سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقاط قوت : گرافیک براق و زیبا - گیم پلی روان و جذاب - صدا گذاری مناسب - داستان جذاب
نقاط ضعف : کمی شباهت به نسخه قبل                   
تمام کسانی که اندکی با بازی های رایانه آشنایی دارند شرکت Capcom را برای سری بازی های مثل Resident Evil می شناسند. Resident Evil بی شک یکی از موفق ترین بازی های تاریخ این شرکت می باشد که مدتی بعد از انتشار آن ، که با فروش و محبوبیتی کم سابقه رو به رو بود ، طراحان شرکت Capcom به فکر یافتن موضوع و طرحی جدید برای خلق یک سری بسیار زیبا و پر فروش دیگر افتادند. این دقیقا همان زمانی ود که Devil May Cry متولد شد و به نوعی یک تبلور شکیل برای شرکت Capcom به حساب می آمد.
 
 هرآنچه شما در این بازی می دیدید هیجان انگیز و جذاب بود . داستانی فوق العاده زیبا و اسطوره ای ، شخصیت های بسیار آرمانی و جلب کننده ، موسیقی های متحرک و همچنین گیم پلی روان و فوق العاده جذاب. بازیکنان می توانستند با انجام سری Devil May Cry با شخصیت این بازی زندگی کنند و تمام حرکات و تکنیک های زیبایی که در دمو های بازی می دیدند خیلی ساده در طی بازی اجرا نمایند و این بی شک یکی از مهم ترین و شاخص ترین نکات کل سری به شمار می رود. اگر بخواهیم سری Devil May Cry را در یک کلمه خلاصه کنیم باید بگوییم : (( درگیرکننده)) !!
 
 سازندگان با انتشار نسخه سوم از این سری برای کاربران رایانه های شخصی توانستند بر طرفداران خود هرچه بیشتر بیافزایند و خیلی زود Devil May Cry جزو دسته بازی هایی قرار گرفت که همه بازیکنان ، چه کنسول داشته باشند و چه رایانه شخصی ، در مورد آن صحبت کنند. بالاخره چند روز پیش این بازی برای کاربران رایانه شخصی در دسترس قرار گرفت تا بازیکنان بعد از مدتی که هیچ بازی معروفی منتشر نشده بود ، طعم و لذت یک بازی روان و درگیرکننده را بچشند و چندین ساعت را پای سیستم های خود بگذرانند!
 
 شاید به جرات بتوان گفت اولین نکته ای که بعد از ورود به این بازی در ذهن هر بازیکنی نقش می بندد ، فعال شدن و بسیار زیبا تر شدن لیست صفحه اول بازی است. بر خلاف نسخه پیشین که پشت فهرست صفحه اول فقط یک عکس ثابت قرار داشت ، این بار یک دوربین متحرک سرتاسر یکی از محیط های زیبا و مجلل بازی را به نمایش می گذارد. می توان گفت دکمه ها نیز اندکی براق تر شده اند و این تغییرات در فهرست صفحه اول می تواند سر آغازی باشد بر تغییرات دیگر در بازی.
 
 بازی پس از دیدن لوگوی شرکت Capcom و با موسیقی زیبایی که "کایری" آن را می خواند آغاز می شود . در واقع کایری در یک تالار مجلل در حال اجراست و "نرو" شخصیت تازه اضافه شده به بازی در حالی به تالار نزدیک می شود که بر سر راهش تعداد زیادی از "شیاطین" حضور دارند. از همین ابتدا هر بیننده ، بدون شک، با تماشای صحنه نبرد زیبا و حرفه ای نرو با شیاطین و گوش دادن به موسیقی زیبای اجرا شده توسط کایری به شوق می آید. پس از اتمام اجرای کایری ، یکی از شخصیت های بزرگ و دارای احترام حاضر در تالار ، شروع به سخنرانی در مورد "اسپاردا" و آنچه که او انجام داد می نماید. ناگهان در همین هنگان "دانته" ، قهرمان نسخه های پیشین و پسر اسپاردا ، از شیشه روی سقف به پایین می پرد و خیلی سریع شخص سخنران را با یک تیر بر پیشانیش از پای در می آورد. پس از اندکی هیاهو کشته شدن دیگر ماموران توسط دانته ، بر اثر اتفاقاتی نرو با او وارد نبرد می شود.
نبرد شما با دانته در قالب شخصیت نرو در ابتدا فقط در قالب دمو انجام می شود اما پس از مدتی ، مرحله آموزشی بازی در قالب همین نبرد سخت ، دشوار و خونین آغاز می گردد. هیچ جای نگرانی برای تازه کاران وجود ندارد زیرا این مرحله تمرینی بسیار کامل و ساده برای فهم طراحی شده است و همه چیز خیلی واضح توضیح داده می شود . پس از اتمام آموزش شما با دانته وارد نبردی جدی می شوید که البته در این مقطع از بازی نبرد ساده ای در پیش دارید و به نظر نمی رسد تمام نبردهایتان با دانته به همین آسانی باشد.
 
 
 شاید خیلی از شما بازیکنان ، این بازی را به روانی و زیبایی مبارزه های آن بشناسید و به این دلیل از انجام آن لذت ببرید. این نکته بسیار مثبت از نسخه های پیشین حفظ شده است و کماکان شاهد نبردهایی روان و مهیج هستید . یکی دیگر از نکته هایی که به هرچه جذاب تر شدن بازی می افزاید این است که برای انجام حرکات زیبا و ماهرانه ی نرو ، نیازی به گرفتن چندین دکمه هم زمان یا با زمان بندی خاص ندارید و فقط با تکرار کردن حملات خود می توانید انجام شدن آن ها را از سوی نرو مشاهده نمایید و از نبردی که خودتان نقش اصلی آن هستید لذت ببرید. البته حرکاتی نیز وجود دارد که باید برای انجام شدن آن چند دکمه را با هم فشار دهید اما باید گفت با توجه به آموزش های مثبت ابتدای بازی ، همه می توانند آن کلید ها را یاد بگیرند.
 
 وضعیت سلاح ها نیز تقریبا مثل نسخه های گذشته است و شما می توانید از شمشیر و سلاح خود استفاده نمایید. اما شخصیت بازی یعنی نرو ، توانایی دارد که او را از دانته متفاوت می سازد. شما می توانید از دست او برای از پای در آوردن دشمنان خود استفاده نمایید . نرو این کار را بسیار زیبا و ماهرانه انجام می دهد و شاید بتوان گفت این ویژگی نرو ، برای همه بازیکنان جذاب خواهد بود.
 
 دوربین و نمایی که شما شخصیت بازی را از دید آن می بینید همانند نسخه های پیشین است و به صورت ثابت در هر مکان وجود دارد. این ویژگی است که در بعضی از موارد بسیار مفید است. برای مثال با توجه به ثابت بودن دوربین ، گرافیک بازی روان تر است و نیازی نیست تا بازی محیط وسیعی را در مقابل چشمانتان بکشاند و بازی را کند نماید. در هنگام نبردها این نوع دوربین گاه مثبت به چشم می آید و گاهی اصلا قابل قبول نیست. برای مثال دیگر لازم نیست نما را به این طرف و آن طرف بچرخانید تا دشمنان خود را بیابید بلکه همه آن ها در پوشش دوربین هستند و جلوی چشمانتان. اما گاهی نیز ممکن است یکی از دشمنان که در پوشش دوربین نیست از دور به شما ضربه ای بزند و شما نتوانید او را خیلی سریع ببینید و از پای در آورید. به هر حال باید بگویم این دوربین من را بسیار راحت می کند و در واقع اگر قرار بود یک دوربین را برای این بازی انتخاب کنم بی شک همین بود!
 
 محیط ها و صحنه های بازی بسیار شفاف و براق است و به جرات می توان گفت گرافیک بازی یکی از نکاتی می باشد که پیشرفت شایانی داشته است.تمام افکت های فیزیکی بازی بسیار دقیق و ماهرانه کار شده اند و حس کردن این زیبایی بدون شک باعث ایجاد شوق برای ادامه بازی می شود. پیشرفت گرافیکی این بازی واقعا در حد قابل قبولی بوده است و شما بلافاصله پس از اولین نگاه به محیط بازی ( یا حتی محیط پشت فهرست در صفحه اول ) تفاوت و پیشرفت را در گرافیک متوجه می شوید.
 
 دمو ها و میان پرده های بازی نیز در سطح خوبی قرار دارند. حتما شما نیز دمو های سینمایی و زیبای سری Resident Evil را به یاد دارید اما باید گفت میان پرده های بازی Devil May Cry4 ، در حین اینکه بسیار زیبا هستند و شما مسلما از آن لذت خواهید برد، اما در سطح Resident Evil نیستند. در واقع میان پرده های بازی را می توان کمی بهتر از خوب نامید اما بدون شک واژه عالی برای آن کمی زیاد است. به طور کل نمی توان از میان پرده های این بازی ایراد جدی گرفت و علاقه مندان به این سری و یا حتی بازیکنان تازه وارد از آن لذت خواهند برد.
 
 موسیقی یکی از هنرهایی است که می تواند در مدت کوتاهی ، حال و هوای شنونده را تغییر دهد یا اینکه آن را تشدید نماید و در کل بسیار تاثیر گذار است.شما با حرکات زیبا و حرفه ای " نرو " به وجد می آیید و احساس شما برای یک نبرد سریع و رزمی جانانه زمانی کامل می شود که موسیقی زیبای بازی وارد کار می شوند. سبک این موسیقی راک است و مضمونی کاملا مربوط به بازی دارد ، اما بدون شک برای کسانی که علاقه ای به سبک راک ندارند هم این موسیقی انرژی زیادی را به همراه خواهد آورد. اگر بخواهیم یک جمله در مورد موسیقی این بازی بگوییم ، آن جمله این است : (( Devil May Cry بدون موسیقی مزه ندارد! ))
 
                                                                                                              
 شاید خیلی از شما به بازی های که شخصیت اصلی آن دارای ویژگی ها و مهارهای خاصی باشد و بتواند با دیگر شخصیت ها وارد بحث شود ، بیشتر لذت ببرید. دوست داشتنی ترین و ماندگار ترین بازی ها بدون شک آن هایی هستند که بازیکن بتواند با شخصیت اصلی آن رابطه برقرار کند و خود را در جای او بگذارد. برای برقراری ارتباط با شخصیت اصلی بازی ، او باید شاخصه هایی داشته باشد از جمله : ویژگی ها و مهارت های منحصر بفرد ، بحث و گفت و گو با دیگر شخصیت ها و مخصوصا کری خواندن و ... ! بازی Devil May Cry همانطور که گفته شد از نظر توانایی ها و مهارت ها خیلی قوی است و اما هیچ یک از ما ژست و کری خواندن های شخصیت های بازی را ، چه اصلی باشند و چه دشمن ، از یاد نخواهیم برد. هنگامی که " نرو " ( یا در نسخه های قبلی دانته) شمشیرش را روی شانه اش می گذارد و برای دشمن خود رجز می خواند ، حد اقل از نظر من ، احساس واقعی حضور در قالب شخصیت به بازیکن القا می شود و او به شخصیت اصلی بازی علاقه مند شده در نتیجه به بازی معتاد خواهد شد!!!
                    
                                                                     
 تنها نکته منفی این بازی باز می گردد به موضوعی که شاید فقط عده کمی از بازیکنان به آن توجه کنند و از آن رنج ببرند. با اینکه سلاح های جدید به بازی افزوده شده ، گرافیک بازی بهبود یافته و داستانی جدید در پیش روست ، اما شاید محیط های بازی همان حس مشابه به حضور در محیط های نسخه های پیشین را به خاطر بازیکن می آورند. در مورد من این اتفاق رخ نداد و به نظرم نکات جدید بازی کاملا اثر مثبت خود را گذاشته اند اما مطمئنا کسانی وجود دارند که این حس را داشته باشند.
 
 در کل باید گقت : (( Devil May Cry را از دست ندهید!)) . این بازی شما را درگیر خود می کند و شما بعد از اولین بار ورود به این بازی در هر ساعتی علاقه دارید باز هم وارد آن شوید و یک بار دیگر تجربه اسکیت سواری بر روی بدن دشمنان را داشته باشید!!!
 
 خداحافظ  http://www.ehsangame.parsiblog.com

+ نوشته شده در  چهارشنبه 87/6/6ساعت 3:25 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494161: کل بازدیدها -

22: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM