سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حتما نسخه های 2 بعدی بازی Prince of Persia را به خاطر دارید که بسیار سرگرم کننده و موفق از آب در آمد و یکی از به یاد ماندنی ترین بازی های تاریخ بود! بعد از آن Prince of Persia پا به دنیای 3D گذاشت و نسخه ی 3 بعدی آن با نام Prince of Persia 3D منتشر شد که با وجود زیبایی هایی که داشت چندان موفق نبود و عملا شکست خورد. چند سال بعد یعنی در سال 2003 جردن مکنر (خالق POP) با همکاری شرکت UBI Soft اقدام به تولید نسخه ی جدیدی از این بازی به نام The Sands of Time کرد که طرفداران زیادی پیدا کرد. به همین خاطر شرکت UBI Soft در سال 2004 نسخه ی دیگری از بازی را به نام Warrior Within منتشر کرد که با اینکه بیشتر به سمت اکشن سوق یافته بود ولی باز هم بازی خوبی از آب در آمد. اما بعد از آن  نسخه ی جدیدی از این بازی که آخرین قسمت از سری سه گانه شن های زمان می باشد توسط استودیوی Montreal ساخته شد که در اینجا قصد داریم اطلاعاتی راجع به این نسخه که با نام Prince of Persia: The Two Thrones عرضه شده است بدهیم. ابتدا خلاصه ی از دو قسمت قبلی را بیان می کنیم:
در قسمت اول شاهزاده ی جوان و بی تجربه ناخواسته شن های زمان را آزاد کرد و تمام اطرافیان خود از جمله پدرش را به موجوداتی عجیب و غریب و شیطانی تبدیل کرد اما بعد به کمک فرح (دختر ماهاراجه ی هند) توانست زمان را به عقب باز گرداند و همه چیز را درست کند غافل از این که با این کار شکافی در زمان ایجاد کرده است. در قسمت دوم دیدیم به خاطر اشتباهی که شاهزاده کرده بود ، محکوم به مرگ شد تا شکاف ایجاد شده در زمان از بین برود اما شاهزاده با سفر به جزیره ی زمان و پیدا کردن ملکه ی زمان (Kaileena) توانست سرنوشت خود را عوض کند و با موفقیت و به همراه Kaileena به شهر بابل (Babylon) برگردد.
داستان قسمت سوم از این قرار است که وقتی شاهزاده به شهر می رسد متوجه می شود که شهر غرق در آتش است. در نزدیکی شهر کشتی شاهزاده مورد حمله قرار می گیرد و کشتی غرق می شود و سربازانی که Babylon را تصرف کرده بودند Kaileena را با خود می برند. شاهزاده به کمک او می شتابد اما Vizier (عامل تمامی این مشکلات) که قول قدرت را داده است Kaileena را می کشد و به موجودی جاودانه تبدیل می شود و شن های زمان مجددا آزاد می شوند. در این گیر و دار خنجر زمان (The Dagger of Time) به دست شاهزاده می افتد و به صورت ناگهانی خود شاهزاده هم تبدیل به یک نیمه Sand Creature می شود که فقط شکل و شمایل او عوض شده ولی عقل او سر جایش است. شاهزاده تصمیم می گیرد تا همه چیز را درست کند و شهر را به حالت اولیه ی خود در بیاورد ولی ...


از نظر خط داستانی با وجود اینکه T2T دنباله ای بر WW است اما به هیچ وجه پیچیدگی و جذابیت داستان WW را به همراه ندارد و داستان کاملا ساده و مشخص روایت می شود.
همانطور که گفته شد در طول بازی در نقش 2 شخصیت بازی می کنید: یکی حالت عادی و دیگری Dark Prince. حالت عادی او درست مانند شماره های قبلی بازی است اما حالت Dark Prince تفاوت هایی دارد. مهمترین تفاوت این است که شما سلاح جدیدی در اختیار دارید که همان زنجیر شماست و سلاحی قوی برای از بین بردن دشمنان می باشد. از دیگر تفاوت های مهم این است که وقتی در حالت Dark Prince هستید ، عمر شما هر لحظه در حال کم شدن است و شما باید سریعا توده های شنی را پیدا کنید تا عمر شما دوباره پر شود و این می تواند گاهاً دردسر ساز باشد. همچنین شما نمی توانید به اراده ی خود به Dark Prince تبدیل شوید و این امر خود به خودی است. فقط وقتی که وارد آب می شوید به حالت اولیه ی خود باز می گردید.

بازی در مجموع دچار تغییرات زیادی نشده است و کماکان از سبک گذشته پیروی می کند. اما نکات جدید به بازی اضافه شده اند که تا حدودی خوب و تا حدودی بد هستند! مهمترین تغییر GamePlay همین تبدیل شدن به Dark Prince است که در بالا توضیح داده شد (البته این حالت در Warrior Within هم وجود داشت. زمانی که شاهزاده Mask of Wraith را به صورت زد به یک موجود شنی تبدیل شد که تا حدود زیادی خلق و خوی همین Dark Prince را داشت!)
از نکات دیگر اضافه شده به بازی صدای وجدان (!!) شاهزاده است که در جاهایی از بازی به گوش می رسد و شما را راهنمایی می کند. راهنمایی های او عمدتاً مفید و بعضی اوقات راهنمایی های او کلید حل مشکل هستند که در پیشروی در بازی به شما کمک می کند. اما صحبت هایی که در بین بازی میان شاهزاده و وجدانش رد و بدل می شوند بعضا فوق العاده اعصاب خورد کن هستند و به هیچ عنوان قابل تحمل نیستند!
حرکات آکروباتیک شاهزاده از شماره های قبلی بازی به جا مانده فقط چند حرکت جدید به آنها اضافه شده است. مانند Warrior Within ، در T2T هم پرنس توانایی استفاده از ? سلاح به صورت همزمان را دارا می باشد. در تمام طول بازی Dagger of Time در دست راست شاهزاده قرار دارد و سلاح هایی که از دشمنان به جا می مانند هم در دست چپ شاهزاده قرار می گیرند. Combo های شاهزاده در هنگام مبارزه بسیار به Combo های Warrior Within شبیه است و تقریبا نکته جدیدی ندارد. همانطور که گفته شد حرکات شاهزاده در حالت عادی با حرکات او در حالت Dark Prince کمی تفاوت دارد. هنگامی که در نقش Dark Prince بازی می کنید تمامی Combo ها به وسیله زنجیری که Dark Prince در دست دارد انجام می شود. همچنین می توانید از زنجیرتان برای کشیدن سکو ها و یا آویزان شدن از مشعل ها و میله ها استفاده کنید.

دیگر قسمتهای اضافه شده به T2T حالت Stealth یا مخفی کاری است که با کمک آن می توانید Speed Kill (کشتن سریع) انجام دهید یعنی از پشت به دشمن نزدیک شوید و سپس با خنجر او را بکشید. هنگامی که از پشت به دشمن نزدیک می شوید می توانید با فشار دادن کلید E وارد Speed Kill Mode شوید ، در این حالت شاهزاده دشمن را غافلگیر کرده و از پشت به او حمله می کند. سپس نوبت شماست که با فشار دادن مجدد کلید تعیین شده در زمان هایی که مشخص می شود دشمن را به طور کامل از پای در آورید! اما اگر اشتباه کنید و کلید ضربه را در زمان مناسب فشار ندهید دشمن فورا دفاع کرده و بر می گردد. در مکان های به خصوصی از بازی او دوستانش را هم خبر می کند که آن وقت کارتان کمی مشکل می شود! همچنین تکنیک Speed Kill برای شکست دادن رئیس های بازی هم کاربرد فراوانی دارد.
یکی از نوآوریهای جالب T2T بخش ارابه رانی بازیست که هیجان نسبتا بالایی دارد. البته مدت زمان بخش ارابه رانی بسیار کوتاه است و تنها در چند قسمت کوچک بازی باید به وسیله ارابه از دست دشمنان فرار کنید و یا آنها را تعقیب کنید. دشمنان موجود در بازی همچنان موجودات شنی هستند که در اشکال مختلف! در دسترس می باشند. همچنین غول هایی که در WW وجود داشتند با شکل و شمایلی کمی متفاوت در T2T هم حضور دارند. در T2T معماهای نسبتا ساده ای نیز وجود دارند که برای حل کردن آنها نیاز به کمی تفکر دارید.

متاسفانه بازی نسبت به ? نسخه قبلی بسیار کوتاه است و تنها در عرض ?? الی ?? ساعت می توانید بازی را به اتمام برسانید که یکی از مشکلات بزرگ بازیست. البته WW و SOT هم چندان طولانی نبودند اما T2T رسما کوتاه است!
کنترل بازی نسبتا راحت بوده و ظرف چند دقیقه می توانید آن را یاد بگیرید. اما در بعضی از صحنه ها کنترل بازی بسیار بد میشود و تقریبا بازی از کنترل شما خارج میشود و شاهزاده به هر سمتی که دلش میخواهد حرکت میکند! این مشکل در The Sands of Time و Warrior Within هم وجود داشت و در The Two Thrones همچنان باقیست و کوچکترین تلاشی برای رفع آن انجام نشده است !کنترل قسمت ارابه رانی بازی نیز دارای مشکلاتی است T پیچیدن و تغییر مسیر بسیار دشوار است و با کوچکترین اشتباهی ارابه شما به دیوار برخورد کرده و خرد می شود .در مجموع بخش کنترل بازی را می توان یکی از ضعیف ترین بخش های بازی دانست. هوش مصنوعی بازی مانند نسخه های قبل در سطح معمولی بوده و هیچ گونه حرکت جالب و خاصی از دشمنان دیده نمی شود. البته اشکال خاصی نیز در این قسمت وجود ندارد و در کل هوش مصنوعی بازی با توجه به سبک و شرایط بازی قابل قبول است.
برای بازیافتن سلامتی از دست رفته و همچنین ذخیره کردن بازی همچنان باید آب بنوشید! ضمن اینکه Life Upgrade ها کماکان به قوت خود باقی هستند و می توانید با یافتن آنها میزان سلامتی خود را افزایش دهید .توانایی های شاهزاده در کنترل کردن زمان هم از دیگر نکات بازمانده از ? نسخه قبلی می باشد.
از مشکلات قابل توجه The Sands of Time این بود که شاهزاده ی ایرانی و فضای بازی تقریبا هیچ ارتباطی به ایران باستان نداشتند اما این مشکل در T2T به خوبی رفع شده است به طوری که ممکن است نقش های هخامنشی را روی دیوار ها یا روی زمین ببینید.

موتور گرافیکی بازی همان موتور گرافیکی Warrior Within با کمی تغییرات می باشد . فضای بازی بسیار وسیع است و شما بازی را در قصر، روی برج ها ، در شهر و حتی باغ های معلق بابل انجام می دهید. طراحی محیط ها به خوبی صورت گرفته و کاملا گیمر را راضی نگه می دارند. طراحی مراحل T2T بسیار شبیه به مراحل زیبای SOT است و محیط های تاریک WW در T2T به چشم نمی خورند. از مشکلات نسبتا کوچکی که در گرافیک بازی ایجاد می شود این است که شاید گاهی مانعی سر راه شما باشد که نتوانید از آن عبور کنید ولی به محض این که بازی را دوباره لود می کنید مانع مورد نظر غیب می شود و می توانید به راه خود ادامه دهید. این مشکل در بعضی مواقع که از محل سیو کردن خیلی دور می باشید می تواند بسیار اذیت کننده باشد. بر خلاف طراحی محیط ها و مراحل ، در طراحی کاراکتر ها مشکلاتی به چشم می خورد. ضمن اینکه تقریبا چهره بیشتر شخصیت ها در نسخه جدید تغییرات کوچکی کرده است (و حتی صدای آنان عوض شده است!) که موضوع چندان جالبی نیست. از نظر گرافیکی در میان نسخه های XBOX ، PS2 ، GC و PC نسخه PC بهترین گرافیک را دارد.
صدا گذاری بازی بسیار خوب و معقول است به طوری که در حال جنگ موسیقی بازی هیجان زیادی را به گیمر القاء می کند و در زمان هایی که در حال حل معما یا انجام دادن حرکات آکروباتیک هستید موسیقی بازی بسیار آرامش بخش است. اما در این مورد مشکل هم وجود دارد و آن این است که موسیقی بازی زمانی عوض می شود که شما به دشمن فقط نگاه کنید نه این که محیط بازی عوض شود. مثلا اگر شما در طبقه ای ایستاده اید که کسی در آن نیست ولی در طبقه ی بالای شما کسی هست ، و شما به او از پایین نگاه کنید موسیقی بازی هیجان انگیز می شود و وقتی دوباره پایین را نگاه می کنید موسیقی دوباره عوض می شود. خوشبختانه موسیقی سبک Rock که در Warrior Within وجود داشت به کلی از میان رفته و در T2T شاهد موسیقی هایی بسیار زیبا با سبک ایرانی هستیم. از نظر سبک موسیقی T2T بسیار به SOT نزدیک است.
در کل اگر T2T کمی طولانی تر بود و داستان پیجیده تری داشت می توانست به بهترین نسخه سه گانه Prince of persia تبدیل شود. با این وجود T2T بازی جذاب و زیبائیست و اگر از ? نسخه قبلی بازی لذت برده اید بدون شک از The Two Thrones هم لذت خواهید برد. انجام این بازی به تمامی علاقمندان بازی های سبک سوم شخص توصیه می شود!     http://www.ehsangame.parsiblog.com

+ نوشته شده در  چهارشنبه 87/6/6ساعت 12:49 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494155: کل بازدیدها -

16: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM