سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

 

پیش نمایش بازی  Call Of Duty :Modern Warfare 2

Infinity Ward سازنده
Activision انتشار دهنده
PC, PlayStation 3, Xbox 360 پلتفورم
19 آبان 1388 تاریخ انتشار
شوتر اول شخص (جنگی) سبک بازی
+18 سن مورد نیاز
www.EhSaNgame.parsiblog.com

یک cod پر انتظار...  

سالهای سال از اولین سری بازی Call of Duty میگذرد ولی هیچکس آن لحظات جذاب و بیاد ماندنی را فراموش نکرده است ؛ پیشرفت پلکانی این بازی در شماره های اول ، دوم ، چهارم محسوس بود و اینبار نیز سازنده همان شماره از بازیها یعنی Infinity Ward قصد ساخت بازی بعدی سری را دارد . این بازی Modern Warfare 2 نام دارد و دنباله ای بر بازی پر فروش Call of Duty 4 : Modern Warfare محسوب میشود.آنچه مشخص است گروه Infinity Ward همیشه در ساخت بازیهای اول شخص سری COD موفقتر از شرکت Treyarch سازنده شماره های سوم و پنجم عمل کرده است، پس انتظار تمام گیمرها از این بازی به شدت زیاد است و اطلاعاتی که تا کنون نیز از بازی منتشر شده است گویای پیشرفتها و نوآوریهایی خاص در بازی است که در این پیش نمایش به بخشهایی از آن می پردازیم.

تحولی دیگر در سبک اول شخص...

Modern Warfare 2 در حقیقت قصد یک تحول اساسی در دنیای اول شخص را دارد، تحولی که پایه ریز(منظور: اکشن اول شخص جنگی) آن نیز خود Infinity Ward در این سبک بوده است اکنون این گروه با جسارت بیشتری برای تحولی اساسی تر در این سبک پا به میدان گذاشته اند. اگر شما از شماره پنجم بازی خوشتان آمده بود آن حاصل دست رنج زحمت کشان ساخت این متد از بازی یعنی Infinity Ward بود! پس شرکت Treyarch تنها کاری که کرده بود تقلید از نوع "پایه" ی شماره چهارم بازی بود! ولی شرکت Infinity Ward اینبار با نمایشی که تا کنون از خود نشان داده است به همه فهماند که اهل خیانت به گیمر نیست بلکه قصد دارد چیزی را فراهم کند که تا به حال کسی آن را نچشیده باشد! یک سرگرمی که جدید و پر از نوآوری باشد و پر شده باشد از صحنه های تاثیرگذار حماسی و دراماتیک که تلفیقی از خشونت ها  و از خود گذشتگیهای جنگ را به تصویر بکشد و علاوه بر اینها اینبار این شرکت قصد ساخت داستانی تاثیر گذار تر و بزرگتر در کنار گیم پلی فراموش نشدنیش را دارد.

مبارزه بر علیه طغیان گران...

به سالها بعد از اتفاقاتی که در بازی Call of Duty 4 افتاده است پا میگذاریم،کاپیتان MacTavish کاراکتر غیر قابل بازی در شماره قبل بازگشته است تا اینبار به عنوان  کاپیتان نیروهای ویژه هوایی در این سری از بازیها نقش آفرینی بکند.کاپیتان MacTavish به همراه عده ای از نخبگان گروهش (که یکی از آنها شما هستید) برای مقابله با سازمان های طغیان گر و ضد بشری روسی آماده شده است. رهبری گروه طغیان گر روسی را هنور Vladimir Makarov بر عهده دارد ، و افرادی همچون Imran Zakhaev  و بسیاری از جاه طلبان وطن پرست نیز در گروه او هستند. اکنون این گروه روسی بسیار قدرتمند شده اند و پایگاههای بسیار پیشرفته ای را در دل کوههای یخ بسته و سرد روسیه افتتاح کرده است. جامعه جهانی نیز از ترس اینکه وقایع چند سال پیش (در Modern warfare 1) دوباره اتفاق نیفتند تیم ویژه شماره 141(گروهی مخلوط از CIA, Delta Force, Rangers, British SAS ) خود را برای مقابله با Makarov و یارانش به روسیه میفرستد ولی این تنها شروع یک داستان پیچیده است! در طول بازی و طی اتفاقات مختلفی که می افتد شما به همراه تیم ویژه 141 به نقاط دیگری از دنیا به جز روسیه شامل افغانستان و ریودوژانیرو برزیل پا میگذارید.

شما در نقش Sgt. Gary در بازی نقش آفرینی میکنید و رئیس شما (دقیقا نقشی همچون کاپیتان پرایس در شماره قبلی) یعنی MacTavish هدایت گر اصلی شما در طول بازی محسوب میشود. MacTavish همیشه با حرفهایش در مسیر حرکت به شما کمک میکند، در برخی موارد باید جانش را نجات بدهید و در بخشی دیگر او جان خود را برای نجات شما به خطر می اندازد.

نگاه متفاوت سازندگان به دنیای اول شخص...

با نگاهی گذرا و سریع به بازی MW2 به صورت واضح متوجه خواهید شد، مهمترین ویژگی جدید بازی برف و یخ است. با اینکه همانطور که گفته شد همه قسمتهای بازی در روسیه نیست ولی میتوان اصلی ترین نکته جدید بازی را این موضوع دانست. همین موضوع نیز تاثیرات جدید زیادی را روی بازی گذاشته است که از آن جمله میتوان به نگاه متفاوت سازندگان بازی به برف و یخ در این بازی اشاره کرد. در حالی که در بازیهای قبلی اول شخص برف و یخ تنها یک نماد نمایشی بودند این بار برف و یخ جزئی از گیم پلی بازی MW2 محسوب میشوند. وقتی اولین نمایش گیم پلی در E3 2009 نشان داده شد،چیزی که مشخص شد این بود که هیچ کس دوست نداشت آن صحنه های عالی و تاثیر گذار به آن زودی تمام شود و دو نماد مهم که بعد از نمایش مشخص شده اینها بود که "اتفاقات همیشه از قبل تعیین شده نیستند." ، "اتفاقات در بهترین زمان بوقوع میپیوندد."

با دانستن فقط این دو نماد جدید بازی ، متوجه میشویم که چرا MW2 از همین الان بزرگتر از شماره قبلی یعنی world at war است! به طور واضح مشخص میشود که سازندگان قصد ندارند به طور کامل همان روش گذشته ی سینمایی خود را در بازی پیاده بکنند بلکه آنها قصد دارند ستونهای سبک اول شخص را محکمتر از قبل بکنند، شاید همان روش قبل نیز بتواند چیزی مثل world at war ها بسازد! ولی تاثیر بسزایی روی صنعت  گیم نخواهد گذاشت ولی انگار Infinity Ward نمیخواهد فقط یک سراب باشد، که تنها کارش شبیه سازی و تکرار است. اکنون با این جمله که " اتفاقات همیشه از قبل تعیین شده نیستند." مشخص میشود که یک جهش بسیار بلند در حال وقوع در صنعت گیم است؛ نام این اتفاق مهم Modern Warfare 2 است!

شاید شما با خود بگویید این که فقط یک جمله زیبا و دهن پر کن است چطور یک بازی اول شخص میتواند اتفاقاتش از قبل تعیین شده نباشد! مسئله اصلی همین جاست وقتی شما همیشه عادت کردید اتفاقات از قبل تعیین شده را تجربه بکنید دیگر برای شما باور پذیر هم حتی نیست؛ و با خود میگویید چطور همچین چیزی ممکن است؟ اینبار نوع حرکت و رفتار شما بر روی اتفاقاتی که در بازی به وقوع میپیوندد تاثیر به سزایی دارند؛ مثلا اگر شما به موقع به خطوط دشمن بزنید و به سرعت ضد هواییشان را از کار بیندازید هواپیمای شما سالم میماند و قسمتی از پایگاه دشمن را بمباران میکند ولی برعکس اگر کمی کند باشید اتفاقی دیگر میفتد و هواپیمای شما است که منفجر میشود. این تنها یک مثال از ده ها اتفاقی است که به نوع حرکت شما بستگی دارد. اما این حرف بدین معنی نیست که این بازی هیچ چیز از قبل تعیین شده ای ندارد، بلکه بخشی از قبل تعیین شده و بخشی دیگر مانند مثال بالا به نوع فکر و حرکت شما بستگی دارد.

اتفاقات از قبل تعیین شده بازی این بار متفاوتر از قبل در بازی جایگزاری شده اند و در جایی که حتی اصلا فکرش را هم نمیکنید به سراغتان می آیند و شما را در برخی موارد شکه و یا شگفت زده میکنند. با رئیس خود درون برف ها در حال حرکت هستید که قسمتی از برف فرو میریزد و شما در حال سقوط به دره هستید که Tavish میرسد و شما را نجات میدهد. این صانحه در موقعی اتفاق می افتد که هیچ آمادگی برای مقابله با آن نداشته باشید و همه چیز به نظر خوب و آرام به نظر برسد ولی در یک لحظه همه چیز برای شما متفاوت و به یکباره آدرنالین خون فوران میکند و هیجانی مخلوط شده با احساسات به شما دست میدهد و اینها " کیلد" های اصلی یک بازی بزرگ است.

جنگی در برف و یخ...

بازی را از جایی پیگیری میکنیم که کاراکتر شما به صورت اول شخص و با دو عدد یخ شکن در دستانش قصد بالا رفتن از یک کوه یخی بزرگ را دارد، بالا رفتن از کوه بلند یخی آن هم به صورت اول شخص بسیار هیجان انگیز به نظر میرسد ضمن اینکه انیمیشنهای فوق العاده واقعی در زمان برخورد تبر یا یخ شکن شما با سطح یخ بسیار طبیعی و عالی درست شده است و این برخورد ها باعث بریدگی و ترک خوردگی روی سطح یخ میشود، در همین حین چند دشمن روسی از راه میرسند که باید بوسیله یک یخ شکن وزن خود را روی برف قرار دهید و در همان حین با تفنگ بدون صدا (silence) دشمنان را بکشید. نوع خونریزی و پخش شدن خون روی برف امیدوار کننده تر از قبل به نظر میرسد؛ قطرات ریز برف که انگار هر کدام دارای فیزیک خود هستند برروی تن و بدن شما و یارانتان مینشینند و تفنگ ها و لباسها از شدت سرما یخ بسته اند. شما باید با حفظ تعادل بین دو یخ شکن(تبر) خود با به بالای کوه یخی برسانید اگر کمی بیش از حد روی یکی از دستها مکس بکنید دیری نمیپاید که با شکستن واقعی یخ به پایین دره پرت شوید و باز صحنه های پر جزئیاتی را پدید می آورید، پس اگر میخواهید زنده بمانید بهتر است تعادل وزنی را بین دو دست حفظ کنید و عاقلانه رفتار کنید.

در طول مسیر شما از طریق ماهواره مسیر حرکتی بازی را پیدا میکنید و  باید برای رسیدن به پایگاه نظامی دشمن در دل کوههای روسیه از محلهای خطرناکی عبور کنید. از صخره های غیر قابل عبور بالا رفتن، از پرتگاههای باریک عبور کردن، از کوه برفی بالا رفتن و یا پایین آمدن همه و همه بخشی از کارهایی است که میتوانید در طول مسیر برای رسیدن به پایگاه انجام دهید همچنین در طول مسیر نیز دشمنان گاه و بیگاه برای مقابله با شما ظاهر میشوند که باید بدون کمترین سر و صدایی با تفنگهای بدون صدا کار آنها را تمام بکنید. وقتی نزدیک پایگاه میشوید باید حواستان باشد تند، سریع، جسور و در برخی موارد ساکت باشید. همیشه همه ماموریتها مثل هم نیست و برای ورود به برخی از پایگاهها باید سکوت و سرعت را با هم ادغام بکنید و در عوض برای برخی دیگر باید جسارت و سرعت را کنار هم بگذاید تا به نتیجه دلخواه برسید. برخی از ماموریتها فقط برای شناسایی و جمع آوری اطلاعات است و باید از درگیریهای زیاد پرهیز کنید و باز در مقابل برخی دیگر برای تسخیر پایگاه و نابودی نیروها و منابع دشمن طراحی شده اند.

روی برخی از تفنگها سنسورهای ردیابی ضربان قلب وجود دارد پس اگر دیدید جلوی شما هیچ دشمنی نیست، دلیل بر نبودن قطعی آنها نیست! چون دشمنان روسی با لباسهای سفید رنگ در برفها خود را مخفی و استتار کردند و در دل آن کوهها ماهوارهها کارایی برای شناسایی دشمنان ندارند و در دل این بی گرمایی سنسورهای گرمایی نیز تاثیری ندارند پس این تفنگهای حساس به ضربان قلب محل دقیق دشمنان را به نمایش میگذارند. همانطور که میدانید این یک نبرد در آینده است پس امکانات شما بسیار بالا است و شما در برخی موارد از این همه امکاناتی که در طول مراحل بازی برای شما گذاشته شده است شگفت زده میشوید.

در دل آن برف،آسمان سفید و ابرهای سفید کوچکی نیز در درون آن دیده میشود، محیط بازی حالت مه گرفتگی بسیار کمی نیز در خود دارد و همچنین وزش باد ملایم  برف و در برخی موارد اشیاء ریز روی زمین را نیز به حرکت در آورده است. این اثرات چند لایه با عینک شما (عینکی که روی صورت کاراکتر است که برف به چشمش آسیب نرساند) ترکیب میشود و محیط بازی تقریبا با این اثرات به نمایش گذاشته میشود و این نوع نمایش بازی را کمی تند تر و خشن تر از قبل نشان میدهد.

در قسمتهای مختلف طبق نوع رفتارتان ، شما میتوانید اتفاقات مختلفی را شاهد باشید شما امکانات و اسلحه های مختلفی دارید که برخی دارای سر و صدای بلند و برخی بدون سر و صدا است مثلا وجود مشت و چاقو به شما این امکان را میدهد که بدون کوچکترین سر و صدایی و حرفه ای تر به دل دشمنان نفوذ کنید هر چند باید این را بدانید همیشه سر و صدا نکردن شما باعث پیروزی شما نمیشود وقتی با یک پایگاه تا خرخره مسلح رو به رو باشید دیگر فکر کردن به استفاده از چاقو یا مشت کمی احمقانه به نظر میرسد! پس طبق محیط، امکانات دشمن و نوع دید شما نسبت به قسمتهای مختلف میتوانید صحنه ها و درگیریهای متفاوتی را بوجود بیاورید. استفاده از سنسورهای ردیاب ضربان قلب حتی برای قسمتهای مخفی کاری بازی نیز تاثیر دارد شما میتوانید با شناسایی محل دقیق دشمن از رفتن به آن قسمت خودداری کرده و با رساندن خود به محل دقیق ماموریت که بیشتر برای قسمتهای مخفی کاری جمع آوری اطلاعات است بازی را پیش ببرید.

مراحل بازی اینبار بزرگتر، بازتر و آزادانه تر از شماره قبل (Modern warfare 1) هستند ، مثلا مرحله ای در این بازی وجود دارد که باید در فرودگاه نظامی دشمن نفوذ کنید که این قسمت بسیار بزرگتر از مرحله فرودگاه شماره قبل درست شده است. این خود میتواند چند معنی برای گیمرها داشته باشد: یکی اینکه در حالی که جزئیات تکسچری و گرافیکی بالا رفته است محیط نیز بسیار وسیعتر و آزادانه تر شده است و دوم اینکه موتور گرافیکی بازی به شدت قدرتمند تر از شماره قبلیش شده است.

یکی از مراحل برفی...

در یکی از قسمتهای بازی شما بعد از نفوذ به پایگاه نظامی دشمن باید چند بمب C4 را در محلهای مشخص شده بکارید و بعد از کاشتن بمبها خود را زنده به محل قرار با MacTavish برسانید. حالا باید راه خود را برای فرار مخفیانه از پایگاه باز بکنید، تفنگ نشانه دار و در زمان مناسب شلیک کردن، و خون از سر دشمنان بیرون ریختن! با چاقو دشمنان را کشتن و بسیاری از کارهای مخفیانه ای که این قسمت را به اوج هیجان ممکنه میرساند. قبل از فرار کامل باید یک سری اطلاعات از کامپیوتر دشمن بدزدید پس باید راه خود را به آن سمت بکشانید ، ولی در بین راه دشمنان زیادی جلوی راه آنها را سد میکنند و MacTavish به دست دشمنان گیر میفتد و اینجاست که باید راه دوم را انتخاب کرد! اینبار دیگر مخفیکاری جواب گوی کار نیست پس نقشه دوم باید انجام شود، نقشه دوم واضح است...

بووووووووووووم...C4 ها زودتر از موعد مقرر منفجر میشوند تا دشمنان به سمت آن محل بروند (دشمن کمتر بهتر از تمام دشمنان!) با انفجاراتی که در پایگاه رخ میدهد. نگهبانان دشمن گیج و حراسان میشوند پس این موقعیت خوبی است تا شما به همراه MacTavish آنها را گلوله باران بکنید! به یکباره بازیی که داشت با لذت مخفیکاریش غرقتان میکرد، شما را به دل یک نبرد سخت و پر از تیر اندازی میکشاند. آنها با کشتن دشمنان راه خود را به سمت جاده ادامه میدهند اما دشمنان به سختی به دنبال آنها هستند. برای مقابله با دشمنان در حال تعقیب چند نفری که جلوتر هستند را میکشید ولی این راه کاملا مناسب و منطقی برای فرار از دست دشمن نیست.

ناگهان دشمنانی با  موتور برفنورد وارد میشوند یکی از موتور برفنورد را قرض میگیرید و از دست دشمنان فرار میکنید.شما بوسیله یک موتور در حال فرار از دست دشمنان روسی هستید، در این قسمتها وقتی که روی یخ و برف حرکت میکنید انیمیشنهای فراموش نشدنی به وجود می آید که واقعا لذت بخش است. مانند یک مسابقه بر روی برف سریع، هیجان انگیز و تا حدودی استرس زا و حالا حس کنید مخلوطی از این احساسات در این صحنه چه لذتی را در این سرگرمی بوجود می آورد. در طول مسیر درخت های یخ زده و محل های پرش نیز در این قسمت وجود دارند که هم زیبا و لذت بخش هستند و هم باید مواظب باشید که اشتباهی نکنید تا به آنها برخورد نکنید و یا به موقع و درست از رویشان بپرید. دشمنان زیادی در این قسمت در پشت و جلوی شما می آیند و باید علاوه بر اینکه کنترل کامل دستگاه را در دست بگیرید با تفنگ نیز دشمنان را از پیش رو بردارید و ضمن اینکه در این قسمت فقط باید با کلت به سمت دشمنان شلیک کنید چون باید با یک دست کنترل موتور را داشته باشید. سرعت و هیجان این قسمت بسیار بالاست ولی این برف نوردی و تعقیب و گریز مدت زمان زیادی طول نمیکشد ولی با این وجود عبور از دریاچه یخ زده و یک سری از مسائل جذابتر که باید خود در بازی ببینید این قسمت را بسیار درخشان و عالی کرده است.

Infinity Ward شرکتی سخت گیر...

هنوز بخشهای مهمی از بازی توسط سازندگان درست نشده است و هنوز زمان و تعداد مراحل بازی نیز کاملا مشخص نیست ضمن اینکه Infinity Ward عادت دارد همیشه بعد از پایان کارش تعدادی از مراحل بازی را که در حد استانداردهایش نیست را از بازی حذف کند پس به طور یقین شاید بخشی از صحبتهای این پیش نمایش را در بازی نبینید! چون این فقط گذارشی از پیشرفتهای حال حاضر بازی است نه پیشرفتهای نهایی بازی، پس نمی توان روی همه قسمتهای این پیش نمایش تاکید قطعی کرد چون آنها هر چیز بی کیفیتی را در بازی خود قرار نخواهند داد پس برای نظر نهایی باید چشم به آینده دوخت.

کلام آخر...

ما اطلاعاتی را که فقط از قسمت برفی  E3 2009 بدست آوردیم در این پیش نمایش گذاشتیم ولی قسمتهای برزیل و افغانستان به صورت قطعی و کامل نمایشی از آنها انجام نشده است! ضمن اینکه بهتر است آنها دست نخورده و تازه برایمان بمانند تا با بازی کردن آن مراحل از آنها بیشتر لذت ببریم. آنچه مشخص است با یکی از بهترین بازیهای اول شخص در سال 2009 رو به رو هستیم، منتظر جنگی سخت و هیجان انگیز باشید!


+ نوشته شده در  پنج شنبه 88/7/16ساعت 10:30 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494185: کل بازدیدها -

46: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM