سفارش تبلیغ
صبا ویژن
                                                                                                    
بازی های نقش آفرینی بدون تردید محبوب ترین سبک حال حاضر دنیای بازی می باشد. استودیو های شرقی با سبک خاص نوبتی خود در این مورد به طور کامل با استودیو های غربی تفاوت دارند. استودیوهای غربی متعددی اقدام به ساخت بازی های نقش آفرینی کرده اند که تعداد بسیار کمی از این استودیو ها در این کار موفق بودند. شاید بتوان تنها دو استودیو غربی را نام برد که در برابر هجوم بازی های شرقی مقاومت کرده و سبک غربی خاص خود را پرورش داده اند و توانستند بازی هایی زیبا و قابل تقدیر را ارائه دهند. Blizzard با بازی بسیار معروف دیابلو و Bioware با 4 عنوان بسیار معروف خود یعنی: دروازه بالدرز، شبهای نوروینتر، جنگهای ستارگان برای PC و Jade Empire برای Xbox. البته این استودیو دو بازی نقش آفرینی دیگر را نیز در برنامه خود دارد، اولی Mass Effect برای 360 و دومی بازی Dragon Age برای PC.
بعد از اینکه ماکروسافت کنسول Xbox را به عنوان اولین کنسول خود به بازار عرضه کرد، استودیوی Bioware یکی از بهترین بازی های نقش آفرینی خود را که تا حدودی حالت اکشن در آن گنجانده شده بود برای این کنسول آماده کرد. اسم این بازی Jade Empire بود و در سال 2005 جوایز زیادی را برای Bioware به ارمغان آورد. برای مثال می توان به بهترین موسیقی سال 2005 اشاره کرد. بسیاری از طرفداران بازی های کامپیوتری نتوانستند این بازی زیبا را تجربه کنند، تا اینکه سرانجام استودیوی Bioware اعلام کرد این بازی در سال 2007 برای کامپیوتر پورت خواهد شد و استودیوی Gray Matter وظیفه پورت این بازی را بر عهده خواهد گرفت. طبق گفته استودیوی Bioware نسخه Xbox با نسخه PC تفاوت هایی دارد که برای مثال می توان به وجود چند دشمن جدید، قابلیت سیو تا 100 عدد (در حالی که در نسخه Xbox تنها قابلیت 5 سیو وجود داشت)، وجود چند تکنیک مبارزه ای جدید، بهبود گرافیک بازی، وجود رزولوشن 1600x1200.
در نسخه
Xbox بعد از اتمام بازی یک شخصیت به عنوان جایزه برای شما باز می شود ولی در نسخه PC این شخصیت از اول قابل دسترسی می باشد.


داستان JE در چین باستان رخ می دهد و تیم Bioware تمام سعی خود را برای پایبند بودن به فرهنگ و سنت های قدیمی چین به کار بسته است. برای اینکه زمان و مکان داستان به خوبی القاء شود، برخی از شخصیت های بازی به زبان Tho Fan که زبان چینی مخصوص آن دوران بوده است، حرف می زنند.طبق روال عادی تمام بازی های نقش آفرینی، شروع بازی با انتخاب شخصیت شروع می شود. در این قسمت یکی از نقاط ضعف بازی جلوه پیدا می کند. شخصیت های قابل انتخاب بسیار محدود بوده و این مسئله دست بازی باز را برای انتخاب شخصیت بسته گذاشته است. شما به هیچ عنوان نمی توانید شخصیت مورد نظر خود را Customize کنید و مجبور به انتخاب یکی از شخصیت های از پیش تعیین شده هستید که این مسئله برای طرفداران بازی های نقش آفرینی خوشایند نیست. شخصیت های بازی در 4 رده طبقه بندی می شوند : Fast - Magic – Balanced – Strong . در این طبقه بندی شما به راحتی می توانید به خوبی به ویژگی اصلی شخصیت خود پی ببرید.
در زیر به اختصار به معرفی شخصیت های این بازی می پردازیم:
1. Wu the Lotus Blossom
این شخصیت مونث می باشد و در رده بندی بازی جزء Balanced طبقه بندی شده است. این شخصیت به اندازه یک جنگجو قوی و سریع نیست ولی تعادلی در این شخصیت دیده می شود که این ویژگی به او اجازه می دهد به خوبی بر روی نقاط ضعف دشمن کار کند.

2. Furious Ming
این شخصیت مذکر می باشد و جزء رده Fast قرار گرفته است. Ming ممکن است قوی ترین شخصیت نباشد ولی می تواند با تمرکز بیشتری در مبارزان نسبت به دیگر شخصیت ها انجام دهد. ضربات او بسیار سریع می باشد.

3. Tiger Shen
این شخصیت مذکر می باشد و تنها شخصی است که در بازی جزء دسته Strong قرار گرفته است ( رده Strong شخصیت مونث ندارد ). قوی ترین شخصیت در بین شخصیت های بازی Tiger Shen می باشد. این شخصیت به جای سرعت و جادو از قدرت و نیروی خود برای مبارزه استفاده می کند. این شخصیت می تواند بیشتر از جنگجو یان دیگر آسیب وارد کند.

4. Radiant Jen Zi
شخصیتی مونث که در رده بندی بازی جزء دسته Fast قرار گرفته است. این شخصیت ممکن است خیلی قوی نباشد ولی تمرکز او در زدن ضربات خیلی بالا است. این شخصیت تا حدودی شبیه Ming می باشد.

5. Scholar Ling
شخصیتی مونث در گروه Magic . این شخصیت از نظرفیزیکی خیلی قوی نمی باشد. اما نیروی جادویی او بهترین وسیله برای افزایش توان او می شود.

6. Li The Prodigy
شخصیتی مذکر در رده Balanced. این شخصیت خیلی قوی نیست ولی تعادلی در او دیده می شود که به او در مبارزات کمک می کند.

7. Monk Zeng
شخصیتی مذکر جزء گروه Magic. این شخصیت در نسخه Xbox بازی در ابتدا وجود نداشته است ولی بعد از اتمام بازی به عنوان جایزه به شما داده می شود. ولی در نسخه PC این شخصیت در ابتدا وجود دارد. Zeng قوی نمی باشد ولی استفاده از جادو، توان او را افزایش داده است.


شما در بازی تنها می توانید یکی از این 7 شخصیت را انتخاب کنید و هیچ انتخاب دیگری ندارید.

داستان بازی بسیار جذاب و گیرا می باشد و در این نقد نمی توان تمام داستان این بازی را بیان کرد. شما برای اتمام بازی با وقایع و حوادث جالبی روبرو می شوید که تنها به کلیت داستان این بازی اشاره می کنیم.

سه برادر به نام های Sun Hai، Sun Li، Sun Kin بر سرزمین چین حکومت می کردند. برادر بزرگتر،Sun Hai امپراطور چین، Sun Li رئیس نیروهای نظامی حکومت و Sun Kin برادر کوچکتر و پادشاه آینده چین بود. در زمان حکومت Sun Hai خشکسالی ویران کننده ای در کشور چین رخ داد و سرزمین تحت امپراطوری دچار بحران شدیدی شد. اینخشکسالی 10 سال طول کشید و همه چیز برای نابودی امپراطوری Sun Hai در حال وقوع بود. اما ناگهان اتفاقی عجیب رخ می دهد، باران و آب مجددا به امپراطوری Sun Hai سرازیر می شود و امپراطوری از بحران نجات پیدا می کند. با این کار امپراطور Hai Sun احترام بسیاری برای خود بدست می آورد. هیچ کس نمی داند چگونه این اتفاق افتاده است و چگونه امپراطور Hai کشور را از خشکسالی نجات داده است!! در این راستا نقش Death’s Hand، دست راست امپراطور Hai برای رفع این مشکل بسیار بارز بود. Death’s Hand مردی که از سر تا پایش از زره پوشیده شده بود و هیچ کس نمی داند در پشت این زره چه کسی قرار دارد.

شما در یک مدرسه آموزش فنون رزمی بازی را شروع می کنید. این مدرسه در روستایی دور افتاده و در مرز سرزمین چین با نام Two Rivers قرار دارد. در شروع بازی با داستان، کنترل شخصیت، مهارت های آن و محیط بازی آشنا می شوید. استاد لی ( Li ) رئیس این مدرسه بوده و نکته جالب این است که بیشتر اعضای این مدرسه از گذشته خود بی خبرند و زمانی که کوچک بودند به این مدرسه آورده شده اند. . ناگهان اتفاقی می افتد و یک کشتی به سرزمین Two Rivers وارد می شود. فرمانده کشتی یک قاتل حرفه ای به نام لوتوس است، او بعد از یک درگیری با شما به کمک استاد لی کشته می شود در ادامه بازی استاد لی درباره سرنوشت شما و گذشته اش با شما صحبت می کند و شما متوجه می شوید، استاد مدرسه فنون رزمی، استاد لی، همان Sun Li رئیس نیروهای نظامی حکومت بوده است که الان در یک منطقه دور افتاده به عنوان استاد، به آموزش فنون رزمی می پردازد و هیچ کس از گذشته او باخبر نیست ولی او .... بعدا متوجه می شوید که لوتوس از طرف Death’s Hand به آنجا آمده است. یک خائن شما و روستای شما را لو می دهد و شما ناگهان روستای خود را در دود و آتش می بینید که همه چیز نابود شده است و خبری از استاد لی نیست. حال شما باید برای پیدا کردن استاد لی و گذشته خود و علل از بین رفتن خشکسالی وارد این بازی شوید.

بازی به صورت مرحله ای بوده و هر مرحله در یک نقشه کوچک از کل نقشه بازی رخ می دهد. شاید یکی از نقاط ضعف بازی کوچک بودن نقشه هر مرحله باشد به طوری که می توان به راحتی در عرض 5 تا 10 دقیقه کل نقشه هر مرحله را طی کرد. در صورتی که کل نقشه بازی، بسیار بزرگ و گسترده می باشد. در شکل زیر نقشه کل منطقه را مشاهده می کنید که برای مثال منطقه ای که شما در آن قرار دارید نشان داده شده است.

اگر دوست دارید از تمام داستان بازی آگاه شوید، بهترین کار شنیدن تمام دیالوگ های بازی است که با این کار به عمق داستان بازی پی خواهید برد. مدت زمان اتمام بازی کوتاه می باشد و شما می توانید در عرض 22-20 ساعت بازی را تمام کنید. نهایت لول شما در بازی 23 می باشد که این برای یک بازی RPG تا حدودی کم می باشد (در مقایسه با بازی هایی همچون Oblivion , NWN2 , Immortal Throne). البته این مدت زمان بسیار متاثر از دیالوگ های بازی است. بازی بسیار بر متن و دیالوگ استوار است و این مسئله بازی را از حالت عادی خارج کرده و گاهی اوقات دیالوگ های بازی بسیار طولانی بوده و شما را خسته می کند. و دوست دارید دیالوگ های بازی تمام شود. مثلا گاهی حدود 20 دقیقه دیالوگ در بازی رد و بدل می شود ولی شما برای فهمیدن کل داستان و وقایع اتفاق افتاده در بازی گوش دادن به این دیالوگ ها اجتناب ناپذیر است. در این بازی با دنیای ارواح نیز سرو کار دارید. بر اساس گفته بازی دنیای ارواح در زیر زمین وجود دارد و مردگان روح خود را در انجا می بینند و شما مبارزات زیادی را با این ارواح دارید.

توجه به اینکه این بازی از نسخه Xbox برای کامپیوتر پورت شده است، کنترل و حرکت دوربین بسیار خوب است و شما در بازی دچار مشکل نمی شوید. کنترل بازی متناسب بازی های اکشن – نقش آفرینی طراحی شده است و سعی شده است به خوبی بتوان بازی را با موس و کیبورد کنترل کرد. در بازی بر حسب موقعیت، نفراتی شما را همراهی می کنند. این افراد می توانند دو حالت حمایت کننده و حمله کننده داشته باشند که این دو مورد را می توانید در بازی تعریف کنید. نیروی کمکی موجود در بازی از نظر هوش مصنوعی خوب طراحی شده اند و این طور نیست که بود و نبودشان فرق چندانی نداشته باشد. در بازی تکنیک ها و روش های خاصی برای مبارزه وجود دارد و هر چقدر در بازی Level up شوید، روش های مبارزه ای جدیدی را کسب می کنید و می توانید هر روش مبارزه ای را که دوست داشتید انتخاب کنید و با روش مورد علاقه خود به مبارزه بپردازید. این روش ها بر حسب افزایش لول شما قابل Upgrade هستند و شما می توانید بر اساس افزایش صدمه (Damage Increase)، افزایش سرعت ( Speed Increase) و ... روش های مبارزه ای به کار برده در بازی را تقویت کرده و مبارزات بهتری داشته باشید. استفاده از روش های متفاوت در بازی، مبارزات را جذاب تر و زیباتر کرده است و دست شما را در نحوه زدن ضربات باز گذاشته است. شما در اجرای ضربات ترکیبی دچار مشکل نمی شوید به آسانی می توانید با موس ضربات خود را وارد کنید. یکی از کارهای مهم در مبارزات دفاع کردن و به موقع جاخالی دادن است. این مسئله به راحتی در بازی قرار گرفته است و می توانید بدون گم کردن دکمه ها و گیج شدن در بازی به دفاع پرداخته و به موقع جاخالی دهید. مبارزه سخت هم در بازی وجود ندارد شما تنها باید خوب دفاع کنید و خوب ضربه بزنید.
برای موفقیت در مبارزات و حتی در کل بازی باید بدانید ضربه زدن در چه زمانی و چگونه باید باشد. البته بعد از مدتی بازی کردن مبارزات یکنواخت و کسل کننده می شود و باید دیالوگ های طولانی بازی را گوش دهید و یک سری افراد را بکشید و مجددا دیالوگ گوش دهید. سیستم لول آپ شدن بازی بسیار خاص است و شاید برای اولین بار است که چنین سیستمی را می بینید. وجود دیالوگ های زیاد در بازی تا حدودی ریتم بازی را خراب کرده است و گیم پلی بازی را بسیار متاثر کرده است.
در داخل بازی سبد ها و صندوق هایی وجود دارد که در آن می توانید سکه و سنگ های قیمتی را پیدا کنید. با سکه های بدست آمده از داخل بازی می توانید به خرید وسایل مورد نیاز پرداخته و یا اجناس خود را بفروشید. سنگ های قیمتی هر کدام توانایی هایی را دارند و شما می توانید از قدرت این سنگ های قیمتی برای افزایش قدرت خود استفاده کنید.موسیقی جلوه خاصی به بازی داده است و شما از شنیدن موسیقی اولیه بازی سیر نمی شوید. این موسیقی کار Jack Wall، آهنگساز خوش سابقه، که در کارنامه خود بهترین موسیقی سال 2004 برای بازی Myst IV:Revelation کار استودیوی Ubi Montreal را دارد. به علت اینکه بازی در چین رخ داده است، تمام موسیقی بازی ریتمی شرقی دارد و سعی شده است برای مثال از فلوت به عنوان یک ساز خاص استفاده شود. البته این موسیقی بر حسب موقعیت شما در بازی تغییر می کند و در لحظاتی که مبارزه و درگیری در کار باشد این ریتم تند شده و در لحظاتی که دیالوگ در کار باشد این ریتم بسیار ملایم می شود. صدا گذاری بازی نیز خوب کار شده است و در هنگام مبارزه و صحبت ها به خوبی متوجه زحمتی که تیم صداگذاری برای درست جلوه دادن صدا کرده است می شوید.
گرافیک بازی برای یک بازی سال 2007 خوب است. معمولا بازی های استودیوی Bioware از کیفیت خوبی برخوردار است و تیم سازنده از تمام پتانسیل خود برای به تصویر کشیدن دقیق بازی استفاده می کند. در این بازی بیشتر از رنگ های گرم همچون: قرمز، صورتی، زرد، نارنجی و ... استفاده شده است چمن ها و علفزارها به خوبی در بازی حرکت می کنند و سعی شده است این حرکت ها به واقعیت نزدیک باشد. یکی از نقاط مثبت بازی، سینماتیک های ( Cinematic ) آن می باشد. از این نظر باید گفت Bioware سنگ تمام گذاشته است و از دیدن سینماتیک های میان بازی لذت می برید. البته تنظیمات گرافیکی بازی خیلی گسترده نیست ولی بازی کم و کاستی از این نظر ندارد. برخی از مراحل بازی خیلی خوب طراحی شده است بازی در مکان های مختلفی رخ می دهد و شما با انواع و اقسام دشمن ها روبرو می شوید. هیولاهایی شبیه وزغ، فیل، اسب و ... جنگل هایی زیبا و تاریک، باتلاق هایی مملو از آب، غارهایی تاریک با نورپردازی خوب را می توان در بازی دید. طراحی شخصیت ها در بازی قابل قبول است و سعی شده است صورت های کشیده مردم چین با موهای بلند به هم بافته و لباس های خاص آسیای شرقی در بازی به خوبی طراحی شود. البته در بازی شما ایراداتی را هم می بینید که می توان به نبود دور نمای خوب در این بازی اشاره کرد. در این بازی پویایی و جذابیت خوبی را نمی توان از دور دست مشاهده کرد. در بازی باگ هایی دیده می شود که تا کنون Bioware اقدام به رفع این باگ ها نکرده است البته این باگها آنقدر نیست که به بازی لطمه بزند ولی رفع این باگ ها هم به نظر لازم می آید.   http://www.ehsangame.parsiblog.com

+ نوشته شده در  چهارشنبه 87/6/6ساعت 1:30 عصر  توسط ehsan saberian |  نظر
 
صفحه نخست
پروفایل مدیر وبلاگ
پست الکترونیک
آرشیو وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
درباره وبلاگ
ehsan saberian
این وبلاگ مخصوص نقدوبررسی پیشنمایش و کدورمز بازی ها می باشد

پیوندهای روزانه
رمزمره نویسی [355]
بازی [377]
[آرشیو(2)]
نوشته های پیشین
رمزبازی gta ivبرایxbox360
رمزبازیgta5برایps2
رمز بازی need for speed carbon برای ps2
رمز بازی:GUITAR HERO 2 برای xbox360
رمزGTA IV برای PS3
رمز بازی:LOST PLANET برای xbox360
رمز بازی سیمز ۲ برای ps2
رمز های بازی GTA:vice city stories برای ps2
مقایسه ps3 و xbox360
خنده دار
معرفی mafia2
نقد بازی Rule of Rose
نقد و نگاهی به بازی Smack Down VS Raw 2008
نقد بازی MASS effect
نقد بازی gta iv
نقد بازی Final Fantasy XII
نقد بازی Kane & Lynch
نقد بازی استراتژی Caesar Iv
نقد بازیBrothers In Arms
نقد بازیresitance Fall Of Man
نقد بازی Darkness
نقد بازی Bully
نقد Assassins Creed
نقد hitman blood money
نقد و بررسی بازی GTA 5 : San Andreas
نقد بازی Prince of Persia: The Two Thrones
نقد و بررسی بازی Call Of Duty 4
نقد بازی The Elder Scrolls IV: Oblivion
نقد و برسی بازی tmnt
نقد کوتاه F.E.A.R:Extraction Point
نقد بازی Company of Heroes
نقد بازی Medal Of Honor Airborne
نقد بازی Half-Life 2: Episode One
نقد بازی Jade Empire: Special Edition
نقد Dark Messiah of Might & Magic
نقد و بررسی بازی Tom Clancys Rainbow Six: Vegas 2
نقد بازی Scarface : The World is Yours
نقد بازی Pro Evolution Soccer 2008
نقد بازی S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
مقایسه Prince of Persian وGod of War
نقد و بررسی بازی Command & Conquer 3: Tiberium Wars
نقد و بررسی بازی Turning Point: Fall of Liberty
نقد و بررسی بازی doom 3
نقد و بررسی بازی crysis
نقد بازی devil may cry 4
نقد بازی nfs:carbon
نقد بازی Lost Planet
نقد و بررسی Call Of Duty 4
نقد و بررسی بازی Resident Evil 4
بازی های برتر Xbox 360 و Ps3
نقد بازی Ghost Recon
نقد بازی God of War2
نقد بازی god hand
نقد بازی Gears of War
نقد بازی driver4
نقد بازی the god father
نقد و بررسی بازی need for speed pro street
نقد بازی Okami
نقد و بررسی ‌BaterField:Bad Company
نقد و بررسی بازی Race Driver GRID
نقد بازی mercenaries2:world in flames
نقد بازی spider man 3
نقد بازی sims3
نقد و بررسی بازی Uncharted Drakes Fortune
نقد بازی Resident Evil5
نقد و داستان بازی Prince OF Persia 4
پیشنمایش بازی Legendary
کشتی کج باز ها کلیک کنند
ماشین های جدید
نقد بازی fallout 3
call of duty modern warfar 2 پیشنمایش بازی
نقد بازی FAR CRY 2
نقد بازی Assassin's Creed 2
آرشیو موضوعی
بازی .

494179: کل بازدیدها -

40: بازدیدهای امروز -

2: بازدیدهای دیروز -

 

 RSS

POWERED BY
BLOGFA.COM