سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقد بازی Ghost Recon


امروزه کمتر کسی که بازی گست رکن را بازی نکرده باشه ولی این دفعه واقعا فرق می کنه یعنی بهتره خیلی بهتره جنگ تمام عیار ،داستان بسیار قوی،گرافیک فوق العاده و …..،از جمله مشخصات این بازی هستند.
Thomas Leo Clancy Jr در سال 1947 به دنیا آمد. او یکی از بزرگترین نویسندگان کتاب و فیلم و بازی های پرفروش است که اغلب آنها در سبک نظامی نوشته شده است. البته او کتابهایی در سبک های
سیاسی نیز دارد. او به Tom Clancy معروف است که هم اکنون اوج کار او در بازیهای شرکت یوبی سافت است. بزرگترین بازیهای او Rainbow six، Splinter cell وGhost Recon میباشند که هر کدام برای خود یک بازی بزرگ به حساب می آیند.

یکی از بهترین بازیهای Tactical-shooter بازی Tom Clancy’s Ghost recon میباشد. در این بازی بازیکن در نقش یک جوخه ی چهار نفره قرار میگیرد که باید به انجام ماموریت نظامی بپردازد. بهتر است به تاریخچه این بازی بپردازیم:

Tom Clancy’s Ghost Recon
اولین شماره از این سری در سال 2001 بر روی PC، PS2،Xbox ،GameCube ،Mac وN-gage عرضه شد. داستان این بازی در سال 2008 و در روسیه اتفاق می افتاد که امریکا با آنها وارد جنگ شده بود. بنابراین گروه Ghost وارد ماموریت شدند. این بازی سبک فراموش شده ای را احیا کرد و از نو ساخت. در سال 2003 یک بسته الحاقی برای شماره اول بر روی PC عرضه شد که داستانش یک سال بعد اتفاق می افتاد یعنی در سال 2009 و نام آن Desert Siege بود که به گونه ای ادامه ای غیر مستقیم برای شماره اول بود. در سال 2003 یک بسته الحاقی از شماره اول برای Xbox عرضه شد که نام آن island thunder بود و در سال 2010 در کوبا اتفاق می افتاد. در سال 2004 یک نسخه فرعی دیگر با نام Jungle storm برای PS2وN-Gage عرضه شد که داستان آن مبنی بر ماموریتی در کلمبیا بود.
Tom Clancy’s Ghost Recon 2
نسخه دوم این بازی یک افتضاح بود که بر روی PS2،Xbox وGameCube عرضه شد که خیلی بد کار شده بود و حتی سازندگان از انتشار این نسخه بر روی PC خودداری کردند و از همه ی طرفداران که از بازی کردن این شماره بر روی PC محروم شدند معذرت خواهی کردند. داستان این شماره در مورد ماموریت در کره ی شمالی بود که در میانه داستان چین و روسیه هم وارد داستان میشدند و بازهم مثل همیشه داستان در مورد سیاست بود. در سال 2005 نسخه فرعی شماره دوم بر روی Xbox عرضه شد که Summit Strike نام داشت و چنگی به دل نمیزد. داستان آن در پاکستان و قزاقستان اتفاق می افتاد.
Tom Clancy’s Ghost recon Advance Warfighter 2
به هر حال انگار این نسخه از بازی به دهان یوبی سافت مزه کرده است و نه تنها سود خوبی برای آنها داشته بلکه طرفداران زیادی را هم جذب کرده است. امیدواریم این عجله ی یوبی سافت مانند بعضی از مواقع نام یک شاهکار را خراب نکند.
این بازی بر رویPS3، PSP، PC وX360 عرضه میشود که به دلیل بعضی از مشکلات از قبیل آشنایی نه چندان کافی با سخت افزار PS3 و کار سخت با این سیستم کمی دیرتر بر روی این کنسول عرضه میشود. این بازی در ربع دوم سال 2007 عرضه خواهد شد.
اما پس از موفقیت در مکزیکو سیتی و نجات رییس جمهور 1 سال گذشته و سال 2014 فرا رسیده است. در مرزهای کشور بزرگ امریکا شورشی به پا شده است که عامل آن یک باند از آدمهای نادرست هستند. داستان بازی پس از رسیدن جوخه ی ما به این منطقه در 72 ساعت شکل میگیرد که ماموریت اصلی سرکوب شورشیان میباشد. به هر حال بازهم شما دشمنانی که در مکزیکو سیتی را دیده بودید خواهید دید. در اصل قسمت اصلی در مرز بین امریکا و مکزیک است و اولین مرحله بازی از مکزیکو سیتی شروع میشود و در بین دو مرز ماموریتها انجام میشود. بر خلاف شماره قبل که فقط در شهر این بازی در جریان بود در این شماره شما به جنگل و کوهستان و شهرها و … میروید. یکی از اهداف بزرگ مکزیکی ها تصرف بعضی از شهرهای امریکا مانند تگزاس و El Paso است که شما را در نقش کاپیتان Scott Michell (قهرمان شماره اول که پس از اینکه 24 ساعت است از ماموریت بازگشته دوباره به ماموریت به مکزیک اعزام میشود) قرار میدهد.
همانطور که دیدید داستان این بازی هم وابسته به سیاست است و وقتی که با حرف مساله حل نشود نقش ارتش به وسط می آید و حالا دیگر گروه Ghost Recon باید کار خود را انجام دهند. نویسنده ی این داستان Tom Clancy میباشد.
لازم است بدانید ساخت این بازی بلافاصله پس از اتمام ساخت شماره اول و قبل از عرضه ی شماره اول شروع شده است و با یک حساب سر انگشتی میتوان دریافت که یوبی سافت پاریس حدود 1 سال است که بر روی این بازی کار میکند که زمان مناسبی برای ساخت بازی است.
سبک بازی مانند قبل Tactical-Shooter میباشد و شما در نقش Scott Michell به بازی خواهید پرداخت که او سرپرست تیم نیز میباشد. مانند شماره قبل سه نفر هم تیمی شما هم در کنارتان قرار دارند و شما قابلیت های زیادی برای فرماندهی برای آنها دارید. گیم پلی بازی دچار تغییرات زیادی شده است که به بررسی آنها خواهیم پرداخت:
در این بازی یک وسیله نقلیه جدید به نام MULE اضافه شده است. این وسیله نقلیه که در اصل یک جیپ کوچک کنترل از راه دور میباشد از مقر اصلی شما مهمات و اسلحه ها و مواد لازم را بنا به درخواست شما برایتان حمل میکند و به شما میرساند. شما میتوانید به این ماشین کوچک دستور حرکت بدهید. سیستم دستور به جیپها مانند افراد جوخه شما میباشد یعنی شما مکان حرکت را مشخص میکنید و دستور حرکت را میدهید. بر روی MULE یک دوربین وصل است که به وسیله فرستنده تصاویری که دریافت میکند به گیرنده شما میفرستد و میتوان از آن به عنوان یک وسیله برای دیدن مکان افراد دشمن استفاده کرد. مورد دیگر این است که MULE دارای بدنه و زره قوی بوده و از جنس فلز مقاوم نسبت به گلوله طراحی شده است. همچنین از Mule میتوانید به عنوان یک پناهگاه استفاده کنید. به طور مثال در یک فضای باز هیچ سکو یا شی برای پناه گرفتن و تیر اندازی کردن نیست. در این حالت شما میتوانید به MULE دستور دهید تا به آن مکان برود و پشت آن سنگر بگیرید و به قلع و قمع دشمنان بپردازید.
مانند شماره قبل دوربین Drone نیز در این شماره وجود دارد. منظور همان دوربین کوچکی است که تصویری کلی از منطقه جنگ در گیرنده شما قرار میدا که پیشرفت داده شده است و تصویر به صورت کاملا رنگی و واضح تر در آمده است.
قسمت دیگر Target Information میباشد که اطلاعات هدف را در اختیار شما قرار میدهد. در این حالت نیروهای خودی با درجه سبز و نیروهای دشمن با درجه قرمز نشان داده میشوند. درجه سلامتی دشمنان نیز نمایش داده میشود که باعث شده است شما بهتر برای جنگ برنامه ریزی کنید.
یک قابلیت دیگر درخواست پشتیبانی از نیروهای خمپاره انداز است. البته این قابلیت محدود است و شما میتوانید درخواست کمک کنید تا نیروهای خودی با خمپاره منطقه مورد نظر را هدف قرار دهند.
یکی از نکات دسته اول که در این بازی دیده میشود تغییر تصادفی جو است. ممکن است در میان یک مرحله به صورت تصادفی باران شروع به باریدن کند و یا در یک کویر طوفان شن بپا شود و هم مکانهای بازی را تغییر دهد و هم مسیر را برای شما سخت کند ویا ممکن است رعد و برق بزند و تمام مکان را روشن سازد. ممکن است باد بوزد و در تیراندازی مشکل ایجاد کند و این تغییر جو باعث این میشود که به طور مثال در باران فرکانس ها به خوبی به گیرنده شما نرسد و تصاویر دارای اختلال شوند.
در این نسخه یکی از هم تیمی های باید به عنوان یکی از قابلیت های جانبی اش به عنوان پزشک تیم انتخاب شود که میتواند چندین بسته ی سلامتی را با خود حمل کند تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.
قسمت چند نفره در این نسخه گنجانده شده است که در X360 از XBL و در PS3 به احتمال زیاد از PS network استفاده خواهد کرد. هنوز جزییات زیادی از قسمت چند نفره اعلام نشده است فقط گفته شده است میتوانید در نقش مکزیکی ها نیز به بازی بپردازید. البته دور از انتظار نیست که مودهای مرسوم چند نفره را در این بازی مشاهده کنیم.
بزرگترین نقطه قوت GRAW1 را میتوان در گرافیک بالای بازی مخصوصا بر روی X360 دانست. آنقدر گرافیک بالا بود که بارها با دیدن این بازی موج گرما و آفتاب به انسان منتقل میشد و این حس به خاطر یکی از تکنیکهای گرافیکی در بازی بود که از قصد از آن استفاده شده بود. یکی از تکنیک های جدید این شماره God Rays نام دارد. این تکنیک در مورد دیدن از درون بعضی از اجسام شفاف و باریک است که قسمت عمده استفاده از آن در جنگل در بدنه برگ های نازک و شیشه ها استفاده شده است. این تکنیک بازتاب و گذر نور را از وسایل کدر و شفاف به خوبی نشان میدهد. به طور مثال در یکی از مراحل نور از درون شیشه های رنگی کمتر از شیشه های بیرنگ گذر میکند و نور بصورت رنگی شکسته میشود که با توجه به درصد شفافیت جسم و طیف نوری قابل تغییر است.
سیستم دیگر در مورد جلوه های تصویری ذره ای (Particle Effects) است که در مورد دود ها میباشد و باعث شده است که آنها دارای حجم باشند و در مواقع گوناگون حرکات طبیعی را انجام دهند. به طور مثال در یک اتاق مثلا نارنجک دودزا پرتاب میشود و در اتاق حبس میشود اگر شما یکی شیشه را بشکنید و راه خروج گاز را فراهم سازید گاز مسیر خود را می یابد و از آن خارج میشود. لازم است بدانید که بادها و ابرها و گازها دارای حجم معین میباشند.
مشکلات هوش مصنوعی شماره قبل هم برطرف شده است که بعضی از آنها برای این بازی واقعا خنده دار بود. امید واریم که گیم پلی از بازی مانند قبل مهیج و جذاب باشد.
گرافیک بازی تغییر زیادی کرده و از قبل دیدنی تر شده است. صدا پیشگان همان قبلی ها هستند و چند شخص دیگر نیز به آنها اضافه شده اند



+ نوشته شده در  شنبه 87/6/9ساعت 4:3 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494164: کل بازدیدها -

25: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM