سفارش تبلیغ
صبا ویژن


چند سالی است که ساخت بازیهای sandbox(به سبک gta) باب شده است.اما ایا تا حالا از خودتان پرسیده اید که این ایده از ابتدا به ذهن چه کسانی رسید و اولین بازی در این سبک چه بازیی بود؟ بله این ایده ابتدا به ذهن بازیسازان خلاق شرکت refelection رسید. بازی driver یکی از اولین بازیهایی بود که این سبک جدید را پایه گذاری کرد. بازی در زمان انتشارش یک بازی فوق الاده به حساب می امد.در این بازی شما در نقش یک راننده ی حرفه ای بودید که باید از تمام مهارت رانندگی خود برای رسیدن به اهدافتان استفاده میکردید و بازی باب دل افراد حرفه ای و عاشق ماشین سواری و گریز از دست پلیس بود.حتما با خود میگویید این چه ربطی به gta دارد. بازی driver کجایش شبیه gta است؟اما در پاسخ باید بگویم بله این بازی زیاد شبیه gta نیست ولی سری بازیهای gta از روی driver شکل گرفت و موفقیت خود را مدیون این بازی است.gta راه driver را با کیفیتی به مراتب بالاتر و نواوریهای بیشتر ادامه داد و اگر driver نبود سری بازیهای gta شکل نمیگرفت. البته پس از عرضه driver2 کلا این بازی دچار افول شد تا جایی که شرکت سازنده(اتاری شرکت مادر refelection) به خاطر بازی driver3 که کلی هزینه و تبلیغات صرف ان کرده بود تا مرز ورشکستگی هم پیش رفت و بعد هم بازی نه چندان جالب driver4 را عرضه کرد. جالب اینکه این شرکت که با این بازی سبک جدیدی را معرفی کرد و سری بازیهای gta از روی این بازی شکل گرفتند حالا این بازی خود به تقلید از gta پرداخته است!!البته مدتی بعد شرکت اتاری به علت اینکه در وضعیت مالی بسیار بدی بود حقوق ساخت بازی driver را در قبال24 میلیون به شرکت ubisoft فروخت. پس از عرضه ی نسخه های مختلف از gta و فروش فوق الاده ی ان شرکتهای دیگر نیز تصمیم گرفتند بازیهایی به سبک gta بسازند اما تا کنون هیچ شرکتی نتوانسته بازیی به خوبی gta بسازد.total overdose_scar face_saints row _mercenaries_crack down_just cause .اینها بازیهای مختلفی هستند که از روی gta شکل گرفتند. یکی از بازیهای موفق به سبک gta بازی mercenaries است که اولین نسخه ی ان در سال 2005 برای ps2 و xbox منتشر شد و به فروش خوبی هم دست یافت ولی به علت داستان و ماجرای سیاسی که داشت به باب دل سیاستمداران ننشست!!

 

       

اگر شماره ی اول این بازی را رفته باشید میدانید که اتفاقات بازی در کره ی شمالی رخ میداد اما این بار سازندگان به سراغ ونزوئلا رفته اند و از شما میخواهند در این شماره ونزوئلا را به خاک و خون بکشید!! شما میتوانید در شهرهای ونزوئلا مثل ماراکایبو_ کومانا_کاراکاس_والنسیا و جزیره هایی که ممکن است در طول بازی در میان گردش در اقیانوس انها را کشف کنید!! به انجام ماموریت یا گردش و تفریح بپردازید!!البته مانند gta گردش و تفریح زیاد راحت نخواهد بود. همان طور که در gta دشمنان زیادی داشتید یا در هنگام مبارزه با پلیسها که قیامت به پا میکردند! در این بازی نیز شما دشمنان خاص خود را خواهید داشت که باید همیشه برای مبارزه با انها مسلح و اماده باشید. گرافیک بازی در سطح خوب و قابل قبولی برای یک بازی در این سبک قرار دارد و سازندگان زحمت زیادی پای ان کشیده اند و سازندگان ادعا کرده اند که برای ساخت صحنه های انفجار از کارگردان مشهور یعنی cameron brown کمک گرفته اند و pandemic(شرکت سازنده) ادعا کرده است که این صحنه ها در بازی بسیار فراوان خواهد بود و شما حسابی از انفجارها لذت خواهید برد! و محیط بازی تخریب پذیری بالایی دارد و تقریبا همه چیز در بازی نابود میشود. میتوانید با ار پی جی به پایین یک ساختمان شلیک کنید و شاهد تخریب کلی ساختمان باشید(که البته مقداری اغراق امیز کار شده است). بازی از موتور فیزیک درجه یک havok4.5 استفاده میکند و تخریبها را به بهترین نحو ممکن به نمایش میگذارد.همچنین سازندگان گفته اند یک موتور جدید به اسم ( fire engine) برای بازی طراحی کرده اند که همان طور از نام ان مشخص است فقط برای اشتعال و سوزاندن وسایل و همه اشیا در بازی به کار گرفته شده است و جلوه های فوق الاده ای از اتش را برای شما به نمایش میگذارد. دیگر ویجگی جالب در بازی وجود نفت است! بله نفت! که شما به کمک ان میتوانید هر چیزی را به اتش بکشید!! در بازی ماشینها و اسلحه های زیادی نیزبه کار گرفته شده است وسایل نقلیه ی مختلفی از قبیل ماشین_تانک_هواپیما_جت_قایق و .... و اسلحه های مختلفی چون ار پی جی_ انواع بمبها و نارنجکهاو... را میتوان نام برد.همانند بازی gta شما برای نقل و انتقال باید به دزدی ماشین بپردازید و برای اینکه سازندگان در این راه پیرو جی تی ای نباشند دزدی هر ماشین را با یک مینی گیم همراه کرده اند بدین صورت که مثلا دگمه هایی بر روی صفحه ظاهر میشود که شما باید به موقع انها را بفشارید(همانند tomb rider و risident evil). اگر just cause را رفته باشید و یادتان باشد میتوانستید با یک قلاب هلی کوپتر را در هوا بدزدید!! در mercenaries هم شما دقیقا همین وسیله را دارید و میتوانید هلی کوپترها را در هوا بدزدید. همچنین باز هم مانند just cause میتوانیدسوار وسایل نقلیه در حال حرکت باشید. در just cause شما روی سقف ماشین خود میرفتید و منتظر یک ماشین میشدید تا به شما نزدیک شود و سپس روی سقفش میپریدید و سوار ان میشدید. اما در mercenaries اوضاع کمی فرق دارد شما باید جلوی تانکها بایستید ودر زمان مناسب که به شما نزدیک شدند قسمت جلوی لوله ی تانک(که از ان شلیک میشود) را بگیرید و سپس خود را بر روی در بالای تانک برسانید و سوار ان شوید. همچنین میتوانید به جای این که سوار تانک شوید با انجام همان حرکت یک نارنجک درون تانک بیندازید و اعضای ان را ساقط کنید!!

راستی یادم رفت از داستان بازی صحبت کنم. در اول بازی شما باید یکی از شخصیتهای ماتیاس نیلسون _اوا ناوارو_جنیفر موی_کریس جیکو بس را انتخاب کنید و وارد بازی شوید. جالب اینکه هرکدام از شخصیتها تواناییها و قابلیتهای خاص خود را دارند و ممکن است یک شخص در یک مورد از شخص دیگر ضعیفتر ودر مورد دیگر از شخص دیگر قویتر باشد.شما در ابتدای بازی برای فردی به نام Ramon Solano کار میکنید و مراحل مختلفی همانند gta را پشت سرمیگذارید این روند ادامه پیدا میکند تا زمانی که ramon شما را قال میگذارد و حتی دستمزد و حق و حقوق شما را هم پرداخت نمیکند!! و حال شما باید در صدد نابودی ramon بر ایید. اما این کار بسیار مشکل است چون که roman افراد بسیار زیادی دارد و بیشتر افراد ارتشی پشتیبان او هستند و....roman جزو شخصیتهای منفی بازی است و کل ونزوئلا را به اتش کشیده است و حال شما باید در صدد نابودی او بر ایید. البته نگران نباشید شما هم تنها نخواهید بود. شما قادر خواهید بود برای خود مزدور استخدام کنید. با استخدام هر مزدور توسط شما قابلیتهای او نظیر delivery_recruiting و.... باز میشود. pmc یک سازمان نظامی است که توسط شما شکل میگیرد و این سازمان شما دارای مرکز فرماندهی یا به اصطلاح HQ خواهد بود.و شما در طول بازی در نقاط مختلف چند تا از این سازمانها را در اختیار قرار خواهید گرفت و در این سازمانها میتوانید با مزدوران خود ملاقات کرده و به اسلحه ها و سایر وسایل جنگی خود دسترسی پیدا کنید. همانند gta ماموریتهای فرعی زیادی هم در بازی وجود خواهند داشت نظیر ترور فردی خاص یا محافظت از یک شخص و .... سازندگان قول داده اند که وقتی از یک منطقه و لوکیشن وارد منطقه و لوکیشن دیگری میشویدهیچ (loading)را نخواهید دید که یک نکته مثبت تلقی میشود.متاسفانه هوش مصنوعی بازی با توجه به تریلرهای منتشر شده در حد متوسط قرار دارد که البته سازندگان قول داده اند در بازی نهایی این مشکل را بر طرف کنند. البته این مورد بعید به نظر میرسد!.

شرکت pandemic سازنده ی این بازی است که بازیهای خوب mass effectو jade empire را در کارنامه ی خود دارد. ناشر بازی هم در ابتدا شرکت lucas arts بود که این بازی را یک عنوان انحصاری برای ps3 معرفی کرد ولی با خرید شرکت pandemic توسط ea games خود ea انتشار این بازی را بر عهده گرفت و اعلام کرد بازی را برای پلتفورمهای pc ,ps2,ps3.xbox360 منتشر خواهد کرد و تاریخ دقیق انتشار بازی چند ماه پیش بود که سازندگان بازی برای رساندن کیفیت بازی به بالاترین حد انتشار بازی را به تعویق انداختند و در نهایت اعلام شد این بازی در 31 اگوست 2008 (10شهریور 1387) منتشر خواهد شد . در کل این بازی پتانسیل بالایی دارد و هزینه هایی زیادی صرف ان شده است و با توجه به تاخیری که داشته است همه انتظار یک بازی فوق الاده را دارند. 

                                                          http://www.ehsangame.parsiblog.com


+ نوشته شده در  یکشنبه 87/6/24ساعت 2:25 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494176: کل بازدیدها -

37: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM