سفارش تبلیغ
صبا ویژن
                                                                                                        
آنچه غیر قابل باور است , ما شاهد یکی از بازی های روز و مدرن هستیم , زیرا از زمان اولین تبـلیغات و پرده نمایی از بازی بیش از 18 ماه نمی گذرد . تصاویر و ویدیوهایی که در ماه های اول باعث بــــه وجود امدن دو سوال مهم برای بازیبازان گشت : ایا این بازی می تواند در گرافیک بازی ها تغییراتــــی قدرتمند اعمال کند ؟و دیگر انکه می تواند با یک داستان تخیلی که هیچ یک از موارد بازی نمونه بــــرداری نشده اند , گرافیکی را عرضه نماید که باعث حیرت شود ؟ حال که بازی عرضه شده , توانســــــــته با گرافیک قدرتمند خود به این دو سوال پاسخ مثبت دهد , و شرکت المانی Crytek توانسته ثابت کند که شاهکار قبلی خود " Far Cry " کاری شانسی و ... نبوده و اینبار با به کار گیری نسخه دوم کرای انجین توانسته است بازی را ارائه دهد که می تواند پلی به ســــــــوی گرافیک بازی های نسل بعد باشد . انچه که در شاهکار دوم Crytek دیده می شود , تحولی در بـازی های FPS است , که به گونه ان را اصلاح ننموده , بلکه بازنویسی کرده .

Crysis یکی از بازی ها است که داســتان خود را بر علیه بیگانگان در سال 2020 اغاز می کند . داستان بازی از جایی شکل می گیرد که یک شـهاب سنگ اسمانی در یکی از جزایر اقیانوس آرام با زمین اثابت میکند . نیروه های کره ای اولین کسانی هــــــستند که در انجا اماده می شوند , و بعد از انها نیرو های ویژه USA با یک تیم تحقیق کننده ای در انجا حضور خود را واجب می دانند . و پس از مدتی در ان جزیره دو نیروی کره ای و امریکایی درگیری هایی پیــــــش می اید , و در ان حین از ان شهاب سنگ که بعدها معلوم میشود یک سفینه فضایی بوده , موجودات بیگانه هم به این جنگ اضافه می شوند .

شباهت Crysis به Far Cry , در نیمه اول بـــــازی است . چالش هایی که بین نیرو های زمینی به وقوع می پیوند و باعث جنگی داخلی می شود , تـمام مراحل با هدف خاص خود به وقوع می پیوندد تا جایی که نیرو های بیگانه وارد جریان بازی می شوند و باعث شگرف هایی در بازی می گردند . می توان یکی از درخشش های بزرگ بازی را به انجام رساندن مراحل ان نام برد , زیرا محیط به گونه ای طراحی شده که شما فرق چندان محسوسی با دنیای واقعـیت احساس نمی کنید از این رو خودتان را در میان فراز و نشیب هایی که به وقوع می پیوندد می بینیــد و مجبور هستید همیشه به دنبال مکان هایی امن برای استراحت خودتان بگردید . در رهیافت بازی شـما می توانید به دو گونه عمل کنید , اول انکه مسیر های طولانی را طی کنید و از قدرت گرافیک بازی لــذت ببرید و هیچ خطر و درگیری به وجود نیاورید یا اینکه به مسیر های کوتاه اکتفا کنید و از قدرت گیم پلـــــی در زمان های برخورد با دشمنان لذت ببرید . حال این انتخاب با شما است که راه بی خطر را بروید یا اینکه با خطر مواجه شوید .



این دو انتخاب , باعث به وجود امدن محـــــــــــیط هایی بزرگ و قدرتمند شده است , انتخابی که باعث همکاری با گروهتان می شود و یا اینکه شــما را از گروه خود جدا می کند و قادر می ساز که یک تن به مبارزه بپردازید که در حالت دوم شما قــــــــــدرت بیشتر و عملکرد های بیشتری دارید . شما می توانید همانند شخـصیت فیلم Predator " eponymous " کار کنید و به صورت شخصی کارهایی مخفیانه انجام دهید که باعــــــــث تخریبی در نیروه های دشمن شود و انها را در چالش و حراس قرار دهید . عملیاتی مخفیانه همچون SC " به این گونه که در پشت نگهبانان ظاهر شوید , و با استفاده از یک سلاح سرد یا یک سلاح سایلنت بر روی گردن ان , کـــــارش را بسازید , یا اینکه بر روی پشت بام یا در بین درختان به هلاکت دشمنان بپردازید و ... " از یکی از جلوه های بسیار جالــــــــب بازی می توان به انداختن وسایل نقلیه از فاصله های بالایی بر روی پایگاه ها اشاره کرد که باعث تخــــــــریب چند درصدی در پایگاه های دشمن می شود . حال با این موارد ذکر شده ایا تصور نمی کنید که می توانید از خود به عنوان یک الهه یا خریدار زنگی نام ببرید ؟ از این جهت شما خودتان را بین دو راهی مــــــــی بینید , اگر شما یک بازیباز ضعیف هستید می توانید با قدرت این عنوان از خود یک حرفه ای بسازید . " از ایــن جهت که هیچ کدام از حمله های شما نباید بدونه برنامه ریزی قبلی باشد " . از این رو می تـــــــــــــوان Crysis را یک بازی هوشمند نام برد که باعث , باز شدن مغز و سریع فکر کردن در شما می شود .

از دیگر ویژگی های گیم پلی می توان به لباس و قدرت اسلحه های بازی اشاره کرد . شما با به دست گرفتن یک اسلحه می توانید کارهایی با ان انجام دهید کــه می شود گفت مخلوطی از چند بازی مطرح است . به طور مثال , شما می توانید هــمانند گیم S.T.A.L.K.E.R بر روی تفنگهای خود دوربین و سلاح خفه کن نصب کنید , که با عث دقت بیشـــــتر اما قدرت کمتر در اسلحه می شود یا اینکه با کمک اهرم هایی سلاح های سنگین خود را ثابت کنید و اینـکار باعث افزایش دقت تیر اندازی و لگد کمتر در اسلحه می شود در کل میتوان اسلحه های خود را تغیـــــــــیر داده و به نوع دلخواه خود برسید . در بازی لباس هایی تهیه شده است که باعث ویژگی های تکاملــی در کارکتر بازی می گردد . از قدرت این لباس می توان به این گونه یاد کرد که لباس دارای ویژگی هایــــــــی با قدرت لباس های دو بازی S.T.A.L.K.E.R ، Time Shift یعنی هم به شما قدرت هایی را می دهد هــــم ویژگی هایی قابل تحسین ، از این ویژگی ها می توان به افزایش قدرت پرش ، ایجاد قدرت مصنوعـــی ، صحنه آهسته ، افزایش قدرت دویدن و ... می شود که هر کدام در مکانهایی واقعا به کمک بازیباز مــــــی ایند که باعث سهولت در کار و به انجام رساندن بازی می شود .



از دیگر نکات قوت گیم پلی ، اســــــــــتفاده درست و به جا از وسایل طبیعی و مصنوعی است . به دین ترتیب که شما امکان استفاده از هر وســـــــیله را دارید ، که باعث چندین برابر شدن قدرت بازی شده . یکی از این وسایل که قابل استفاده می باشـــد ، وسایل نقلیه هستند که این امر هم باعث اختیاراتی گشته . وسایل نقلیه ای که در سه رده ؛ هوایـــی ، زمینی و دریایی وجود دارند و از این امر مهمتر انکه کنترل هرکدام با دیگری فرق قابل احساســــی دارد که باعث هیجان در بازیباز می شود . در بازی شما این قدرت را دارید که از دوربین ماهواره ای که هــــمانند Far Cray و I.G.I است استفاده کنید ( هر چند این ویژگی در بازی های امروزی باب گشته ) . شما می توانید به کمک دوربین ماهواره ای به کنترل تک به تک دشمنان بپردازید و بفهمید که هر کدام در چه لحظه چه کار می کنند .

دیگر وقت ان رسیده که به اصل قدرتمند برســــــیم ، گرافیک و فیزک فوق العاده بازی در توانسته است قدرت خود را در عرصه بازی های رایانه ای دو چنــــــدان کند . گرایک بازی بر دوش یکی از قویترین موتور گرافیکی های دنیای بازی ، Cry Engine 2 ( CE2 ) مــــــی باشد که اولین قدرت خود را با این بازی اغاز کرده و موجب شگفت زدگی بسیاری از بازیبازان گشته . همانطور که می دانید ، بازی هایی که در حال انتشار هستند اکثرا دارای پشتیبانی DX10 هستند که ایــــن محصول هم از این تکنولوژی استفاده می کند .

انچه امروزه برای بسیاری از بازیبازان مطرح است این بوده کـــــــــــــه ، ایا دیگر می توانم این بازی رو با سیستم خودم اجرا کنم یا نه ؟ انچه Crytek در این بازی منحصر به فرد اجرا نموده ، این است که شما با یکی از قویترین سیستم های دنیا برای اجرای این بازی بازهم قـــــــــــادر به استفاده تمامی جزئیات نیستید و در عکس می توانید نسبت به سیستم اجرایی خود از قدرت بــــــــــازی بهرهمند شود ، پس ناراحت نباشد اگر سیستم نسبتا به روزی دارید می توانید از این قدرت بی انــــــــــــدازه در عرصه بازی استفاده کنید .

من در چند سطر دیگر قدرت بزرگ بازی را در گرافـــیک ، بی انتهای ان توضیح می دهم : یکی از ویژگی هایی که در انجین بازی نهفته است ؛ استفاده از قـدرت Volumetric است که باعث شده تمامی اشیا در بازی دارای حجم شوند که از جمله انها می تــــــــوان به ابرها اشاره کرد که این نکته به فیزیک بازی کمک شایانی کرده . یکی دیگر از قدرت های به کار گرفته را می توان Soft Shodows نام برد که در این چندین بازی اخیر ، زیاد به ان برخورد کرده اید ، این قـــــــدرت باعث می شود که سایه ها با هم ترکیب شوند و با کمک سیستم نورپردازی سایه های فوق العـــــــــاده ای را به وجود اورند ، سایه هایی که با گذشت زمان و زاویه دید ، حرکت جوه ای و ... تغییر مکان می دهند . این ها نمونه هایی جزئی هستند که بازی را متمایز می کند . از دیگر نکات مهم گرافیک بازی مـــی توان به گذشت زمان به طور طبیعی ، استفاده از سیستم های : DOF و HDR ، وجود گرد و خاک کـه با حالات جوی تغییر می کند و ... اشاره کرد .


رنگ ها ، رنگ هایی که با ترکیب خود باعث به وجود امــــــــدن طیفی رنگی در چند رنگ ؛ زرد ، سـبز و سفید مانند شده اند . چرا زرد و سبز ؟ این دو طیف در نیمه های اول بازی وجود خود را اثبات مـی کنند ، دو طیف نوری که با کمک همدیگر باعث به وجود امدن طبـیعت ای خارق العاده با نشر نوری محسوس می شود . نور هایی که با محو شدن در یکدیگر یک دنیای مــــــجازی بزرگ را به وجود اورده اند . این دو طیف نوری در اواسط بازی به طیف سفید تبدیل می شوند که بـاز هم در انجا به خوبی نقش خود را ایفا می کنند و باعث به وجود امدن دنیایی مایوس میشود که زمینیان در ان گرفتار شده اند .



دیگر نوبت به ترکیب این موضوعات مقدمه با هم می شوم . سیــــستم نورپردازی که می توان به جرات گفت که باعث شده بازی ها از حالت مقوایی خود خارج شوند و بــــــاعث می شود که خیلی از نقایص پوشیده شوند . شما می توانید با سیستم نورپردازی در مکان هایــی از قـبیل : بازتاب نور در خشکی و اب ، شلیک گلوله و ایجاد اتش و ... ملاحظه کرد . در نورپردازی در طــــــــبیعت ، می شود گفت که این قدرت باعث شده که موانع بلند و عمق ها متمایز شوند به دین گونه که در صـــخره ها سایه های ایجاد شده توسط این سیستم با زاویه های اندک خود توانسته که فیزیک بازی را با تـــمامی جزئیات منعکس کند و در دریا عمق های مختلف را ایجاد نموده و باعث می شود که ساحلی بســــــــیار طبیعی داشته باشیم و هنگام شنا در زیر دریا مشاهده خواهید کرد که نور خورشید تا حد نفوذ خـــــود در اب یک جاوه خاصی در دریا به وجود می اورد . نور پردازی در تیراندازی و ایجاد اتش هم از قدرت بالـــــــایی بر خوردار هست ، این قدرت را می توان در شلیک تیر از سلاح های مختلف دید که نسبت به قـــــدرت خود باعث ایجاد نور در سر اسلحه می شود و به صورت مقابل باعث ایجاد جرقه می شود که این هــــم نسبت به برخورد تیر به سطح اشیا بستگی دارد . ایجاد اتش و توده های اتشین به گونه ای ناطبیــعی از نظر من به وجود امده به این ترتیب که دارای حجم و ... هست ، ولی نمی توان یه این مورد ایرا گـــرفت چون در فاصله های دور این مورد از بین می رود و با کمک ترکش و گرد و خاک به وجود اورده و جــــــــــرقه های ناشی از برخورد یک قدرت خاص را به وجود می اورد .

در فیزیک بازی می توان به خوش ساخت بودن وسایل نقلیه نسبت به تکنولوژی ، طــــــــراحی طبیعی ادوات نظامی ، محیط واقعی در مقایسه با مساحت و محیط خارق العاده بحث کرد .

شما در بازی به یک فیزیک پیشرفته و Destructibility برخورد می کنید که بسـیار پویا هستند . شما در زمان مبارزه در جنگل با صحنه هایی سینمایی بر خورد می کنید ، برخورد گلــــــوله به کف زمین و کنده شدن علف ها و یا اثابت انها به درختان که باعث تخریب انها می شود و یا ممــکن است این لوار نسبت به جرم خود به زمان اثابت شان به دشمنان یا حتی خود شما صــدمه ای وارد کند . در یک تیکه در بازی که برای خودم بسیار جالب و غیر قابل باور بود ، با ضربه وارد کـــــــــردن به یکی از دیواره ها که از چوب ساخته شده بود توانستم که دشمنان را از بین ببرم .

در زمان تیر اندازی ، شما در یک دنیای مجازی قرار خواهــــید گرفت که بسیار طبیعی است تا جایی که خود را جای کارکتر می بینید ، لگد به دست امده ، کنترل اسلحه و ... از این ویژگی است . یک نصیحت در مورد برخورد با دشمنان ، زمانی دست از کشتن آنـــــــــــــها بر دارید که بر روی زمین افتاده باشند . همانطور که در سطر های بالای گفته شده یکی از امـــــــکاناتی که به بازی افزوره شده ، اضـافه کردن قسمت هایی بر سلاح است . ابتدا تفنگ ها به دو دســته : تک تیر و تمام اوتمایک قرار می گیرند و هر یک از این دسته ها می توانند وسایلی از قبیل : اســلحه خفه کنها ، نارنجک اندازها ، دوربین ها ، ثابت کننده و فلاش را به خود اضافه کنند که هر یک در زمان های خاص به کمک بازیباز می ایند .

اینها چالش هایی بودند که باعث می شود این عنوان را به یک تبدیلر برای بازی های اینده نام برد ، اگر شما دارای یک سیستم نسبتا خوب و به روز هســـــتید حتما این تجربه را از دست ندهید ، چون ممکن است که برای شما خاطراتی را بساز که هرگز ملزم به فراموش ان نخواهید بود .                                        http://www.ehsangame.parsiblog.com               

+ نوشته شده در  چهارشنبه 87/6/6ساعت 2:37 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494174: کل بازدیدها -

35: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM