحان کنید . این بازی در یک دیسک عرضه شده است .


+ نوشته شده در  پنج شنبه 88/7/16ساعت 10:54 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494184: کل بازدیدها -

45: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM